וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: כך יכול העובד המודאג להירגע מול הבוס החדש

אלון גל

13.7.2018 / 9:00

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: בכל סוף שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים כל אחד מאיתנו. השבוע - שכיר הפוחד משינויים בחברה בה הוא עובד ולא יודע מה לעשות

בחור מודאג מדבר בסלולרי. ShutterStock
עובד מודאג/ShutterStock

מאזין שעובד בחברה קטנה כבר מספר שנים בתפקיד בכיר התקשר למאמן האישי אלון גל בתוכניתו ברדיו 103FM וסיפר לו כי הוא חושש מהשינוי שהתחרש בחברה לאחר היעדרותו של הבעלים. "במקום בעלי החברה הקבוע נכנס אדם חדש שנמצא מעליי. בינתיים הכל עובד, אך כל הדבר הזה נורא טרי ויוצר אצלי אי ודאות. אני מעוניין להתכונן ליום שאחרי במידה ואחליט לא לעבוד שם יותר", אמר המאזין.

"אם הכל בסדר למה העובדה שהוא נכנס לתפקיד מובילה אותך לתחושת אי וודאות כל כך גדול?", שאל גל. "הבעלים של העסק לא תמיד היה בעסק ויכול להיות שהוא יחליט שהוא מעוניין לצמצם את ההיקף שלי הרבה יותר. יכול להיות שתהיה גם תחלופה, אין לדעת. אני גם לא יודע מה אני יכול לעשות כרגע כי אני חושב שאני עושה את המקסימום", ענה המאזין.

"נבואות בדרך כלל מגשימות את עצמן. הגישה שלך נובעת להערכתי מהאופי המאוד מאורגן שלך", אמר גל. "אני משער שאתה פחות טוב בקניות אמוציונליות לדוגמא ומעריך שמתוך המקום הזה, כשהתערערה לך מעט הסביבה הוודאית של המרחב, אתה יוצר את האמונה שעליך לקחת אותה בחשבון - היא בהחלט יכולה להגשים את עצמה.

"אני ממליץ לך לא ללכת דרך האמונה השלילית הזו אלא לבחון עם עצמך אם טוב לך ואם זה המקום שהיית רוצה להתפתח בו. אם התשובה היא 'כן' - תעזוב את מה שעלול להשתבש בדרך. תן שירות מצוין ותהיה מי שאתה. אם ישתבש - אז ישתבש. אם חל כאן שינוי שגרם לך להוביל להסתכלות על עצמך ולהגיע לתובנה שמיצית את המרחב הזה בחייך אז הסיפור הוא שונה לחלוטין. היה בטוח בעצמך כי אי אפשר להתכונן להכל".

איך לקבל תשאוה גבוהה?

"אני בהחלט הייתי עובר לתל אביב ומשכיר את הדירה ואז עושה את שיעורי הבית כי החיים קצרים וכדאי שתלמד לצאת מגבולותיך"

המאזין שיתף את גל בהתלבטות נוספת. "בתקופה האחרונה אני מתלבט על נושא נוסף זמן רב. אני רווק בן 33 ולפני שנתיים קניתי דירה שאני אוהב בעזרת ההורים. זו דירה שהשקעתי בה המון מבחינת מראה ונוחות. כעת הייתי רוצה להשכיר דירה גם בתל אביב. קניתי אותה במיליון ו-480 אלף שקל ואוכל למכור אותה במיליון ו-650 אלף שקל. במידה ואני משכיר את הדירה אני יכול לדרוש 4,500 שקלים שכ"ד".

"אני יכול לומר לך שהזמן עובר בשניות. אני כבר בן 50, הזמן עף", ענה גל. "עד שתסיים לעשות את החישובים של עצמך הזמן יעלם לך. 4,500 שקל משמעותם שתקבל 3% תשואה שזה יחסית נמוך אך לא כזה אסון. אם תעשה עם הכסף השקעות בנדל"ן בחו"ל ותיק מגוון תוכל לעשות 8% תשואה ממוצעת. זו כמובן עבודה מעט שונה וטיפה יותר מסוכנת אבל לא בהרבה".

"מה הצעד הבא שעליי לעשות כרגע כדי לקבל תשואה גבוהה כרגע?", שאל המאזין. "אני מעוניין לגור בתל אביב ו-4,500 שקל לא יספיקו לי במקום בו אני רוצה לגור. איזה צעדים עליי לעשות כדי להניב תשואה גבוהה יותר?"

"אני בהחלט הייתי עובר לתל אביב ומשכיר את הדירה ואז עושה את שיעורי הבית כי החיים קצרים וכדאי שתלמד לצאת מגבולותיך. תשכיר אותה לשנה, תלמד ותפגוש אנשים חכמים בדרך. אתה טיפוס שלא יעשה כלום לפני שהוא יכיר היטב את הסיטואציה שהוא הולך להתעסק איתה. אני אשמח לבצע עמך 3-4 פגישות בהן תלמד את הנושא טוב יותר. תוכל להגיע לתשואות יפות מאוד", סיכם גל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully