וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו במשחק וידאו: המערכת שתצלם אסונות בשידור חי

25.5.2018 / 0:00

בתערוכה לתקשורת חירום בברלין הציגה חברת מוטורולה טכנולוגיית תקשורת מתקדמת שפותחה בישראל, המאפשרת צילום חי מרחפנים ומצלמות מעקב והפיכת הצילומים לתמונה מפורטת של מציאות רבודה. מה עוד מפתחים בחברת התקשורת הוותיקה?

מערכת תקשורת ניידת של מוטורולה סולושנס. מוטורולה סולושנס,
מערכת התקשורת שפיתחה מוטורולה סולושנס/מוטורולה סולושנס

הרחפן מעל זירת האירוע ראה וצילם הכל: את המבוקשים הנמלטים ואת כוחות הביטחון העוקבים אחריהם. על המסך במרכז השליטה הוצגה, לצד תמונת המצלמה של הרחפן, גם מפה תלת ממדית מפורטת של אזור הפעולה, כולל שמות רחובות ושמות היחידות הפועלות, והקלה על הכוונת הרודפים.

רק לפני 3 חודשים חתמה מפתחת המערכת, חברת מוטורולה סולושנס, על הסכם השקעה ושיתוף פעולה עם הסטארט אפ הישראלי אדג'יביס (Edgybees) שפיתח את הטכנולוגיה המתקדמת שהופכת את השידור החי ממצלמת הרחפנים ומצלמות המוצבות ברכב וקסדות אנשי הביטחון - לתמונה מפורטת של מציאות רבודה מהסוג שניתן היה לראות עד כה רק במשחקי וידאו. הטכנולוגיה הוצגה בשבוע שעבר בתערוכה לתקשורת חירום CCW בברלין.

רדיו למכונית, תקשורת סלולרית, טלפון לווייני, מירס, מכשירי קשר צבאיים, רשת הסלולר המוצפנת "ורד הרים" - כל אלה הם רק חלק מהחידושים הטכנולוגיים שפיתחה מוטורולה בעבר, חידושים שהציבו אותה בחזית הטכנולוגיה של התקשורת העולמית. לחברה, שמרכזה באילינוי, יש גם נוכחות גדולה בישראל, כמעט מאז תחילת המדינה. בשיאה העסיקה מוטורולה ישראל כ-5,000 עובדים, וייצרה בהיקף של מאות מיליוני דולרים בשנה. לאחר הפיצול מעסיקה מוטורולה סולושנס ישראל כ-1,000 עובדים.

ביתן מוטורולה בתערוכת CCW בברלין. מוטורולה סולושנס,
ביתן מוטורולה בתערוכת CCW בברלין/מוטורולה סולושנס

עשור של שינויים בחברה

בחברה עמלים מזה מספר שנים על פיתוח מערכת הווידאו, שתצייד יחידות כיבוי והצלה במשקפי מציאות רבודה. אלה יאפשרו לכוחות בשטח ולאנשי הבקרה והשליטה לראות את המתרחש מעבר לקירות (אש ועשן) ולספק את התגובה הנכונה להתרחשויות

בעשור האחרון עברה מוטורולה שורה של מהפכים ניהוליים, על רק המשברים והתהפוכות שעברו על ענף התקשורת כולו. היא מכרה ופיצלה את פעילותה בתחום השבבים, הרשתות והטלפונים הסלולריים. השינויים הביאו בין היתר למכירת "מירס" לחברת הוט, שהקימה את "הוט מובייל".

מוטורולה ישראל הפכה לחלק מחברת מוטורולה סולושנס, המתמקדת בתחום התקשורת האלחוטית למשימות קריטיות. מערכות אלה פועלות לרוב כמערכות הנפרדות מהרשתות הסלולריות האזרחיות. הן צריכות להיות בטוחות ואמינות גם במצבי חירום, בהם קורסות כל מערכות התקשורת האחרות.

האתגר הגדול של מוטורולה סולושנס הוא ביצירת מערכות ניידות, המספקות תקשורת נתונים וקול ברמה אמינה ובאמצעים דלים. לצורך כך עושה מוטורולה שימוש נרחב בטכנולוגיית LTE (Long Term Evolution), המאפשרת ליצור תא תקשורת אלחוטית רחבת פס. רשת החירום הניידת יכולה להתבסס על משגר נישא על גב או על רכב. היא נפרסת במהירות במקום האירוע, ומחברת בתקשורת רחבת פס בין המצלמות ומכשירי הקשר הפרושים באזור, כולל צילומים מרכב ומרחפנים.

בחברה עמלים מזה מספר שנים על פיתוח מערכת הווידאו, שתצייד יחידות כיבוי והצלה במשקפי מציאות רבודה. אלה יאפשרו לכוחות בשטח ולאנשי הבקרה והשליטה לראות את המתרחש מעבר לקירות (אש ועשן) ולספק את התגובה הנכונה להתרחשויות. הצורך במערכות כאלה התעורר בעקבות אירועי מגה טרור כמו המתקפה על ארה"ב בספטמבר 2001. בין הרוגי המתקפה נמנו כ-300 אנשי חירום, שמותם, על פי ההערכות, היה נמנע אילו עמדה לרשותם תקשורת המאפשרת לראות את המתרחש בזירה - ולהתריע על התמוטטות המגדל שבו נלכדו.

ביתן מוטורולה בתערוכת CCW בברלין. מוטורולה סולושנס,
ביתן מוטורולה בתערוכת CCW בברלין/מוטורולה סולושנס

הצורך במערכות לתקשורת ובקרה במצבי חירום רק גבר

היכולת לנתח את צילומי האבטחה ממצלמות המוצבות במוסדות ועסקים הולכת ומשתכללת בזכות השיפור בחדות התמונה וכוח המחשוב הגדל המאפשר לאגור כמות עצומה של צילומים ולנתח במהירות את תכנם

הצורך במערכות לתקשורת ובקרה במצבי חירום רק גבר מאז, עם התגברות גל הטרור העולמי והגידול במספר אסונות הטבע בחוף המזרחי של ארה"ב ובאזורים נוספים בעולם. מאז הפיצול לפני 5 שנים, צומחת מוטורולה במהירות: היקף מכירותיה יעמוד השנה על כ-6 מיליארד דולר, והיא מציגה שיעור צמיחה שנתי של כ-15%.

מערכת ניסויית המאפשרת הקמת רשת שליטה עצמאית, כולל תקשורת וידאו ונתונים, כבר נפרסה לפני מספר שנים בסן פרנסיסקו; והתערוכה בגרמניה המחישה את ההתקדמות העצומה בתחום. עם זאת, לדברי פול סטיינברג, סגן נשיא בכיר והאחראי על הפיתוח הטכנולוגי בחברה, המערכת השלמה נמצאת עדיין בשלב הפיתוח במעבדות מוטורולה סולושנס.

תחום נוסף בו כובשת החברה נתחים הוא מערכות אבטחה בווידאו. היכולת לנתח את צילומי האבטחה ממצלמות המוצבות במוסדות ועסקים, הולכת ומשתכללת בזכות השיפור בחדות התמונה וכוח המחשוב הגדל - המאפשר לאגור כמות עצומה של צילומים ולנתח במהירות את תכנם. המערכות המשוכללות יודעות לזהות פנים ומאפיינים נוספים של המצולמים, להשוות עם תמונות אחרות ולפענח את תכני הצילומים באופן ממוחשב ובתוך זמן קצר ביותר. המערכות יודעות להתריע על נוכחות חשודים על פי תיאור שהתקבל, ולנתח את תנועתם בזירות ההתרחשות, על פי צילומים המתקבלים ממספר רב של מצלמות על פני זמן.

מיטב חברות הטכנולוגיה בעולם, בהן חברות ישראליות, מתחרות על פיתוח מערכות האבטחה המשוכללות. מוטורולה סולושנס עשתה צעד גדול כאשר רכשה לאחרונה את חברת ההייטק הקנדית אוויג'ילון תמורת מיליארד דולר. בתערוכה בגרמניה כבר הוצגו מוצרי אוויג'ילון, כחלק ממערך המוצרים של מוטורולה לשיפור יכולת התגובה למצבי חירום.

חברת מוטורולה ברלין. מערכת וואלה!
משרדי מוטורולה בברלין/מערכת וואלה!
חברת מוטורולה ברלין. מערכת וואלה!
משרדי מוטורולה בברלין/מערכת וואלה!

הכותב היה אורח חברת מוטורולה סולושנס בתערוכת CCW בברלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully