וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעיה ופגמים במוצר: איזו רשת מזון קיבלה הכי הרבה תלונות ב-2017

26.7.2018 / 11:00

פרסום ראשון: הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה פרסמה דוח סיכום לשנת 2017, שבדק את היחס בין אחוז התלונות של צרכנים נגד רשתות מזון - למחזור הכספים שהן מגלגלות בשנה. אז מי מדורגת במקום הראשון ועל מה בעיקר התלוננתם בשנה החולפת?

סניף רמי לוי, אזור תעשייה שער בנימין. 23 בפברואר 2016. יואב דודקביץ'
במקום החמישי באחוז התלונות. סניף רמי לוי באזור התעשייה שער בנימין/יואב דודקביץ'

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה והתעשייה פרסמה היום (חמישי) את דוח התלונות המסכם לשנת 2017 בתחום רשתות המזון. הרשות בדקה איזו רשת שיווק מזון מחזיקה במספר התלונות הגבוה ביותר - ביחס למחזור ההוצאות השנתי שמגלגלת החברה. עיקר התלונות שנדגמו עוסקות בפגמים במוצרים, אי הצגת סימון מוצרים ובשורה של הטעיות צרכנים, כמו למשל פרסום שגוי, מבצעים לא מעודכנים, פערים בין מחיר המדף למחיר בקופה ועוד. ברשות ציינו כי מ-2014 ועד היום הושתו קנסות ועיצומים בסך 18 מיליון שקל בגין תלונות צרכנים בקרב רשתות המזון.

מדד התלונות מבוסס על חישוב מספר התלונות שהגיעו לרשות בשנת 2017 חלקי מחזור העסקים של הרשתות בשנת 2016. אחוז התלונות הממוצע הוא 1.08% לכל מיליון שקל במחזור. ברשות הגנת הצרכן מדגישים כי הממצאים מבוססים על נתונים מספריים בלבד, ואין בהם כדי להעיד על תוכן או מהות התלונות.

על מנת להביא נתון מדויק המשקף את כמות התלונות לגודל (נתח שוק) של הרשתות, נעשה ממוצע בין נתח השוק הכולל של הרשתות לבין התלונות של כלל הרשתות יחד. לאחר מכן נעשתה בדיקה ספציפית לגבי כל אחת מהרשתות - לגבי היחס בין התלונות לנתח השוק של הרשת. "כך נוצרו נתונים המשקפים את גודל הרשת בתוך התלונות שהרשת הספציפית קיבלה, ולמעשה נמנע עיוות לפיו רשת גדולה מאוד שקיבלה בפועל יותר תלונות מהרשת הקטנה, תופיע כרשת עם מספר התלונות הגבוה ביותר, שכן ברור שהיא סטטיסטית תהיה בראש הרשימה מפאת גודלה", נמסר מהרשות.

אחוז התלונות על רשתות השיווק ביחס למחזור העסקים. יח"צ הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן,
דירוג החברות עם אחוז התלונות הגבוה ביותר ביחס למחזור העסקים/יח"צ הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן

איפה נרשמו הכי מעט תלונות צרכנים ומי מובילה?

במקום הראשון במדד התלונות - רשת השיווק זול ובגדול. הרשת קיבלה 3.043% תלונות לכל מיליון שקל מסך מחזור העסקים של החברה. במקום השני רשת יינות ביתן, עם 1.708% תלונות לכל מיליון שקל מסך מחזור העסקים של החברה. רשת השיווק ויקטורי במקום השלישי, עם 1.502% תלונות לכל מיליון שקל מסך מחזור העסקים.

עוד ברשימת הרשתות המדורגות מעל ממוצע אחוז התלונות: במקום הרביעי רשת השיווק טיב טעם עם 1.436% תלונות לכל מיליון שקל מסך מחזור העסקים של החברה; במקום החמישי רשת השיווק רמי לוי עם 1.322% תלונות לכל מיליון שקל מסך מחזור העסקים של החברה.

אשר לרשתות המזון שקיבלו את אחוז התלונות הנמוך ביותר, רשת חצי חינם מחזיקה בתואר הזה עם 0.444% תלונות למיליון שקל מסך מחזור העסקים של החברה. רשת שופרסל קיבלה כמעט כפול תלונות, אולם היא עדיין מתחת לממוצע עם 0.811% תלונות לכל מיליון שקל מסך ההוצאות של החברה. רשת אושר עד ברשימה עם 0.920% תלונות לכל מיליון שקל מסך מחזור העסקים של החברה.

"ההוצאה בתחום המזון במשק בית בישראל היא ההוצאה השלישית בגודלה, ולכן שמה לה הרשות את תחום המזון כאחד הנושאים בסדר העדיפות בתוכנית העבודה לשנת 2018", אומרת סמנכ"לית אסדרה מנהל וארגון ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, ענת בן עזרא דוקן.

לדבריה, "לעתים קיימת תחושה בקרב הצרכנים שהם לא צריכים להתלונן, מאחר שמדובר בסכומים קטנים, לכאורה. אני פונה לציבור הצרכנים להמשיך ולהתלונן נגד כל חברה המפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן גם בתחום המזון. הסכומים הקטנים מתכנסים בסופו של דבר לאלפי שקלים בשנה מסך מההוצאות הכוללות של משק בית בישראל".

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully