וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפוץ, חופשה או חתונה: למה הישראלים לוקחים הלוואות - וכמה?

2.5.2018 / 8:00

ישראלים רבים פונים לשוק החוץ בנקאי על מנת לקבל הלוואה. בדיקה של אתר "וובי" מגלה מי פונה לאלטרנטיבה זו, מה גובה ההלוואות ולמה הם מוכנים לשלם ריבית גבוהה

צילום מסך

(בווידאו: משאל רחוב על הלוואות בישראל)

יש סיבות רבות לכך שאנשים מעדיפים לא לקחת הלוואה בבנק ולפנות להלוואות בשוק הפרטי. לעתים אלה לקוחות שמיצו את יכולתם ליטול הלוואה בבנק, במקרים אחרים הבנק מתנה אשראי נוסף בריבית גבוהה יחסית.בדיקה שערך אתר "וובי", שתוצאותיה הגיעו לידי וואלה! עסקים, חושפת פרטים מעניינים על נוטלי ההלוואות הפרטיות.

מהבדיקה עולה כי צרכנים אלה מוכנים לשלם ריבית גבוהה בשיעור משמעותי מהריבית הממוצעת שמשלמים לקוחות הבנקים על משיכת יתר. ההלוואות שהם מבקשים הן בסכומים קטנים יחסית, של כמה עשרות אלפי שקלים, והחלום שהם מבקשים להגשים בעזרתן אינו דירה או מכונית חדשה, ואפילו לא טיול לחו"ל. הם בסך הכל רוצים לסגור את האוברדרפט.

מבדיקה של כמה אלפי לקוחות שנכנסו לאתר כדי לקבל הצעה להלוואה מאז נובמבר האחרון, עולה כי הסכום הממוצע להלוואה פרטית שביקשו הלקוחות עמד על 31 אלף שקל; וטווח ההחזר הממוצע הוא 46 חודשים (3 שנים ו-10 חודשים).

הריבית הממוצעת שנדרשו הלקוחות לשלם היא 8.77% לשנה. זוהי ריבית גבוהה יחסית, מכיוון שעל פי נתוני בנק ישראל, הריבית הממוצעת למשיכות יתר בבנקים היא 7.5% בלבד. זהו הבדל משמעותי בשיעור הריבית, אבל במונחים כספיים הפער אינו גדול: עלות הריבית החוץ בנקאית להלוואה ממוצעת היא 1,626 שקלים, לעומת 1,318 שקלים בריבית הבנק הממוצעת.

ארנק ריק. ShutterStock
49% מהפונים ציינו במפורש שהם מעוניינים בהלוואה לסגירת משיכת היתר/ShutterStock
מי מבקש הלוואות חוץ בנקאיות. מערכת וואלה!
מי פונה לקבלת הלוואות חוץ בנקאיות/מערכת וואלה!

נוטלי ההלוואות - בעיקר גברים ושכירים

11% ציינו שהם מבקשים את ההלוואה לשיפוץ הבית, 6% לקחו הלוואה למימון חופשה, 5% מימנו בהלוואה שמחה משפחתית ו-3% ביקשו לממן טיפול רפואי

חלקם הגדול של הפונים לשוק ההלוואות הפרטיות נמנים עם שכבת הביניים - 46% מהפונים מצהירים על הכנסה נטו של 15 אלף שקל לחודש ויותר. 29% משתכרים בין 10,000 ל-15 אלף שקל וכ-15% משתכרים 7,500-10,000 שקל. הפרופיל האישי השכיח של מבקשי ההלוואות הוא גבר (66%) בן 31-40 (38%), נשוי (52%) וללא ילדים (47%), העובד כשכיר (76%).

11% ציינו שהם מבקשים את ההלוואה לשיפוץ הבית, 6% לקחו הלוואה למימון חופשה, 5% מימנו בהלוואה שמחה משפחתית ו-3% ביקשו לממן טיפול רפואי.

מרבית הלווים אינם חדשים בעסקי האשראי. 56% רוצים בסך הכל להחזיר חוב קודם. מה שמאשר את העובדה שחלק גדול משוק האשראי הפרטי פונה לאנשים שכבר ניצלו את אפשרויות האשראי הבנקאי. מכיוון שמדובר ברמות סיכון גבוהות יחסית, אפשר להבין מדוע הם נדרשים לשלם ריבית גבוהה יותר. אפשר להניח שאם יפנו בבקשת ההלוואה לבנק שלהם, הם יידרשו גם שם לשלם ריבית העולה על הריבית הבנקאית הממוצעת, וייתכן אף שהבנק יסרב להעמיד לרשותם אשראי בכלל. 49% מהפונים ציינו במפורש שהם מעוניינים בהלוואה לסגירת משיכת היתר.

וובי (Wobi) מציעה שירות אינטרנטי חינמי להשוואה בין הלוואות. החברה פועלת תחת הסכמים עם ארבעה ספקי אשראי ללקוחות פרטיים: זירות האשראי אי-לון ובלנדר, חברת כרטיסי האשראי ישראכרט ובנק ירושלים, המציע אשראי גם למי שאינם נמנים עם לקוחותיו. וובי מתחייבת שהנכנסים לאתר שלה יוכלו לקבל את ההצעה המשתלמת ביותר, בהתאם לפרטים שהציגו, מבין ההצעות של לקוחותיהם. הכנסות החברה נגזרות מעמלה שהיא מקבלת על כל הלוואה המשווקת באמצעותו. החברה מספקת גם שירותי השוואה לשירותי ביטוח ופנסיה.

למה מבקשים מלוואות חוץ בנקאיות. מערכת וואלה!
למה פונים לקבלת הלוואות חוץ בנקאיות/מערכת וואלה!
הכנסת המבקשים הלוואות חוץ בנקאיות. מערכת וואלה!
הכנסת הפונים לקבלת הלוואות חוץ בנקאיות/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully