וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלמות מס בהיקף של אלפי שקלים: התירוצים של בעלי הצימרים

5.8.2018 / 10:42

במהלך מבצע ביקורת של מס הכנסה בעכו והסביבה מצאו החוקרים שכ-13% מתוך 132 צימרים ובתי הארחה כפריים באזור לא דיווחו על הכנסות לרשות המסים. מה הסיבות?

צימר. ShutterStock
צימר/ShutterStock

צימרים מתרצים: במבצע ביקורת של מס הכנסה בעכו ובסביבה, שהתמקד בצימרים ובבתי הארחה כפריים, עלה כי כ-13% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין. אנשי יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, שערכו את המבצע אשר נוהל על ידי פקיד שומה עכו, ביקרו ב-132 בתי עסק.

מרשות המסים נמסר היום (ראשון) כי בבדיקה של ספרי החשבונות בצימר ממצפה מנות, נמצא כי הרישום האחרון בספרי העסק היה בתחילת יולי השנה, אך לעומת זאת בספר האורחים נרשם כי מאז התארחו 11 משפחות ששילמו עבור האירוח סך של 47,400 שקלים שלא תועדו כנדרש. בעלת הצימר טענה: "אני דיסלקטית וכתב היד שלי נורא ואיום, אני רושמת ביומן האורחים ולפני המע"מ אני רושמת הכל מסודר". היא נחקרה והמשך הטיפול בעניינה הועבר למחלקת התביעות.

בעל עסק לבניית בתי עץ ביצע בעת הביקורת עבודות במושב עבדון. מבדיקת החשבונות שלו והצלבת המידע מול הלקוח עבורו ביצע את העבודה, הסתבר כי קיבל 35,100 שקלים עליהם לא דיווח. להגנתו אמר: "לא יצא לי לרשום, אני מבטיח להגיע הביתה ולרשום הכל". מבדיקת חוות דעת של לקוחות אשר ביקרו והתארחו בצימר בכפר ורדים, וכן מתצפיות מוקדמות שנערכו במקום, נמצא כי לא נרשמו הכנסות בסך של 13,450 שקלים. בעל הצימר אמר: "פחדתי לעבור את הסכומים של עוסק פטור ולכן לא רשמתי את הלקוחות האלה".

מבדיקת יומן אורחים של צימרים במושב גורן, נמצא כי בסוף השבוע התארחו שתי משפחות, אשר שילמו עבור האירוח כ-7,000 שקל במזומן שלא נרשמו בספרי העסק של הצימר. ההסבר המנומק שסיפקה בעלת הצימר היה: "האורחים הגיעו ביום חמישי ושילמו במזומן, אמרתי לבעלי שנוציא להם ביום ראשון חשבוניות ובינתיים אתם הגעתם".

רצתה לרשום הכנסות אחרי מנוחת הצהריים

בספר הזמנות של צימרים ממושב חוסן נמצא פתק קטן ובו פרטי אירוח של זוג עם 3 ילדיהם, שהתארחו בצימרים ושילמו 1,700 שקל עבור שהותם. הכנסות אלה לא הופיעו בספרי העסק של הצימרים ובעלת הצימר הסבירה למבקרים: "אני לא יודעת לכתוב ומחכה לבן שלי שיגיע וירשום".

בעלת צימר במושב אבן מנחם רושמת הכנסות, לטענתה, רק אחרי מנוחת הצהריים. מבדיקה שנעשתה בצימר שלה ומתשאול של האורחים שנפשו בו, הסתבר ששילמו 1,300 שקל במזומן שלא הופיעו בספרי העסק. בעלת הצימר טענה: "קיבלתי את הכסף ואז הלכתי לנוח צהריים וחשבתי בערב לרשום קבלה".

בעלי צימר אחר מאותו המושב לא רשמו הכנסות בסך 1,500 שקל אותם שילמה לקוחה שהתארחה בצימר למסיבת יום הולדתה. בעלת הצימר טענה בשמה ובשם בן זוגה: "אנחנו רק בני אדם, ייתכן שבעלי קיבל את הכסף ושכח לרשום". מבדיקת ספר ההזמנות של בקתות אירוח במושב שומרה, נמצא כי אורח שהתארח בצימר במשך מספר שעות, שילם בתמורה 200 שקל שלא נרשמו בספרים. ההסבר היה: "אני בדרך כלל לא עובד על שעתי, זה היה חד פעמי וברח לי מהראש לרשום".

פעילות הביקורת באזור נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully