וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: חנות אינטרנטית אינה אפיק השקעה

אלון גל

27.7.2018 / 9:27

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: בכל סוף שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים כל אחד מאיתנו. השבוע - פנסיונרית ששוקלת כיצד להרוויח כסף אחרי הפרישה

שופינג אונליין. ShutterStock
חנות אינטרנט/ShutterStock

מאזינה שעלתה לשידור בתוכניתו של המאמן האישי אלון גל ברדיו 103FM סיפרה על רצונה להרוויח כסף אחרי הפרישה לגמלאות. "בעלי ואני פרשנו לגמלאות. עד אז עבדנו בשביל הנאה, סיפוק וכסף, ואילו עכשיו החלטנו שהגיע הזמן שהכסף יעבוד בשבילנו", אמרה. היא סיפרה ששמעה בעבר בתוכנית המלצה לניהול חנות וירטואלית באמצעות אלגוריתם. "חיפשתי את הנושא בגוגל וכל מה שמצאתי היה קורסים להקמת חנויות באיביי ובאמזון - וזו לא הכוונה שלי", אמרה.

גל אמר כי אכן לא לכך התכוון בהמלצתו. "הרבה צעירים חושבים שהם ילמדו קורס, יפתחו חנות וירוויחו ממנה רווח פאסיבי. זה שטויות במיץ עגבניות. זה שהחנות היא אינטרנטית, עדיין כבעל העסק אתה צריך לעבוד בה כל יום. להקים חנות, עם כל המשתמע מכך, זה ממש לעבוד בזה. לך כפנסיונרית, אין כוונה כזאת כרגע. את רוצה פנסיה ואת רוצה ליהנות".

אלון הזכיר למאזינה את נושא ההשקעה בחנות שעליו דיבר בעבר. "אחד מאפיקי ההשקעה שלי הוא חברה מסוימת שפיתחה אלגוריתם לזיהוי ברחבי הרשת", אמר גל. "החברה מקימה לך את החנות, אבל אין סחורה בחנות - אלא זו בעצם קרן השקעות שמזהה חיפושים פופולריים של אנשים. לדוגמא: יש צורך וביקוש למסכים של חברה מסוימת, אז האלגוריתם שולח לאנשים הצעות למבצעים שיש למסך הזה, ומעביר אותם דרך החנות שלי". אלון הוסיף וסיפר כי מהחנות הזו הוא זוכה לרווחים מרשימים מאוד - "יותר מכל השקעה שיש לי".

"שיטת הביזור היא נכונה"

"קיבלנו החלטה עקרונית לחלק את הכסף בצורה של שליש נדל"ן, שליש פיננסיים ושליש כסף פנוי"

גל התייחס גם לסיכון הקיים בהשקעות מסוג זה. "יש מימד סיכון, אבל מתוך עשרות פרוייקטים שאני מכיר, לא קרה אחד שלא החזיר את הקרן, כיוון שהפרויקטים אושרו ע"י הבנקים. ככל שנגדיל את מוטת ההשקעה, ניצור יותר סיכון - אבל ככה זה עובד.

"בערוץ הזה סף ההשקעה הוא בערך 50 אלף שקל ומעלה. השאלה היא מה גודל התיק כולו שאת מדברת עליו". עם זאת סייג גל את דבריו ואמר כי "כאשר מדברים על השקעות מדברים על ניהול סיכויים וסיכונים, ואת כמשקיעה חייבת לקחת הכל בחשבון, למשל: האם חשוב לך שחלק מהכסף יהיה נזיל? אם התשובה היא 'כן', קרן נדל"ן או הערוץ הזה - לא רלוונטים עבורך".

המאזינה סיפרה שכבר החלה בצעדים לקראת ההשקעה. "העברנו סכום מסוים לצורך קבלת הטבות מס ('תיקון 190'), העברנו את קרנות ההשתלמות שלנו לקרן אחרת שבה דמי הניהול נמוכים יותר ונפגשנו עם יועצים לגבי קרנות נדל"ן. קיבלנו החלטה עקרונית לחלק את הכסף בצורה של שליש נדל"ן, שליש פיננסיים ושליש כסף פנוי".

"שיטת הביזור היא נכונה, ועכשיו אני רגוע", סיכם גל. "כל שנותר זה לקבל את ההחלטה בנוגע לערוצים הרלוונטים עבורך. אם כן, שבי בפגישה עם יועץ מיוחד, הוא יסביר לך איך עושים את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully