וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הכלכלה: רפורמת הטואלטיקה הביאה לירידת מחירים של 12%

4.7.2018 / 9:00

שר הכלכלה התייחס בדיון בכנסת ליוזמה להציג על המדפים ברשתות השיווק מחירים מחו"ל של מוצרי טואלטיקה מובילים: "הכיוון טוב - נמשיך עם זה עד שהמחירים יהיו זהים"

משחות שיניים ומי פה. אבי כהן
מוצרי טואלטיקה/אבי כהן

האם רפורמת הטואלטיקה מוזילה את המוצרים? על פי דברי שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, עד כה ירדו המחירים בשיעור של 12%. בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת שנערך השבוע, דיווח כהן על פעולות משרדו מאז תחילת השנה והציג את תוכניות העבודה לקראת 2019. לבקשת הוועדה התייחס השר לסוגיות הפחתת יוקר המחייה ופתיחת המשק לתחרות, בין היתר על רקע הדיווחים לאחרונה על עליות מחירים צפויות במספר ענפים במשק.

על היוזמה להציג על המדפים ברשתות השיווק את המחירים בחו"ל של מוצרי טואלטיקה מובילים, כדי לאפשר לצרכן להבין אם קיים פער משמעותי, אמר כהן כי "הכיוון הוא טוב, אך זה לא מספיק - נמשיך עם זה עד שהמחירים יהיו זהים". על כך הבהיר יו"ר הוועדה, איתן כבל, כי "7 שנים אחרי המחאה החברתית - עדיין יש הרבה עבודה שצריך לעשות כדי להפחית את יוקר המחייה".

כהן ציין כי המחירים בישראל גבוהים בכ-19% לעומת המחירים במדינות ה-OECD, אך הדגיש כי בשנתיים האחרונות צומצם הפער ב-5.5%. הוא אף תקף את נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, שרק באחרונה שלח מכתב למשרד נגד הטבות המס לייבוא אישי (קניות אונליין). "לין היה רוצה שנתיש את היבואנים בדרישות כאלה ואחרות, ושנפקיר את הציבור. ראיתי את פנייתו שלא נציין בכמה נמכרים מוצרי הטואלטיקה בחו"ל, ואני שואל למה? ממה הוא חושש? האם הוא קיים דיון אחד עם היבואנים כדי לבדוק איך מתקנים את המצב? מי שמוכר באירופה את המוצרים הללו ב-20%-30% פחות הוא לא פילנתרופ, הוא עדיין מרוויח ואין סיבה שזה לא יקרה גם כאן".

ירידת מחירים בעקבות רפורמת הטואלטיקה. משרד הכלכלה,
ירידת המחירים בעקבות הרפורמה/משרד הכלכלה

מה מצב העסקים הקטנים בישראל?

במהלך הדיון שאלה ח"כ עליזה מה עשה משרד הכלכלה בעניין העסקים הקטנים. כהן שאל אתה בתגובה מה עשה בעניין שר האוצר הקודם ממפלגתה. לביא יצאה במחאה מהדיון. ח"כ יעקב אשר קרא לשר להגדיל את התקציבים המושקעים בעסקים הקטנים והבינוניים מ-600-700 מיליון שקל למיליארד שקל.

ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא אמר כי צריך לעודד עסקים קטנים ובינוניים גם ביישובים הערבים, ולסייע בהקמת אזורי תעשיה וחלוקת הכנסות שוויונית באותם אזורים הסמוכים לרשויות ערביות, כדי לאפשר יותר מקומות תעסוקה סמוכים ליישובים הערבים.

נשיא לה"ב (לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל), רועי כהן, ציין כי נתוני משרד הכלכלה מעידים על עוצמת העסקים הקטנים בישראל. הוא הוסיף כי לפי נתוני המשרד, 99% מהעסקים הם קטנים ובינוניים, והם אחראים ל-74% מהמחזור העסקי בישראל, ל-52% מהתוצר העסקי ו-60% מכלל המועסקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully