וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלמת הכנסות של עשרות אלפי שקלים: בעלי הצימרים ממשיכים לתרץ

13.8.2018 / 11:30

נמשך מבצע ביקורת של מס הכנסה, הפעם בקרב צימרים וחדרי אירוח באזור טבריה. החוקרים מצאו כי כ-13% מבעלי העסקים לא דיווחו על הכנסות. מה הסיבות?

זוג יושב בג'קוזי. ShutterStock
צימר/ShutterStock

אנשי יחידת ניהול הספרים של רשות המסים ערכו מבצע ביקורת בצימרים וחדרי לינה בטבריה ובסביבתה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה טבריה, נערכו 118 ביקורות שהתמקדו בעיקר בבתי הארחה כפריים ובצימרים. מהביקורות עלה כי כ-13% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

התירוצים שסיפקו בעלי העסקים לחריגה מהנהלים היו מגוונים. בבדיקת הספרים בווילת אירוח במושב כחל נמצא כי ביום הביקורת קיבל בעל הווילה שני תשלומים בסך 14,900 שקל, שלא נמצא להם תיעוד כלשהו בספרי העסק. בעל הווילה הטיל את האחריות על אישתו. "אישתי מטפלת ברישום והיא חזרה ביום שישי מאומן ועדין לא התפנתה לרשום את התקבולים", אמר.

בעל צימרים ממושב ליבנה שהשכיר את הצימרים שלו לשנה שלמה וקיבל בתמורה 86,635 שקל בשניים-עשר צ'קים, בנוסף לצ'ק ביטחון בסך 15 אלף שקל. אף אחד מהצ'קים לא נרשם בספרים. בעל הצימרים תלה את האשמה במחלתה של רעייתו ואמר למבקרים כי "אשתי היתה חולה ולא הזדמן לי עדין לרשום".

"ביטלתי את ההזמנה הזו במקום אחרת"

גם הפקדה בסך 10,000 שקל לחשבונה של בעלת צימר מחד-נס בעבור אירוח של שתי משפחות לא נרשמה. בעלת הצימר הסבירה כי הייתה עסוקה. "לא הספקתי לרשום, מה אני יכולה לעשות?", שאלה. בעליו של צימר בישוב מגדל אמר למבקרים כי לא רשם סך של 6,400 שקל אותם קיבל במזומן בעבור אירוח של שתי משפחות בצימר שלו. "מודה שלא רשמתי פשוט לא התפניתי לזה".

מבדיקת ספר ההזמנות של צימרים בכפר זיתים, נמצא כי 4 משפחות ו-4 ילדים שהתארחו בצימרים למשך חמישה ימים, שילמו 5,280 שקל בלבד. הסכום הנמוך יחסית הדליק אור אדום אצל המבקרים, שערכו מיד בירור טלפוני עם הלקוחות, במהלכו הסתבר שהם שילמו סכום של 13 אלף שקל בעבור האירוח. בעלת הצימר עומתה עם המידע שהושג והודתה שלא הוציאה קבלה על יתרת הסכום. "התפקשש לי הרישום, בדיוק הגיעה משפחה להתארח וברח לי מהראש".

נחישותם של המבקרים הוכיחה עצמה גם בצימרים בחד נס, שם הופיעה המילה "בוטל" ליד אחת ההזמנות. המבקרים חששו שההזמנה לא באמת בוטלה היות שמדובר בתקופת שיא בתיירות והחליטו לאמת טלפונית את המידע מול האורח. האורח אמר כי הזמנתו לא בוטלה וכי הגיע להתארח בתאריך המצוין ואף שילם 1,020 שקל בעד האירוח. בעל הצימר המופתע המשיך לדבוק בגרסתו וטען: "בטעות ביטלתי את ההזמנה הזו במקום הזמנה אחרת שהייתי צריך לבטל". בבדיקה בספרי ההזמנות של צימרים במושב רמות נמצא ששתי משפחות שהתארחו בצימר שילמו סך של 1,600 שקל, שלא תועדו בספרי העסק. ההסבר שמסר בעל הצימר: "לא הייתי בבית. אני מורה דרך והייתי בחו"ל והילדים שלי קיבלו את הכסף ולא רשמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully