וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל עסק מקריית אתא שהעלים הכנסות: "אמא שלי החליפה אותי"

23.7.2018 / 12:35

מביקורת שערכה רשות המסים בעיר חיפה והסביבה עלה כי כ-9% מכלל העסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין. בעל מזנון בחיפה שלא רשם הכנסות: "בדיוק התנתק לי החשמל"

גבר מכניס דולרים לכיס המכנסיים. ShutterStock
העלמות מס/ShutterStock

רשות המסים דיווחה היום (שני) על בעלי עסקים בצפון הארץ שהעלימו הכנסות. כך, למשל, בעל חנות למוצרים לבעלי חיים מקריית אתא, שלא רשם את הכנסותיו מקניית ביקורת, וטען בפני המבקרים של מס הכנסה: "אמא שלי החליפה אותי ולא ידעה לרשום".

המקרה ארע ביום חמישי האחרון, בעת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בעיר חיפה והסביבה, שהתקיים בשעות הערב והלילה, ואשר כלל 103 ביקורות. מהביקורות עלה כי בקרב 9% מהעסקים שנבדקו לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנוהל בראשות פקיד שומה חיפה, נבחרו בתי עסק בענפי המסחר התעשייה ומתן השירותים.

במזנון בחיפה לא רשמו הכנסות מיום הביקורת, כאשר ההסבר שסיפק בעל המזנון היה: "בדיוק התנתק לי החשמל ולא יכולתי לרשום". לעומתו, בחנות פרחים בה לא נרשמו הכנסות נאמר למבקרים: "אולי רשמתי מספר תקבולים יחד". במזנון לממכר מיצים טבעיים לא פתחו תיק במס הכנסה ולא ניהלו ספרים עבור העסק. בעל המזנון טען: "התכוונתי לפתוח תיק בתחילת השנה".

במסעדה בחיפה, שלא רשמה בספרי העסק וכן לא ניהלה סרטי קופה, אמר בעל המסעדה: "בדיוק הסרט נתקע לנו היום ולכן לא רואים את ההדפסות". במסעדה אחרת העדיפו הבעלים להטיל את מלוא האשמה על המלצרית ואמרו למבקרים: "המלצרית טעתה בהזמנה והיינו עסוקים עם הביטול".

פעילות ביקורת זו נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully