וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס של רבע מיליון שקל לאניה טורקית ששפכה סולר בנמל חיפה

14.5.2018 / 8:08

האניה BUGRA TOMBA שפכה סולר למי הנמל בעת שתדלקה. במסגרת הסדר טיעון, הוטל על בעליה הקנס בתוספת התחייבות בסך 500 אלף שקל כי האירוע לא יחזור על עצמו

צילום: המשרד להגנת הסביבה וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: זרימת הסולר למי הנמל)

בית משפט השלום בחיפה הטיל קנס בסך 250 אלף שקל על בעליה של אניה טורקית שזיהמה בשנה שעברה את מי נמל חיפה. השופטת, מריה פיקוס בוגדאנוב, הטילה גם קנס על קברניט האניה עצמו בגובה 25 אלף שקל. זאת, בעסקת טיעון בין עורכי הדין של סוכני האניה לבין המשרד להגנת הסביבה שהגיש את כתב האישום.

האירוע התרחש ב-19 לינואר 2017. בסמוך לשעה 17:00 עגנה האנייה BUGRA TOMBA ברציף A של הנמל והחלה בביצוע פעולות הכנה לתחילת תדלוק מאוניית תדלוק. המכונאי הראשי באוניה, האחראי יחד עם הקברניט לבדוק את מוכנות האונייה לתדלוק, אישר בחתימתו את תחילת הפעולה וכך ביצעה האניה תדלוק סולר תוך כדי שהאונייה פורקת וטוענת סחורה. אבל, בסיום התדלוק התפשט סולר על סיפונה של האונייה וממנו גלש לים. צוות האונייה ניסה לצמצם את הנזק והחל בפעולות ספיגת הדלק תוך כדי שטיפת הסיפון במים וחומרים נוספים אבל הפעולות רק הגבירו את קצב זרימת הדלק לים ואת הזיהום.

דקות לאחר הדיווח על האירוע, הגיע למקום מנהל התחנה הצפונית ביחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה , ניר לוינסקי שהבחין מיד בכתמי הזיהום הגדולים במי הנמל וחש בריח החריף של הדלק. הוא גם הבחין כי במים פוזרו אמצעים לספיגת שמן מהים, שהיו כבר ספוגים בדלק. במהלך החקירה שניהלה היחידה התברר כי תדלוק האוניה התבצע בצורה רשלנית מבלי שנעשו הפעולות הנחוצות למניעת זרימת הדלק לים.

סולר שנשפך מאוניה טורקית בנמל חיפה. המשרד להגנת הסביבה,
הזיהום ליד האניה/המשרד להגנת הסביבה

בנוסף לקנס, הטילה השופטת פיקוס בוגדאנוב על בעלי האניה, חברת הספנות הטורקית HAMER BALIKCI VE DENIZCILIK TICARET, התחייבות כספית בסך 500אלף שקל להימנע מביצוע עבירה דומה בעתיד, ועל רב החובל איסמעיל דוגו הוטלה בנוסף לקנס התחייבות כזו בסך 50 אלף שקל. המכונאי הראשי לא שב ארצה, ובהסכמה בין הצדדים נמחק מכתב האישום ולא עמד לדין.

לוינסקי אמר לוואלה!NEWS כי "מדובר ברשלנות חמורה של האונייה", וכי "האירוע יכול היה להימנע על ידי לקיחת מספר אמצעי בטיחות מוקדמים". לדבריו, "פעם נוספת הגעה מהירה של מפקחי היחידה לצד פעולות חקירה מזורזות שפכו אור על מקור השפך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully