וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה תעלה החתונה המלכותית למשלם המסים הבריטי?

חתונת הנסיך הארי ומייגן מרקל צפויה להיות יקרה במיוחד נוכח האבטחה המוגברת. כעת עוסק הציבור בממלכה בשאלה: האם משלם המסים צריך להוציא מכיסו כ-30 מיליון ליש"ט?

רויטרס

(בווידאו: טקס החתונה של הנאסיך הארי ומייגן מרקל)

החתונה המלכותית הבריטית לה כולם חיכו של הנסיך הארי עם השחקנית ההוליוודית מייגן מרקל בפתח - והדעות בממלכה חלוקות בדבר מימון האירוע. על פי אתר החדשות הבריטי "האינדיפנדנט", את עלות החתונה עצמה - האוכל, הבידור, שמלת הכלה של ראלף&רוסו קוטור וכו' - תספק קופת הארמון עצמו.

הערכות שונות מציבות את תקציב החתונה על כ-2 מיליון ליש"ט, מתוכם כ-680 אלף ליש"ט על כיבוד ומשקאות, 400 אלף ליש"ט על אוהל חתונה עשוי זכוכית ו-270 אלף ליש"ט על השמלה. אבטחת האירוע וסביבתו, לעומת זאת, תמומן על ידי משלם המסים הבריטי.

האבטחה צפויה להיות יקרה במיוחד: עלותה המוערכת מגיעה ליותר מ-20 מיליון ליש"ט, ויש הנוקבים בעלות של כ-30 מיליון ליש"ט. לשם השוואה, אבטחת חתונתם של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון עלתה למשלם המסים כ-6.35 מיליון ליש"ט "בלבד".

העלויות הגבוהות מוסברות בצורך לעשות שימוש באמצעים רבים יותר לצורך הגנה מפני איומי טרור, במיוחד נוכח קשריו של הנסיך הארי לצבא הבריטי. האבטחה תוגברה עוד יותר גם נוכח הצפי ליותר מ-2,000 אורחים שיגיעו לארמון ווינדזור.

מייגן מרקל והנסיך הארי לאחר חתונתם , 19 במאי 2018. AP
הנסיך הארי ומייגן מרקל לאחר החתונה/AP
חזרה גנרלית לקראת חתונתם של הנסיך הארי ומגהן מרקל, וינדזור 17 במאי 2018. רויטרס
חזרה גנרלית לפני החתונה/רויטרס

ההכנסות יעלו על ההוצאות?

"בעוד הזוג והנוכחים בארמון צריכים להרגיש בטוחים, צריך לעשות את כל המאמצים לשמור על עלויות האבטחה מינימליות"

המימון הציבורי של אבטחת החתונה מעורר התנגדות רבה. לאחרונה אף הופצה בבריטניה עצומה, הקוראת למשפחת המלוכה לקחת על עצמה גם את עלויות האבטחה. על פי אתר החדשות הבריטי "BBC", אספה העצומה עד כה יותר מ-32 אלף חתימות. "החתונה המלכותית היא רגע מרגש בממלכה המאוחדת. בעוד הזוג והנוכחים בארמון צריכים להרגיש בטוחים, צריך לעשות את כל המאמצים לשמור על עלויות האבטחה מינימליות", אמר דנקן סימפסון, אנליסט במכון "התאגדות משלמי המסים".

לביקורת על מימון האבטחה נוסף גם הקושי בלהעריך כמה כסף באמת יצא מקופת הארמון עצמו. קושי זה נובע מהעובדה שחלק גדול מתקציב זה מגיע מקופת המדינה. עמימות זו מציתה מחדש את הדיון בצורך לממן את מוסד המלוכה על ידי משלם המסים.

מול המתנגדים יש המעריכים כי ההכנסות לקופה הציבורית מהתיירות המוגברת שיגרור האירוע, יפחיתו בצורה משמעותית את סכום ההוצאה הסופי. היו אף מומחים שטענו כי המכירות של המזכרות הרבות הצפויות במהלך האירוע, עשויות אף הן להגביר את הפעילות הכלכלית של המדינה כולה.

עלות החתונה המלכותית של הנסיך הארי ומייגן מרקל. מערכת וואלה!
כמה צפויה לעלות החתונה המלכותית?/מערכת וואלה!
חזרה גנרלית לקראת חתונתם של הנסיך הארי ומגהן מרקל, וינדזור 17 במאי 2018. רויטרס
אבטחה מוגברת בבריטניה/רויטרס
מייגן מרקל. GettyImages
שמלה ב-270 אלף ליש"ט. מייגן מרקל/GettyImages
חזרה גנרלית לקראת חתונתם של הנסיך הארי ומגהן מרקל, וינדזור 17 במאי 2018. רויטרס
חזרה גנרלית לקראת החתונה/רויטרס
עוגת החתונה של הנסיך הארי ומייגן מרקל, 19 במאי 2018. רויטרס
עוגת החתונה של הנסיך הארי ומייגן מרקל/רויטרס
מייגן מרקל והנסיך הארי בכרכרה לאחר חתונתם , 19 במאי 2018. AP
הנסיך הארי ומייגן מרקל בכרכרה לאחר החתונה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully