וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוסמטיקאית שהעלימה הכנסות: "אני רושמת רק כשהנכדה נרדמת"

30.7.2018 / 13:17

במבצע שערכו מבקרי מס הכנסה בבתי עסק בפתח תקווה והסביבה נמצאו 15 מקרים בלבד של הכנסות לא רשומות. התירוצים היו מגוונים: סופר סת"ם: "לא הספקתי כי חזרתי מחו"ל"

אילוסטרציה. ShutterStock
קוסמטיקאית/ShutterStock

מבקרי מס הכנסה ערכו מבצע ביקורת בבתי עסק בפתח תקווה ובסביבה. המבצע כלל 221 ביקורות, מהן עלה כי ב-15 מקרים בלבד, לא נרשמו הכנסות כדין. המבצע, שנוהל בראשות פקידת השומה פתח תקווה, התמקד בבתי מסחר ומתן שירותים בערים פתח תקווה, אריאל, ראש העין, גני תקווה, מעלה אפרים בית-אריה ועלה זהב.

למרות המספר המועט של עבירות שהתגלו, התירוצים שסיפקו בעלי העסקים היו מגוונים. "אני לא מספיק לרשום, חזרתי מחו"ל", טען סופר סת"ם שבמשרדו נמצאו מזומנים במעטפות עם שם הלקוח, לצד שיקים והפקדות בנק בסך 32,855 שקל, שלא תועדו בספרי העסק. זמרת שביומן שלה נמצא תיעוד על הכנסות מלקוחות בעבור הקלטות שירה, בסך 32,855 שקל, אך לא נרשמו בספרים טענה שרק כשיוצא לה לעבור על היומן היא מוציאה חשבוניות. ואילו גננת שלא רשמה הכנסות בסך 42,650 שקל מצ'קים הבטיחה כי תרשום בהקדם האפשרי.

במהלך אותה ביקורת הסתבר כי להיות סבתא זה לא פשוט כלל. לדבריה של קוסמטיקאית שלא רשמה הכנסות בסך 450 שקל "היה לחץ עבודה, אני רושמת כשהנכדה ישנה והיא עדין לא נרדמה". קוסמטיקאית אחרת טענה כי היא רושמת אחת לשבועיים כשנשאלה מדוע לא רשמה הכנסות בסך 2,480 שקל, ואילו קוסמטיקאית נוספת השיבה למבקרים: "הייתי עייפה אתמול בלילה ועדין לא רשמתי".

במשרדו של יועץ מס נמצאו צ'קים והעברות בנקאיות בסך 11,121 שקל. לשאלת המבקרים מדוע לא רשם את ההכנסות הללו השיב: "אני עובר על חשבון הבנק כשמתאפשר לי ואז מוציא קבלות. אני אתקן ולהבא זה לא יקרה". בביקורת אצל חברה לשינוע לוגיסטי הבחינו המבקרים בחבילת שטרות על השולחן. המבקרים שתהו מה פשר הדבר נענו: "יש כאן 21,500 שקל וזה בעבור עגלות שינוע. הלקוח לא אמר לי על מי להוציא את הקבלה או החשבונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully