וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בכנסת: סלינגר סירבה להעיד בוועדה לחקר האשראי לטייקונים

31.7.2018 / 12:03

חדר הוועדה סודר בצורה דומה לזו בה נערכים שימועים בסנאט האמריקאי והממונה על רשות ההון ביטלה את הגעתה. "הרשות נכונה לענות על כל שאלה בהליך מוסדר ומכבד"

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: דברי ח"כ איתן כבל בפתיחת הישיבה)

הממונה על רשות שוק ההון הביטוח והחיסכון, דורית סלינגר, סירבה להגיע היום (שלישי) למסירת עדות בוועדת החקירה לחקר מתן אשראי לטייקונים מכיוון שחדר הוועדה סודר עם מקום לנחקר - בדומה לשימועים הנערכים בסנאט האמריקאי. "הוזמנה לכאן הגברת דורית סלינגר הממונה על רשות שוק ההון הביטוח והחיסכון", פתח יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, את הישיבה. "היא הראשונה שהייתה אמורה להתחיל את ישיבות החקירה. לצערי היא הודיעה לנו עתה שהיא לא מתכוונת להגיע לדיון, כיוון שהיא לא מוכנה לשבת מולנו כאן בשולחן - וזה לא עניין סמנטי".

כבל אמר כי הישיבה של הוועדה נועדה להגדיר את היחסים בין הרשויות השונות. "אנחנו מגדירים כאן היום, ואני אומר זאת בצמרמורת, את מערכת היחיסים בין הרשות המפקחת לרשות המבצעת. כבר זמן רב אנחנו יודעים שיש לא מעט אנשים ברשות המבצעת שהתבלבלו והם אלה שקובעים לרשות המפקחת איך להתנהל - זה לא יקרה", אמר כבל. "זו ועדת חקירה שהכנסת הקימה פה אחד. נעשית פה עבודת נמלים. יש גורמים שעושים הכל כדי שלא נצליח לעשות את עבודתנו נאמנה.

"אני מודה לחברי הכנסת על הגיבוי המלא שאתם נותנים לנו. כבודה של הכנסת מונח על כף המאזניים. גם כך כל אחד מרשה לעצמו ליידות בבית הזה אבנים. יש כאן אנשים מכל סיעות הבית שעושים עבודתם נאמנה. אני מתכוון לפתוח בנאום שהתכוונתי לשאת ואאפשר לכל אחד מחברי הכנסת להגיד כמה מילים ונפזר את הישיבה", אמר כבל. "אם סלינגר חושבת שהיא יכולה לשים עלינו, בלשון העם, פס - אז היא טועה", סיכם.

הוועדה לחקר האשראי לטייקונים. יח"צ,
ועדת החקירה למתן האשראי לטייקונים/יח"צ

"אין תקדים"

מקורביה של סלינגר אמרו שסלינגר לא החרימה את הדיון ואף הגיעה בבוקר הדיון לקומת הוועדות בכנסת כשהיא מוכנה ונכונה לענות לכל שאלות חברי הוועדה. אולם כשהתברר לה שהיא אמורה לשבת על כסא מבודד מול חברי הוועדה, ולא לצידם של חבריה לצוות, החליטה שלא להתייצב. מקורביה הסבירו שאין תקדים למעין "דוכן נאשמים" שהוכן לאנשים האמורים להעיד בוועדה. "הרשות נכונה לענות על כל שאלה ולהעביר כל מידע שיש בסמכותה בהליך מוסדר ומכבד", נמסר מרשות שוק ההון.

יצויין שהממונה על שוק ההון ברשות היא דמות שולית יחסית בפרשת האשראי לטייקונים ותפקידה הוא פיקוח על חלק מהגופים המוסדיים שהעניקו אשראי לחברות האחזקה הגדולות. הביקורת הציבורית העיקרית הופנתה לבנקים ולפיקוח על הבנקים, שעליו אחראי בנק ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully