וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזוג ענק בענף האופנה: קסטרו רכשה את כל המניות בקבוצת הודיס

25.6.2018 / 8:56

החברה הודיעה לבורסה לניירות ערך כי היא מממשת את האופציה להגדלת אחזקותיה בקבוצת מותגי הודיס, שכוללים את קרולינה למקה, אורבניקה, טופ טן ואקססוריז. שווי העסקה כ-300 מיליון שקל. בר רפאלי תחזיק באחוז מהמניות

בר רפאלי בקמפיין קיץ 2018 של רשת הודיס. אייל נבו,
בר רפאלי בקמפיין קיץ 2018 של הודיס/אייל נבו

חברת קסטרו הודיעה היום (שני) לבורסה לניירות ערך בתל אביב כי היא מממשת את האופציה להגדלת אחזקותיה בקבוצת מותגי האופנה הודיס, קרולינה למקה, אורבניקה טופ טן ואקססוריז. החברה תשלם תמורת מלוא המניות באמצעות עסקת החלפת מניות בשווי של כ-300 מיליון שקל. בר רפאלי תחזיק בכמות סמלית של אחוז מהמניות. יצוין כי העסקה דורשת את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים ואסיפת בעלי המניות של חברת קסטרו.

כיום כוללת הקבוצה 260 חנויות אופנה, ולאחר מימוש העסקה תכלול 320 חנויות. עד כה החזיקה קסטרו כ-25% מהקבוצה, בעקבות עסקה שנערכה לפני כשנה וחצי. השלמתה תאפשר לקסטרו לצרף לדיווח על הכנסותיה את כל הכנסות קבוצת גביזון (המחזיקה במותגי הודיס), ולהגיע להכנסות של 1.8 מיליארד שקל בשנה.

היקף הכנסותיה של קבוצת הודיס עמד ב-2018 על סכום של כ-800 מיליון שקל, והרווח התפעולי התזרימי שלה עמד על כ-80 מיליון שקל. מהנתונים שהוצגו במסיבת עיתונאים שנערכה היום לקראת הדיווח על העסקה, עולה כי קסטרו לא תשפר במידה משמעותית את שיעורי הרווח שלה. למרות זאת, מנכ"ל קבוצת קסטרו, גבי רוטר, אמר שהעסקה תאפשר לקבוצה להעמיק את הסינרגיה בין חנויות האופנה של הקבוצה ולשפר את רווחיותה.

קולקציית בגדי הים של בר רפאלי להודיס. איל נבו, מערכת וואלה! NEWS
כיום כוללת הקבוצה 260 חנויות אופנה, ולאחר מימוש העסקה תכלול 320 חנויות/מערכת וואלה! NEWS, איל נבו

ערב העסקה נחשבה קסטרו חברת האופנה השנייה בגודלה בישראל עם 157 חנויות ומחזור הכנסות שנתי של כמיליארד שקל. העסקה הנוכחית תקפיץ את קסטרו למעמד של קבוצת האופנה הגדולה בישראל, עם מחזור הכנסות של כ-1.8 מיליארד שקל, כאשר שווי החברה המאוחדת צפוי להגיע לכ-3 מיליארד שקל.

בעלי קבוצת הודיס - קבוצת משקיעים בראשות יוסי גביזון - תחזיק בעקבות העסקה בכ-38% מחברת קסטרו והציבור יחזיק ב-17%. המשמעות היא שמשפחת קסטרו-רוטר תאבד את שליטתה המוחלטת בחברת קסטרו ותרד מ-70% ל-45% מהמניות. למרות שיהיה חלק מקבוצת השליטה, גביזון לא ימנה לפי שעה דירקטורים מטעמו בקבוצת קסטרו.

בעקבות העסקה, הודיעה הקבוצה על הרחבת הפעילות של קרולינה למקה בחו"ל, כאשר מורדי שבת, השותף בקבוצת גביזון ולשעבר מנכ"ל גינדי השקעות, ימונה למנכ"ל קרולינה למקה בארה"ב, שהוקמה לצורך שיווק המותג. נזכיר כי קסטרו ניסתה בעבר לפתח את עסקיה בחו"ל אך נסוגה מתוכניותיה; ובעקבות המיזוג צפויה לנסות לשווק מותגים נוספים בארה"ב. בין היתר, חתמה הקבוצה על הסכמי קידום מכירות עם קים קרדשיאן.

בר רפאלי הודיס מבצע יום העצמאות. אייל נבו,
היקף הכנסותיה של קבוצת הודיס עמד ב-2018 על סכום של כ-800 מיליון שקל, והרווח התפעולי התזרימי שלה עמד על כ-80 מיליון שקל/אייל נבו
בר רפאלי בקמפיין קיץ 2017 של רשת הודיס. אייל נבו,
העסקה הנוכחית עם הודיס תקפיץ את קסטרו למעמד של קבוצת האופנה הגדולה בישראל/אייל נבו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully