וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל באג: שילמו דמי מנוי מנופחים במשך שנים, תמי 4 סירבה לזכות

3.7.2018 / 8:00

במשך 3 שנים החברה חייבה בני זוג מהצפון, כאילו הם מחזיקים בשני מתקני מים. כשגילו את הטעות, ביקשו לקבל החזר - אולם בחברה סירבו בטענה ששלחו ציוד כפול בכל פעם. הסכום, בגובה מאות שקלים, הוחזר רק אחרי התערבות וואלה! עסקים. תמי 4: "מתנצלים"

תמי 4. אתר רשמי
מתקן המים של תמי 4/אתר רשמי

החברה טעתה, הלקוח צריך לשלם? נועם ואריה לנקרי ממושב גן נר שבגלבוע מנויים לשירות המים של תמי 4 למעלה מ-10 שנים. במסגרת החוזה עם החברה, החל משנת 2012 דמי המנוי שלהם כללו שני חיובים שנתיים קבועים במועדים שונים - סכום של 558 שקל על הסנן וסכום נוסף בגובה 246 שקל על הנורה.

לפני כשבועיים הבחינו שהחיוב השנתי על הנורה כמעט הוכפל והגיע ל-475 שקל. כשפנו לשירות הלקוחות של תמי 4, התברר שבגלל באג במערכת המחשבים של החברה - במשך 3 השנים האחרונות הם שילמו מחיר כמעט כפול על הנורה, שכןן קיבלו משלוח נורות כפול. דמי המנוי השנתיים זינקו לסכום של מעל 1,000 שקל, וזאת ללא התראה או הודעה מוקדמת.

"כשפניתי לשירות הלקוחות, שאלו בהתחלה האם אני מחזיקה בשני מכשירים", סיפרה נועם אנקרי לוואלה! עסקים, "כשעניתי בשלילה, אמרו לי שזה בחיים לא קרה להם והם יכולים להבין את הכעס, ואני צודקת". בני הזוג תבעו את הכסף חזרה, אולם נענו בשלילה. בחברה אמרו להם שבגלל שנעשה שימוש בנורות המיותרות, לא ניתן לבצע זיכוי.

התלונה של בני הזוג הועברה לבדיקה בחברת שטראוס מים המחזיקה במותג תמי 4. כבר למחרת חזרו לאנקרי ואישרו - "יש באג במערכת, שלחנו בטעות נורות כפולות וחיוב כפול". אנקרי בדקה וגילתה שמדובר במאות שקלים עודפים ששילמה לחברה, אולם בחברה המשיכו לעמוד על סירובם ולא החזירו לה את הכסף. לטענתה, היא לא הזמינה שירות כפול, ולא היה לה צורך במוצרים ואף לא שמה לב שקיבלה פעמיים בשנה נורות. "הם אמרו לי שזו אחריות שלי שלא בדקתי את החשבון", הוסיפה, "אבל זו גבייה שנתית, לא חודשית, והיא מחולקת לשני מועדי תשלום. קשה לעקוב אחרי זה".

במסגרת השירות של תמי 4, המנויים משלמים על המכשיר וכן מקבלים חלפים לאורך השנה; פעם בשנה נורה להחלפה ופעם בחצי שנה סנן. בתום התשלום על המכשיר ובהתאם למסלול המנוי, ממשיכים לשלם סכום שנתי קבוע על החלפים.

כוס מים. ShutterStock
למעלה מ-1,000 שקל במשך 3 שנים. תמי 4/ShutterStock

תמי 4: "אנו מתנצלים, דאגנו לזכות את הלקוח"

"החברה לא מוכנה להחזיר את הכסף. הם מודים שהיה באג במערכת אך האשמה היא בי. לקחו את פרטי האשראי וחייבו כרצונם"

את הדברים העלתה אנקרי לחשבון הפייסבוק שלה: "לכל מי שמשתמש בתמי 4, שימו לב - משנת 2015 החברה מחייבת אותי ב-1,000 שקל בשנה", כתבה וזכתה לתגובות רבות. "החברה לא מוכנה להחזיר את הכסף. הם מודים שהיה באג במערכת - אך האשמה היא בי. לקחו את פרטי האשראי וחייבו כרצונם".

לאחר דין ודברים עם שירות הלקוחות, הציעו לה הנחה בדמי המנוי העתידיים כפיצוי, אולם זה כבר היה מאוחר מדי. אנקרי ביקשה להתנתק לחלוטין מהשירות, וגם אז לא הוצע לה כספה חזרה. השבוע, לאחר פניית וואלה! עסקים, הוחזר לבני הזוג הסכום במלואו - כ-680 שקל בגין חיוב מנופח לאורך 3 השנים האחרונות.

יש לציין כי בני הזוג לא בדקו את גובה החיובים לאורך השנים ואף לא שמו לב שקיבלו שני משלוחים במועדים שונים בשנה של נורות להחלפה. לדבריהם, הנורות הוחלפו בכל פעם כשהגיע משלוח, גם כשהנורה הישנה עוד פעלה וגם כשלמעשה כלל לא היה צורך בהחלפה. "לא ניהלנו מעקב אחרי הנורות", אמרו.

מחברת שטראוס מים נמסר בתגובה: "עקב תקלה פנימית, הלקוח חויב עבור נורות שלא היה צריך להיות מחויב עליהן. אנו מתנצלים ודאגנו כבר לזכותו".

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully