וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים מראש: כמה יעלה לכם להחזיר את הילד לבית הספר?

27.7.2018 / 0:00

כמה עולה סט עפרונות, מי מוכר את תיק הגב היקר ביותר ואיפה כדאי לקנות דבק? השוואת מחירים נבונה עשויה לחסוך עד מאות שקלים למשפחה בשנה. בדיקת וואלה! עסקים

ילד מחזיק עיפרון. ShutterStock
פערים אדירים בין הרשתות. תלמידים בכיתה/ShutterStock

בעוד כחודש תיפתח שנת הלימודים בבתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים בישראל - ומרוץ ההצטיידות במוצרים מתאימים כבר החל. למרות הניסיון של רשתות הציוד המשרדי לשווק מבצעים ומחירים נוחים, קנייה ממוצעת עדיין יכולה להגיע לגובה של מאות שקלים לתלמיד. אז איפה כדאי לקנות סט עפרונות, כמה עולה דבק סטיק ומה טווח מחירי התיקים? בדיקה מיוחדת של וואלה! עסקים חושפת פערי מחירים של מאות אחוזים בין המוצרים לבית הספר.

הבדיקה נערכה ב-4 רשתות שונות. הראשונה היא רשת כפר השעשועים בסניף יגאל אלון בתל אביב. הרשת משווקת לצד צעצועים ומתנות גם מכשירי כתיבה, ומפעילה כ-50 סניפים ברחבי הארץ. יש לציין שבכל סניף המחירים מעט שונים - ואין להקיש על הרשת כולה מהבדיקה של הסניף התל אביב. עוד בהשוואה: רשת יולו, המשווקת ציוד לבית הספר ומתנות ומפעילה כ-16 סניפים ברחבי הארץ. המוצרים ברשת מעוצבים וממותגים בסגנון צבעוני, ולכל מוצר תוספת עיצובית בהתאם לקולקציה. המוצרים שנבדקו בסניף בקניון דיזנגוף סנטר בתל אביב. כמו כן נבדקו מחירי המוצרים ברשת קרביץ הוותיקה, המונה כ-80 סניפים ברחבי הארץ ומוכרת ציוד משרדי ומוצרי טכנולוגיה, וכן בענקית הציוד המשרדי אופיס דיפו, המפעילה כ-40 סניפים ברחבי הארץ.

ברשתות נבדקו 4 מוצרים בסיסיים: מחברת חכמה לכיתה א', תיק גב, דבק סטיק וסט עפרונות. כל המוצרים נמכרו בכל הרשתות שנבדקו, אולם לא מדובר במוצרים זהים וחשוב לציין שבחלק מהרשתות מדובר במוצרים ממותגים כמו ברשת יולו, שם דבק סטיק, לצורך העניין, מכיל צבע והמוצר משמש גם כקישוט. כמו כן, חלק מהחנויות מוכרות מוצרים מסוימים במארז, ואילו המחיר המוצג בכתבה הוא חישוב ליחידה בודדת. חשוב לציין שהמחירים נכונים ליום הבדיקה ואינם כוללים הנחות חברי מועדון ומבצעים.

ילד יושב ליד שולחן בכיתה. ShutterStock
פער של 112% במחירי המחברות/ShutterStock

כמה יעלה לכם לקנות דבק סטיק?

חשוב לציין שכל רשת מחזיקה במלאי גדלים שונים של שפורפרות דבק שעשויים להצביע על פערי המחיר

המחברת היקרה ביותר מבין הרשתות שנבדקו נמצאה ברשת יולו ומחירה 5.30 שקלים. במקום השני רשת כפר השעשועים, שם מחברת חכמה יחידה בחנות עולה 5 שקלים. אחריה רשת קרביץ, שם מחברת עולה 4.60 שקלים. ובמקום הראשון, רשת אופיס דיפו, שם עולה מחברת חכמה 2.50 שקלים בלבד - פער של כ-112% מהמוצר היקר ביותר.

ומה לגבי עפרונות? רשת יולו מוכרת 5 עפרונות מעוצבים ב-20 שקלים, כלומר 4 שקלים לעיפרון. אחריה סניף כפר השעשועים ביגאל אלון - חבילת עפרונות המכילה 10 יחידות נמכרת ב-8 שקלים, כלומר 80 אגורות לעיפרון. רשת קרביץ מוכרת מארז של 12 עפרונות ב-4 שקלים, 33 אגורות ליחידה, אולם ברשת מבקשים לציין שבימים אלה יחל מבצע של מארז בשקל בלבד. בינתיים הזולה ביותר היא רשת אופיס דיפו. הרשת מוכרת 12 עפרונות ב-3 שקלים, כלומר 25 אגורות ליחידה. מדובר בפער של 1,500% מהמוצר היקר ביותר אולם שוב נזכיר כי באופיס דיפו מדובר בעפרונות פשוטים וברשת יולו מדובר בעפרונות מעוצבים - ולכן יש שוני במחיר.

בסל מוצרי הלימוד של תלמידי היסודי - גם דבק סטיק. המוצר היקר ביותר שנמדד בבדיקה הוא ברשת יולו ומחירו 5 שקלים. יש לציין שהמוצר שונה משמעותית משאר הדבקים הנמכרים ברשתות - הוא מכיל צבע ומשמש למטרות נוספות. במקום השני דבק סטיק ברשת קרביץ: מחיר המוצר 3.80 שקלים. אחריו סניף כפר השעשועים ביגאל אלון, שם מחיר הדבק כ-3 שקלים. הדבק הזול ביותר מבין הרשתות שנבדקו נמכר ברשת אופיס דיפו ומחירו חצי שקל - פער של 900%. חשוב לציין שכל רשת מחזיקה במלאי גדלים שונים של שפורפרות דבק שעשויים להסביר חלק מפערי המחיר.

אינפוגרפיקה בחזרה לבית הספר.
אינפוגרפיקה בחזרה לבית הספר

הרף הגבוה של ילקוטי בית הספר

כפי שמעלה הבדיקה פערי המחירים משמעותיים ומגיעים למאות אחוזים ואף יותר. כדי לחסוך עלויות מומלץ לא לחכות לרגע האחרון ולהשוות מחירים

לצד המוצרים המתכלים שמחירם באופן יחסי נמוך, ההוצאה המרכזית בסל הקניות לתלמיד היא על תיק הגב. פער המחירים תלוי בשימושים השונים, במיתוג, בעיצוב ובאיכות הדגם. כדי להשוות את המוצרים, בכל רשת נבחר התיק היקר ביותר, מכיון שהרשתות מחזיקות בטווח מאוד רחב של תיקים - חלקם מיועדים לכיתות נמוכות וחלקם לכיתות הגבוהות, חלקם אופנתיים וחלקם פחות. לכן הוחלט לבחור בקטגוריה היקרה, המותאמת לכיתות הנמוכות, הכוללת גב קשיח ויתרונות נוספים, שכן לכל רשת יש יתרון אחר, למשל תיק עם עגלה, תיק ממותג וכו'. כמובן שיש לציין שברשתות מוצעים תיקים במחירים נמוכים יותר - החל מ-50 שקלים בלבד.

כך למשל, מבדיקת וואלה! עסקים עולה כי ברשת קרביץ התיק היקר ביותר עולה 293 שקל, באופיס דיפו התיק היקר ביותר עולה 260 שקל, בסניף כפר השעשועים בסניף יגאל אלון התיק היקר ביותר עולה 250 שקל וברשת יולו התיק היקר ביותר עולה 199 שקל.

כפי שמעלה הבדיקה, פערי המחירים משמעותיים ומגיעים למאות אחוזים ואף יותר. כדי לחסוך עלויות, מומלץ לא לחכות לרגע האחרון - ולהשוות מחירים בין הרשתות השונות, ובעיקר לא לחשוש ממוצרים יד שנייה. הבחירה הזו לא רק מיטיבה עם הארנק, אלא גם עם הסביבה ובעיקר מעבירה מסר חשוב לתלמיד.

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully