וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקיפות זה שם המשחק: שמות החברות שנקנסו מרשות הגנת הצרכן יותרו לפרסום

16.7.2018 / 12:08

עד כה פרסמה הרשות את תחום העיסוק של החברה נגדה הוטלו עיצומים ואת פרטי המקרה - ללא השם. התקנות החדשות שאושרו בוועדת הכלכלה נועדו להגביר את השקיפות בנושא

ועדת הכלכלה 2 ביולי 2018. דוברות הכנסת,
ועדת הכלכלה של הכנסת/דוברות הכנסת

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום (שני) תקנות שהגיש משרד המשפטים המאפשרות לפרסם את שמו של מי שהוטל עליו עיצום כספי מתוקף החוק להגנת הצרכן. היועצת המשפטית של הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד חנה וינשטוק טירי, הסבירה כי כיום הרשות מטילה עיצומים כספיים אך לא יכולה לפרסם את שמות הגופים או האנשים עליהם הוטלו העיצומים.

לדברי וינשטוק טירי, הרשות פרסמה עד היום באתר האינטרנט שלה רק את הפרטים על תחום הפעילות של החברה ואת הנסיבות של הפרת החוק, ללא שם החברה או המפר, כאשר מי שמגיש פנייה במסגרת חוק חופש המידע מקבל את כל המידע. לדבריה, המצב הזה הוא לא טוב וצריך לאשר את התקנות כדי שהרשות תוכל להביא לשקיפות מלאה.

התקנות שאושרו קובעות כי הרשות להגנת הצרכן תיישם אמצעים טכנולוגיים נאותים, ככל הניתן, על מנת למנוע אפשרות של העתקה באופן ממוחשב של המידע המפורסם ולהקנות הגנה סבירה מפני חדירה, שיבוש, הפרעה או גרימת נזק לחומרי המחשב. "לרשות אין יכולת לשלוט בכל רחבי הרשת. הרשות יכולה להגביל אפשרות להעתקת חומרים באופן ממוחשב, אבל לא יכולה למנוע זאת לחלוטין", אמרה עו"ד וינשטוק טירי.

היו"ר כבל אמר לאחר האישור כי התקנות מועדו לאפשר שקיפות וחשיפת המידע לציבור הצרכנים, לצד שמירה על זכויות בעלי עסקים שלפעמים יכולים להיפגע מפרסום לא אחראי. "הוועדה עסקה בעבר בביוש (שיימינג) ברשת והדבר יכול להוביל לפגיעה אנושה בעסק עוד לפני שהתבררו כל העובדות, לכן התקנות ידאגו לשקיפות מצד אחד, ומצב שני לפרסום אחראי באתר הרשות", אמר כבל.

seperator

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il


או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully