וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רו"ח גאה לרשות המסים: לא אשלם מס בגלל אפליה בחוק הפונדקאות

11.7.2018 / 14:00

אושיק קרוס פרסם פוסט בפייסבוק לפיו אין בכוונתו לשלם מקדמות מס בגין רווחי החברה שבבעלותו ב-2018, עקב החלטת הממשלה להדיר את הקהילה הגאה מחוק הפונדקאות

ND - המדינה לבג"ץ: "זוגות חד-מיניים לא יוכלו לאמץ ילדים". ShutterStock, ShutterStock
צבעי הגאווה/ShutterStock, ShutterStock

אושיק קראוס, בעלים של משרד רואי חשבון הנקרא על שמו, הודיע לרשות המסים על כוונתו להפסיק להעביר מקדמות מס לרשות, במחאה על "הדרת חברי הקהילה הגאה מחוק הפונדקאות" כהגדרתו.

בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב קראוס כי הוא מוחה על האיסור שהוטל על להטב"ים להביא לעולם ילדים בהסדרי פונדקאות. החוק מעורר מחאה נרחבת בקרב אנשי הקהילה.

קראוס מסביר כי ההחלטה התקבלה על ידי דירקטוריון החברה שלו, במחאה על ההידרדרות ההולכת וגוברת באי שיוויון בזכויות ממנו סובלת הקהילה הגאה בישראל. לדבריו, בעלי החברה שלו וחלק מלקוחותיה הם חברי הקהילה הגאה ולכן, "החלטנו כי אין ברצוננו לממן את מדינת ישראל עד אשר נחשב כשווים בין שווים".

יצויין כי אי תשלום מסים מהווה עבירה על פי חוקי המדינה והעוברים עליה עלולים לשאת בקנסות ועונשי מאסר.

המחאה של קראוס מגיעה יממה לאחר שוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת תיקנה את הצעת חוק הפונדקאות, כך שתכלול הרחבה של נשים חד-הוריות - אך השאירה בחוץ את הזוגות החד-מיניים.

הפוסט של רו"ח אושיק קראוס בפייסבוק

מסרב לשלם מסים בעקבות אפליית להט"ב. פייסבוק, צילום מסך
מסרב לשלם מסים בעקבות אפליית להט"ב/צילום מסך, פייסבוק

"מדובר במחאה אישית בלבד"

קראוס: "יש כאן חוסר שוויון בכך שמי שפועל כחוק ותורם למדינה לא מקבל זכויות. ביקשתי למקד את המחאה בתחום המיסוי כי זו הנקודה שבה אני מרגיש שיש חוסר שוויון משווע"

קראוס, חבר הקהילה הגאה, הוא אב לתאומים בני 9 שאותם הביא לעולם בהליך פונדקאות בארצות הברית. משרדו משרת יותר מ-460 לקוחות. לדבריו, קיבל מאות קריאות תמיכה ועידוד מלקוחות וממכרים, ובין היתר הודיעו לו חברים כי בכוונתם לפעול כמוהו ולבטל את מקדמות המס שלהם. קראוס הדגיש בשיחה עם וואלה! עסקים כי הוא אינו קורא לאחרים לפעול כמוהו - ומדובר במחאה אישית בלבד.

"פעלתי במחאה על ההחלטה הקובעת שתהליך פונדקאות בישראל הוא חוקי - אבל לא לגייז. זה אומר שגייז שאין להם מספיק כסף, אינם יכולים להיות הורים. מה שקומם אותי יותר מהכול זה שהחוק הזה בא לרצות אנשים שבדרך כלל לא משלמים מסים. אני איש מאוד ישר, אני משלם את המסים בזמן ושירתתי את המדינה שלי בצבא והכול בסדר. צו המצפון שלי לא נותן לי לשלם מסים, אם אני לא שווה במדינה שמגיע לי להיות שווה בה".

קראוס הוסיף: "יש כאן חוסר שוויון בכך שמי שפועל כחוק ותורם למדינה לא מקבל זכויות. ביקשתי למקד את המחאה בתחום המיסוי כי זו הנקודה שבה אני מרגיש שיש חוסר שוויון משווע. אני יכול לא לעשות מעשה או לעמוד בהפגנות - וזה לא עזר עד עכשיו. אני בעד שחוק הפונדקאות יסדיר את כל הזכויות של כל הנשים הפונדקאיות. זו פגיעה בזכות בסיסית שלי, כמו שיש למדינה זכות בסיסית לקבל את המסים שלי.

"כרואה חשבון ביטלתי את המקדמות שלי. אני יודע שאקבל קנס - אקבל ואני אשלם אותו בשמחה ואני גם אשלם את שומת המס שלי בסוף השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully