וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד העצם: איפה נמכר האנטריקוט המשתלם ביותר בארץ?

15.7.2018 / 8:06

בשר הוא חלק בלתי נפרד מהמטבח הישראלי אך עליית המחירים האחרונה לא תמיד מאפשרת לרכוש אותו במחיר סביר. באיזה רשת שיווק נמצא את הבשר במחיר הנמוך ביותר?

חצי חינם חודש הטריות 
קצביה בשר. (צילום: יח"צ),
קצביה ברשת חצי חינם/(צילום: יח"צ)

עליית המחירים הכוללת שהתרחשה במשק הישראלי בשבועות האחרונים, לא פסחה גם על שוק הבשר. במועצה הישראלית לצרכנות ובמשרד הכלכלה והתעשייה ערכו השוואה מקיפה בין רשתות השיווק ובדקו כמה עולה קילו אנטריקוט בכל אחת מרשתות השיווק במשק, איפה משתלם לקנות פילה עגל, ואיזו רשת שיווק מוכרת את סל מוצרי הבשר המשתלם במשק.

במועצה הישראלית לצרכנות ובמשרד הכלכלה והתעשייה מבקשים להדגיש שהנתונים מתייחסים למחיר והמוצרים לא לאיכותם. כמו כן, מבקשים להדגיש שכל רשת מחזיקה מותג אחר וההשוואה לא נערכה בין המותגים עצמם, אלא בין המותגים השונים שהרשתות מחזיקות.

הבדיקה נערכה במהלך חודש הרמדאן ובמועצה הישראלית לצרכנות מבקשים לסייג ולומר שייתכן וחלו הנחות משמעותיות ברשתות השיווק במגזר הערבי. המחירים הם ממוצע בין הסניפים השונים באותה הרשת, והם נכונים ליום הבדיקה, בהתאם לנתונים שהעבירו הרשתות למאגר המחירים האינטרנטי, כפי שהתפרסם באמצעות פלטפורמת המחירים של אתר פרייסז. ההשוואה אינה כוללת מבצעים של חברות האשראי וחברי מועדון.

ברשימת הבשרים שנבדקו; בשר בקר/עגל טחון טרי במשקל, סטייק אנטריקוט טרי עם עצם במשקל, סינטה בקר/עגל במשקל, פילה בקר/עגל במשקל. ההשוואה נערכה בין המוצרים ברשתות השונות וכן בין הסכום הכולל של הסל ברשתות. אז איזה סופר מוכר את סל הבשרים המשתלם?

סינטה במיטבול גריל ודינר. עידן גור,
אז איפה כי משתלם לקנות בשר?/עידן גור

כמה עולה אנטריקוט ברמי לוי ומי מוכר את הנתח היקר ביותר?

הסל היקר ביותר נמכר ברשת שופרסל שלי, ומחירו 541.42 שקלים. במקום השני רשת השיווק מגה בעיר המוכרת את סל המוצרים ב-541.33 שקלים. במקום השלישי רשת השיווק פרש מרקט, סל מוצרי הבשר נמכר ברשת ב-515.84 שקלים. אחריהן ברשימה, רשת השיווק שופרסל דיל המוכרת את סל מוצרי הבשר ב-503.87 שקלים. סוגרת את החמישייה היקרה רשת ויקטורי, סל מוצרי הבשר נמכר ברשת במחיר 501.90 שקלים.

ומי הרשת הזולה ביותר? רשת השיווק הישראלית המוכרת את סל מוצרי הבשר הזול ביותר מבין הרשתות שנבדקו היא רשת סאלח דבאח. מחיר הסל 343.04 שקלים. מדובר בפער של 58% מהרשת היקרה ביותר. במקום השני, רשת השיווק רמי לוי, בה עולה סל הבשרים 397.58 שקלים. במקום השלישי מבין הרשתות הזולות רשת מחסני השוק המוכרת את הסל ב-433.09 שקלים. במקום הרביעי רשת יוחננוף המוכרת את סל המוצרים ב-441.21 שקלים. סוגרת את החמישייה הזולה, רשת סופר ברקת המוכרת את סל הבשרים ב-465.70 שקלים.

עוד ברשימת רשתות השיווק המדורגות במרכז הרשימה, רשת שוק מהדרין המוכרת את סל המוצרים ב-469.75 שקלים, רשת יינות ביתן סיטי המוכרת את הסל ב-475.34 שקלים, רשת חצי חינם המוכרת את הסל ב-478.90 שקלים, רשת יינות ביתן המוכרת את סל המוצרים ב-489.70 שקלים וכן רשת שופרסל דיל אקסטרא שם נכמר סל מוצרי הבשר ב-496.23 שקלים.

עוד באותו נושא

100 קצבים ישראלים קבעו: זה נתח הבשר האהוב ביותר

לכתבה המלאה
השוואת מחירי בשר ברשתות השונות. המועצה לצרכנות,
השוואת מחירי הבשר ברשתות השיווק/המועצה לצרכנות

שר הכלכלה: "השוו מחירים, אל תקנו באופן אוטומטי"

אז איפה נמצא נתח האנטריקוט הזול ביותר? ברשת ויקטורי, שם אפשר למצוא קילו ב-89 שקל. לעומץ זאת, ברשת מגה בעיר נמכר הנתח היקר ביותר, ב-139.33 שקלים. מי שיבקש לקנות בשר בקר או עגל, ימצא את המחיר הגבוה ביותר ברשת שופרסל שלי, שם עולה המוצר 54.22 שקלים. לעומתו - המוצר הזול ביותר נמצא ברשת סאלח דבאח, ששם עומד מחירו על 33.34 שקלים. עוד ברשימה, סינטה בקר או עגל; המחיר הגבוה ביותר הוא 159.90 שקלים ברשת שופרסל שלי, זאת לעומת 89.90 שקלים ברשת השיווק סאלח דבאח. המחיר הגבוה ביותר לקילו פילה בקר או עגל הוא 243.33 שקלים ברשת פרש מרקט, לעומת 129.90 שקלים, המחיר הנמוך ביותר ברשת סאלח דבאח.

"אנו עדים לשורת הישגים המהווים בשורה של ממש לצרכן", אמר שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן. "הגברת התחרות בשוק הבשר, כניסת מותגים חדשים ויצירת אלטרנטיבות זולות לצרכן. אני קורא לצרכנים לנסות את המגוון, להשוות מחירים ולבחור את המוצר המתאים לכל אחד, ולא לקנות באופן אוטומטי".

"ניתן לראות פערים משמעותיים במחיר בין הרשתות השונות", הוסיף סמנכ"ל המועצה לצרכנות, ערן וולף. "המחיר של הבשר לאו דווקא מצביע על האיכות, אלא לעיתים מצביע על המוצר או המוצרים הטריים אותם הרשת בוחרת לשווק בהתאם למדיניות התמחור שלה. לכן בבואנו כצרכנים נבונים לבצע קניה, כדאי במקביל לבדיקת המחיר לבחון פרמטרים של איכות כגון מקור הבשר, תוקפו ועוד".

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully