וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: אפשרו הפצת חשבוניות פיקטיביות ב-100 מיליון שקל

30.7.2018 / 12:04

2 תושבי ירושלים מואשמים כי סיפקו לאדם שלישי הרשאה להפיץ חשבוניות פיקטיביות על שם חברות הנמצאות בבעלותם. השניים אף לא דיווחו על התשלום אותו קיבלו עבור הרשאה זו

אקדחים, אזיקים וניידת משטרה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
אזיקים/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

רשות המסים הגישה בשבוע שעבר שני כתבי אישום נוספים במסגרת פרשת "האור הגנוז", העוסקת בעבירות על חוק איסור הלבנת הון, עבירות על חוק העונשין וכן בעבירות מס שנעברו בנסיבות מחמירות בתחום מסחר בדלקים. כתבי האישום הוגשו נגד חיים צבי גלנדאואר וגדליה משה אייזנבך שנתנו, על פי כתבי האישום, למיכאל (מיקי) ענתבי הרשאה להשתמש בחברות שבבעלותם. ענתבי השתמש בחברות אלה כפלטפורמה להפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף כולל של כ-100 מיליון שקל.

על פי כתב האישום נגד גלנדאואר, שהוגש לבית משפט השלום בראשון לציון, במאי 2013 הוא נתן לענתבי את הסכמתו כי ישתמש בחברת "גלנדאואר אנרגיה תשנ"ט", שהייתה בבעלותו בתמורה לתשלום חודשי קבוע של אלפי שקלים. לאחר מתן ההרשאה פעל ענתבי יחד עם אחרים להפצת חשבוניות מס פיקטיביות על שם גלנדאואר אנרגיה, בסכום של כ-63 מיליון שקל, שהמע"מ הנובע מהן הוא כ-9.5 מיליון שקל.

באוקטובר 2013 נחקר גלנדאואר במשרדי מע"מ רמלה ולאחר חקירתו סבר כי תחום עיסוקה של החברה אינו חוקי ולכן בחר להפסיק להפעילה על ידי ענתבי. בינואר 2014 יצא ענתבי מהארץ ומאז לא שב, ולמרות זאת המשיך להפעיל אחרים מטעמו לביצוע עבירות. כך, סמוך לאפריל 2014, הרשה גלנדאואר לענתבי, ששהה בחו"ל, ולמי מטעמו לשוב ולהשתמש בחברה שבבעלותו, בתנאים חדשים, במסגרתם שולמו לו סכומים גבוהים מאלו ששולמו לו בשנת 2013.

7 כתבי אישום בפרשה

פרשת "אור גנוז", שחקירתה הגלויה החלה בינואר 2015, עוסקת בעבירות על חוק איסור הלבנת הון, עבירות על חוק העונשין וכן בעבירות מס שנעברו בנסיבות מחמירות בתחום מסחר בדלקים

לפי כתב האישום, גלנדאואר ביצע לאחר אפריל 2014 פעולות שונות שנועדו ליצור מראית עין לפיה הוא מנהל את החברה וכן ליצור מצג שווא של התנהלות עסקית לגיטימית ואמיתית בין החברה לבין עוסקים שקיבלו חשבוניות מס פיקטיביות על שמה.

בנוסף, לפי כתב האישום לא דיווח גלנדאואר לרשות המסים על מלוא הכספים שקיבל מענתבי. בעשותו כן, פעל להתחמק מתשלום מס בגין הכנסה של כ-69 אלף שקל.

השתלשלות אירועים דומה עולה גם מכתב האישום שהוגש נגד אייזנבך לבית משפט שלום ברמלה. לפי כתב האישום, אייזנבך נתן לענתבי סמוך לשנת 2012 הרשאה לעשות שימוש בחברת "מ.ט.ר מסחר קמעונאי ומתן שירותים בע"מ" שבבעלותו בתמורה לתשלום חודשי קבוע. לצד מתן ההרשאה, הציג אייזנבך לרשויות ובכלל זה לרשות המסים, מצג כוזב לפיו הוא דירקטור בחברת מ.ט.ר ומנהלה, ולפיו החברה סוחרת בדלקים, וזאת למרות שבתקופה האמורה, הוא לא ניהל את החברה ולא היתה לו ידיעה אישית אודות מסחר בדלקים מצד החברה.

בפועל, ענתבי פעל יחד עם אחרים להפצת חשבוניות מס פיקטיביות על שם מ.ט.ר בהיקף של כ-37 מיליון שקל, שהמע"מ הנובע מהן הוא כ-5.6 מיליון שקל, וכן לקיזוזן של חשבוניות מס פיקטיביות בספרי מ.ט.ר בסכום של כ-218 מיליון שקל. אייזנבך לא דיווח לרשות המסים על הכספים שקיבל בתמורה לשימוש בחברה, ובעשותו כן פעל להתחמק מתשלום מס בגין הכנסה של לפחות 200 אלף שקל.

כתבי האישום הוגשו על ידי עו"ד אסתי ששון, מהמחלקה המשפטית מע"מ תל אביב, בעקבות חקירה מורכבת ומסועפת שנוהלה על ידי יחידת חקירות מכס ומע"מ תל אביב וחקירות מס הכנסה מרכז עם יחידת להב 433-יאל"כ של משטרת ישראל. פרשת "אור גנוז", שחקירתה הגלויה החלה בינואר 2015, עוסקת בעבירות על חוק איסור הלבנת הון, עבירות על חוק העונשין וכן בעבירות מס שנעברו בנסיבות מחמירות בתחום מסחר בדלקים. עד כה הגישה רשות המסים 7 כתבי אישום בפרשה ודינם של חמישה מהם כבר נגזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully