וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמתם אתר לעסק שלכם? כדאי שתנהגו בהתאם

אדי לבנטמן

20.8.2018 / 8:05

שפה לא אחידה, צבעים לא מתאימים ופרופילים נטושים - בעלי עסקים קטנים מזניחים את הנוכחות הרשתית שלהם ופוגעים באמינותם בעיני הלקוחות. כך תמנעו מטעויות. מדריך

אבטחת מידע ברשת. ShutterStock
אתר אינטרנט/ShutterStock

בין אם אתם משיקים את העסק שלכם או לחילופין מחפשים להגדיל את מעגל הלקוחות שלכם, הפעילות ברשת מהווה חלק מאוד חשוב ואף בלתי נפרד מהסביבה העסקית. אבל כמו בכל דבר, להופיע בזירה זה רק התחלת הדרך. ההמשך הוא להיראות מקצועי כאשר הלקוחות הפוטנציאליים מוצאים אתכם ברשת. הדבר קשה במיוחד לעסקים קטנים בגלל אילוצים של זמן וכסף. לפניכם מספר דברים חשובים שכדאי להיזהר מהם, אותם דברים שעלולים להציג אתכם והעסק שלכם באור לא רציני ואף שלילי. הימנעות מהם תעזור לכם לבלוט בסביבה התחרותית שלכם.

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

לקריאה נוספת:
העלמת הכנסות של עשרות אלפי שקלים: בעלי הצימרים ממשיכים לתרץ
השנה הקשה של שיכון ובינוי: מהמכירה ועד החקירה
המועצה לצרכנות: איפה המקום הכי זול לקנות בו מים מינרליים?

שימוש בלתי עקבי בשפה העיצובית של המותג או המחסור בשפת מותג

אחת מהדרכים הטובות ביותר לבנות את המותג שלכם הוא לגרום לו להיראות מקצועי על ידי שימוש בשפה עיצובית אחידה לאורך כל הנכסים שלכם - הן הנכסים הדיגיטליים, שכוללים לרוב אתר ופרופילים ברשתות חברתיות והן הנכסים השיווקיים הלא דיגיטליים שלכם (מסמכים, פליירים, חוברות...). הלוגו, הפונטים, הצבעים וכמובן התמונות צריכים להיות עקביים בכל הנכסים שלכם. שפה עיצובית עקבית ומוצלחת מהווה בסיס ראשוני לבידול בשוק העסקי של היום.

בחירה גרועה של סכמת צבעים

בין אם אתם בונים אתר לעצמכם או מישהו עושה זאת עבורכם, חשוב לקבל כמה שיותר פידבק בנוגע לאתר מחברים, משפחה ומלקוחות פוטנציאליים או קיימים. אומנם אין חוקים ברורים לבחירת צבעים אונליין, אך חשוב לעשות את הבחירה בכמה שיותר טעם והתאמה למותג ובמיוחד יש לשים דגש על "הקריאות" (היכולת לקרוא את הטקסט בצורה ברורה על הרקע). ההמלצה היא תמיד לקרוא ולהבין את הלקוחות שלכם ואת הפסיכולוגיה שעומדת מאחורי בחירת הצבע ברשת כי מדובר בחלק מאוד משמעותי ברושם שלכם על הלקוחות הפוטנציאלים. ניתן לקבל רעיונות לסכמות צבעים באתרים שונים ברשת.

עוד באותו נושא

מצביעים ברגליים? עלייה של 10% בשופינג אונליין ברבעון השני של השנה

לכתבה המלאה

היעדר אתר מותאם לנייד

השימוש במכשירים הניידים ממשיך לגדול ופירוש הדבר שללקוחות פוטנציאליים יש סיכוי גבוה יותר למצוא את האתר שלכם בטלפון או בטאבלט שלהם במקום במחשב. זה חיוני שתוודאו שלמבקרים הללו תהיה חוויה נהדרת עם האתר שלכם גם במובייל. כיום הפתרון הנוח ביותר מגיע בדמותו של אתר רספונסיבי שבו הטקסט, הגרפיקה והמבנה מתאימים עצמם אוטומטית לכל סוג של מכשיר ממנו האתר נצפה, כאשר הפלטפורמה המועדפת לבניית אתרים נכון להיום היא wordpress.

טיסה מטוס סלולר סמארטפון. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
חשוב להתאים את האתר לטלפון הסלולרי/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

היעדר דומיין מותאם אישית

שימוש בדומיין מותאם אישית הוא אחד הדברים החשובים ביותר שמעידים על מקצוענות והשקעה. בכל יום ישנם עשרות ואף מאות עסקים שמעלים אתרים ודפי נחיתה חדשים לרשת ונשארים עם הדומיין החינמי שלרוב מעניקה הפלטפורמה שעליה בונים את האתר, כאשר רוב הדומיינים הללו נראים לא טוב כמו ww.superweb1hosting.com/mybusinessname . דומיין מותאם אישית מראה לגולש שהשקעתם בעסק שלכם וכמו כן יהיה להם הרבה יותר קל לזכור אתכם אחר כך (במיוחד כשיגיע הזמן להמליץ עליכם). כמו כן דומיין מותאם אישית יאפשר לכם להשתמש בכתובת דואר אלקטרוני מותאמת אישית כדוגמת info@mybusinessname.co.il

שימוש בחשבון דואר אלקטרוני אישי בשיווק (email marketing)

כאשר אתם מרגישים מוכנים לתקשר עם הלקוחות זה אומר שהגיע הזמן לחפש ספק דיוור. לשלוח דיוור ללקוחות או אפילו להתכתב איתם במייל האישי יוצר רושם של חוסר רצינות. כיום ישנן פלטפורמות רבות שמאפשרות לכם ליצור דיוור שנראה טוב גרפית וגם מספקות לכם יכולת לניתוח נתונים ושיפור ביצועים בעקבות כך (אנליטיקס).

יצירת נכסים דיגיטליים מתים

עסקים רבים יוצרים היום פרופילים עסקיים במגוון רשתות חברתיות כדוגמת פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם, וזאת ללא הבנה מלאה של כל פלטפורמה והתרבות שלה ובעיקר ללא מטרה לתפעל כל אחד מהנכסים האלה באופן שוטף. כך, מה שמתקבל בפועל הרבה פעמים זה עמוד / נכס ריק או אחד שמתעדכן לעיתים רחוקות, מה שבתורו יוצר אצל לקוח שמבקר בנכס תחושה שלילית. הלקוח הרבה פעמים מקבל רושם שבעל העסק "נטש" את הנכס או שפשוט לא משקיע בו כלל (מה שיכל לרמז שכך גם קורה עם הלקוחות שלו).

ההמלצה היא לנסות ולא ליפול לבאז שיוצרים אנשים סביב פלטפורמות מסוימות, צריך להבין איך הפלטפורמה יכולה לעזור לעסק ולשלב את ההבנה הזאת עם המגבלות השונות שיש לעסק כמו זמן וכסף ורק אז לבחור בפלטפורמה/נכס שייתן לכם את החזר ההשקעה המקסימלי.

הכותב הוא מומחה להפצת מסרים ושיווק דיגיטלי, יועץ מטעם מעוף, מערך השטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully