וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכון התקנים מתחייב: זמן ההמתנה של הייבואנים יקוצר ל-3 ימים

7.6.2018 / 8:05

שר הכלכלה אלי כהן ומכון התקנים הוציאו כתב התחייבות אמנת שירות חדשה לפיו יקוצרו זמני ההמתנה של היבואנים. בין המוצרים שיאושרו במהירות: טלפונים סלולריים, טלוויזיות ועוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכון התקנים הישראלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכון התקנים התחייב בפני שר הכלכלה אלי כהן לחתוך את זמני השירות למוצרים המיובאים ולקצרם מ-3 שבועות ל-3 ימים. כחלק מהרפורמה במכון התקנים, הוציא שר הכלכלה יחד עם המכון כתב התחייבות אמנת שירות חדשה שתחייב קיצור זמני בדיקה של עשרות מוצרים מיובאים.

במשרד הכלכלה אומרים כי קיצור זמני הטיפול יפחית את העלויות ליבואנים ויסייע בהורד המחירים לצרכנים. בשנה האחרונה עבר מכון התקנים הישראלי רפורמה בפעילותו בראשות שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן. מטרת הרפורמה היא לפתוח את שוק היבוא לתחרות והיא כוללת 4 פעימות. כחלק מהרפורמה הושקה לפני חודשיים המערכת הממוחשבת לייבוא המשמעת את כל מעבדות הבדיקה וצפוייה להביא לחסכון של כ-550 מיליון שקל בשנה למשק. כמו כן בחודש יולי הקרוב יכנסו לתוקפן ההוראות של הכלת התקינה הבינלאומית בישראל.

חבר הכנסת אלי כהן. ראובן קסטרו
שר הכלכלה, אלי כהן/ראובן קסטרו

"הפחתה ניכרת בעלויות ליבואן"

"קיצור זמני ההמתנה לקבלת אישורי התקינה תצמצם את זמן ההאחסנה ותוריד את עלויות היבוא, דבר שיסייע בהפחתת יוקר המחיה"

על פי אמנת השרות, בין המוצרים להם מתחייבים במכון התקנים לעמידה בדרישות של 93% ומעלה הם טלפונים סלולרים, מקלטי טלוויזיה, מקררים, מקפיאים, מכונות כביסה, מדיחי כלים עם הפעלה אלקטרונית ומייבשי כביסה. בשאר המוצרים כמו צעצועים המיועדים לילדים עד גיל 6 עם סוללות, מתחייב מכון התקנים ל-88% עמידה בדרישות ולמזגנים מפוצלים 48%.

השר כהן אמר כי "האמנה החדשה של מכון התקנים היא הודות לשבירת המונופול של מכון התקנים ופתיחת השוק לתחרות. קיצור זמני ההמתנה לקבלת אישורי התקינה תצמצם את זמן ההאחסנה ותוריד את עלויות היבוא, דבר שיסייע בהפחתת יוקר המחיה ובכך יקל על חברות קטנות וחדשות להגדיל את היקפי הסחר ולתרום לצמיחה במשק".

לדברי ממלא מקום מנכ"ל מכון התקנים הישראלי, אילן כרמית, "קיצור זמן שחרור המשלוחים מביא להפחתה ניכרת בעלויות אותן נושא היבואן כך שמצטמצם זמן האחסנה וכמות המלאי הנדרשת לתפקודו השוטף של העסק. מכון התקנים פרסם גם אמנת שירות בה הוא מתחייב להמשיך ולשפר את השירות ללקוחות ולהמשיך ולצמצם את זמן הבדיקה. כך שהמוצרים יגיעו לשוק בזמן הקצר ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully