וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלך בריא: מסתבר שהרופאים בגליל מקבלים יותר ממה שחשבנו

וואלה! NEWS בשיתוף המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, וואלה! NEWS בשיתוף המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל

11.6.2018 / 7:37

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ממשיך לצמצם את הפערים בתחום הבריאות, מקדם תוכניות בדגש על מצוינות ומעורבות בקהילה ואפילו נותן סל הטבות לרופאים שיעלו לגליל

צילום מסך

אין שום סיבה שהרפואה במרכז תהיה טובה יותר מהרפואה בגליל לכן בשנים האחרונות המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל פועל באופן מתמיד לצמצום הפערים וחיזוק מערך הרפואה בצפון בדגש על טיפוח ההון האנושי. "המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל חרט על דגלו לפעול לטובת שוויון הזדמנויות גם בתחום הבריאות והרפואה", אומרת הילה שדה-קטן, האחראית על קידום תכניות הבריאות השונות במשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, "במטרה לחזק את הרופאים בצפון ואת מערך הרפואה המשרד שם דגש על מצוינות ומעורבות בקהילה והכל במטרה שאנשים ירצו להישאר בגליל, בין אם בני המקום ובין אם אנשים המגיעים מחוץ לגליל. יש לנו תכניות החל מתלמידי תיכון, לסטודנטים לרפואה, לסטז'רים, למתמחים ואפילו תכניות שנועדו לעלות רופאים לארץ שיבואו להתיישב בגליל. במסגרת זו המשרד גיבש יחד עם הרשות לפיתוח הגליל "נוהל קליטת רופאים עולים", המעניק סל הטבות לרופאים שיעלו ארצה, יעבדו ויתיישבו בגליל.

ד"ר אליאס חילו רופא מתמחה בבית החולים הסקוטי בנצרת שמשתתף בפאנל מנהיגות צעירה במסגרת ועידת הגליל התשיעית שמתקיימת מחר במעלות תרשיחא, ומשתתף בתוכנית מנהיגות רפואית בגליל, שנועדה לפתח את הדור הבא של עתודת המנהיגים הבאים של הרפואה בגליל מתוך כוונה שהמתמחים המשתתפים בתוכנית יוכשרו להיות הדרג הניהולי העתידי בבתי החולים בגליל. "התוכנית מעצימה את האנשים של הפריפריה ונותנים להם את הכלים בכדי לפתח את המנהיגות ואת המחקר ואת הרפואה בגליל", אומר ד"ר חילו, "התוכנית בחרה בשבעה רופאים מעולים מבתי החולים בצפון ונותנים להם מלגות מחקר כדי לפרוס את הדרך הזו, כי לא פשוט לעשות מחקר רפואי בגליל, אבל עם התמיכה שאנחנו מקבלים - החלום באמת נהיה מציאות". תוכנית מנהיגות רפואית בגליל של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל והרשות לפיתוח הגליל, שמה דגש על העצמת רופאים חוקרים מצטיינים לצד פיתוח תחומי המחקר הרפואי בגליל. המתמחים המקבלים ליווי ותמיכה של רופא בכיר, כל אחד בתחום התמחותו, סדנאות מקצועיות, ורכישת מיומנויות ניהול ומנהיגות.

כחלק מהפעולות לחיזוק הרפואה בגליל מצמצמים פערים גם בתחום המחקר הרפואי. במטרה לקדם את יכולות המחקר בבתי החולים בגליל הוקמה על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל 'מנהלת המחקר הביו רפואי בגליל' המעניקה מענקי מחקר בשיתוף בתי החולים בגליל לרופאים-חוקרים העוסקים במחקר. ד"ר אבי פרץ מנהל מכון המחקר במרכז הרפואי ע"ש ברוך פדה-פוריה אומר כי "במכון המחקר נמצאים חוקרים שקיבלו מענקי מחקר מהמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אני אישית קיבלתי מענק מחקר די גדול שעזר לי להוציא לפעול מחקר מאוד רציני שעוסק בעמידות החיידקים לאנטיביוטיקה. מחקר בגליל זה לא דבר נפוץ אין כאן הרבה חוקרים כמו במרכז ואני חושב שהמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל עשה כאן שינוי של המציאות הוא גרם לחוקרים להישאר כאן ונתן להם נקודת התחלה מצוינת והיא מביאה אותם למקום שאפשר להתחרות עם חוקרים במרכז".

כדי שהסטודנטים הלומדים רפואה ישתקעו בגליל גם לאחר הלימודים המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל והרשות לפיתוח הגליל יזמו את תוכנית בוחרים גליל בשיתוף הסוכנות היהודית ומפעל הפיס, שמטרתה לחבר את הסטודנטים והסטאז'רים לקהילה בגליל, בה הם חיים. התכנית כוללת מלגת לימודים ומחייה, השתתפות בתכנית לחזוק הקשר עם הגליל וייזום של פרוייקטים קהילתיים ואפילו סיוע במציאת עבודה לבני הזוג. "החיבור לקהילה חשוב גם לסטודנט ולמטופל. חלק מלהיות רופא טוב זה להבין את הקהילה ואיך זה משפיע על הבריאות של המטופל " אומרת לבנת שרנסקי הלומדת בפקולטה לרפואה בצפת של אוניברסיטת בר אילן. "אני משתתפת זו השנה השנייה בתוכנית 'בוחרים גליל' בה פועלים סטודנטים מבתי החולים זיו פוריה ונהריה, כל קבוצה של רופאים מחליטה על הפעילות למען הקהילה שהיא מעוניינת לעשות אם זה יותר למען הקהילה או בתוך בית החולים כמו שיפוץ מחלקות, הקמת חדרי סטודנטים, וזאת במטרה שהסטודנטים יעשו פעילויות עם הקהילה כי הסטודנטים שנשארים צריכים להכיר את הקהילה והסביבה ולהרגיש בבית".

בית חולים לדובים? יש דבר כזה. עומרי כהן סטודנט בשנה הראשונה מאגודת הסטודנטים של הפקולטה לרפואה בצפת של אוניברסיטת בר אילן, המשתפת פעולה עם התוכנית בוחרים גליל סיפר "אנחנו עושים פרויקט שנקרא 'מדע על הבר' וחושפים את הקהילה לשיח על בירה עם אחד המדענים, ויש את פרויקט 'בית חולים לדובים'. ליום אחד אנחנו הופכים את הפקולטה לבית חולים לדובים לילדים קטנים וכל ילד בא עם הדובי שלו לקבלה ומספר מה קרה לדובי, אחד שבר רגל, אחד שבר יד, לאחד יצאה עין כל ילד בא עם התלונות שלו ואנחנו מטפלים בדובים כמו בשרשרת הטיפול המלאה כמו בבית החולים".

עדן פלאח תלמידת תיכון המשתתפת זו השנה השניה בתוכנית "פרחי הנדסה ביו רפואית" של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל והרשות לפיתוח הגליל עם עמותת עתידים ומכללת אורט בראודה, סיפרה "בשנה הראשונה למדנו מבוא לרפואה פיזיקה והנדסה עכשיו ואנחנו חוקרים פיתוח אפליקציה לבחינת גודל האישון מרחוק". התוכנית המיועדת לתמידי תיכון ומשלבת בין עולם המדע לעולם הרפואה חשפה אותה לשפע של מידע ובעקבותיה היא חולמת להיות רופאה בהתמחות בפסיכיאטריה והנדסה ביו-רפואית.

החומר המיוחד שמדביק את הצעירים ליישובי הצפון. צפו

השינוי הגדול בגליל מתחיל בהצדעה לעולים החלוצים מצפון אפריקה

וואלה! NEWS בשיתוף המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, וואלה! NEWS בשיתוף המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully