וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לטלמרקטינג: ועדת השרים אישרה את חוק "אל תתקשרו אלי"

15.7.2018 / 12:37

על פי הצעת החוק, שמבקשת לעצור, בין היתר, את תופעת ניצול הקשישים באמצעות שיווק טלפוני - כל אזרח יוכל להיכלל במאגר ממשלתי אליו חברות השיווק הטלפוני לא יוכלו להתקשר

טלמרקטינג. ShutterStock
אנשי טלמרקטינג/ShutterStock

(בהקלטה: ניסיון "עוקץ" טלפוני)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את חוק "אל תתקשרו אלי". על פי החוק, אותו מקדמים שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל והרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מורה על הקמת מאגר שמות ממשלתי של לקוחות המסרבים לקבל שיחות שיווקיות.

על פי החוק למאגר יוכנסו מספרי הטלפון של כל מי שיבקש באופן אקטיבי להיכלל בו. החוק הוכן לאור העובדה כי עיסקאות רבות מתבצעות באמצעות שיחות טלפון וצרכנים רבים מוצאים עצמם במצב בו מטרידים אותם בטלפון פעמים חוזרות ונשנות, ולמרות שהם מבקשים שיסירו אותם מהרשימה, ממשיכים להתקשר אליהם. במקרים רבים מדובר בחברות שיווק טלפוני שנטפלות לאוכלוסיות חלשות, בינהן קשישים ועולים חדשים, ומנצלות אותם עד תום.

לפי יוזמי החוק, המצב החוקי הקיים לא מספק את ההגנה הנדרשת על הצרכנים ומאפשר הגנה על הצרכנים מפני שיווק טלפוני בעיקר לאחר מעשה. יתר על כן, אף שהחוק מאפשר אכיפה במקום בו בוצעה פרקטיקת שיווק מטעה או לא הוגנת, קשה להוכיח זאת ובפועל צרכנים רבים ניזוקים. לכן מבקש החוק להטיל מגבלות על המשווק עוד בטרם יפנה לצרכנים.

"ממונם של האזרחים בישראל אינו הפקר"

"המדיניות כיום, לפיה אין הגבלה על שיחות הטלמרקטינג והשיווק הטלפוני מביאה פעמים רבות לפגיעה חמורה בצרכנים, בעיקר באוכלוסיות חלשות כדוגמאת קשישים"

נציין כי "חוק הספאם" שאינו מאפשר פניית שיווק אלקטרונית ללקוחות אלא אם אישרו זאת מראש במפורש, אינו מגביל את פעולת המשווקים באופן טלפוני. אסדרה כזו נהוגה במדינות רבות, בהן אנגליה, ארצות הברית, אוסטרליה, צרפת, ניו זילנד ועוד.

כהן אמר כי "המדיניות כיום, לפיה אין הגבלה על שיחות הטלמרקטינג והשיווק הטלפוני מביאה פעמים רבות לפגיעה חמורה בצרכנים, בעיקר באוכלוסיות חלשות כדוגמאת קשישים, שפעמים רבות הם נופלים קורבן להנואות טלפוניות. הקמת המאגר תביא לצמצום פערי הכוחות בין העוסקים לצרכנים בעסקאות מכר המתבצעות באמצעות הטלפון, תסייע לאוכלוסיות החלשות ותקדם סחר הוגן"

גמליאל אמרה כי "השיווק הטלפוני האגרסיבי גבה קרבנות צרכניים רבים, ובפרט אזרחים ותיקים, הגיעה העת לעצור זאת ומאגר ' do not call list' יעצור זאת. ממונם של האזרחים בישראל אינו הפקר, וזכותם למסחר הוגן היא זכות אזרחית יסודית שעלינו להבטיח בכל דרך והמאגר החדש יבטיח זאת".

עוד באותו נושא

זהירות, עוקץ: התחזו למועדון לקוחות - וניסו לחייב במרמה אלפי שקלים

לכתבה המלאה
seperator

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully