וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים במקרה של זיהום? החריגות במי עדן - שאלות ותשובות

15.8.2018 / 18:00

כיצד מתנהלת בקרת האיכות של המים בחברה, מתי מדווחים למשרד הבריאות והאם יש מוצרים נגועים אצל הצרכנים? כל מה שצריך לדעת בעקבות זיהום מקורות המים מהם מופקים המוצרים של חברת מי עדן

חריגות איכות במפעל מי עדן – יוני 2010. משה אסרף, ג'יליס
משאית מי עדן/ג'יליס, משה אסרף

בעקבות חשיפת וואלה! עסקים אודות שיבושים באספקת כדי המים של חברת מי עדן, התקבלה תלונה במערכת אודות כדי מים שנשלחו ללקוח החברה, עליהם טבוע תאריך ייצור ה-5/8, אותו תאריך בו דיווח משרד הבריאות שהופסק הייצור בחברת מי עדן בשל חריגות בדגימות המים.

כשיצר קשר עם החברה, בניסיון לברר האם כד המים תקין לשתייה, הוא לא קיבל מענה שעות ארוכות. לבסוף קיבל הודעת טקסט ובה נכתב "כל הכתבות המדברות על זיהום, אין להם קשר אלינו".

למרות כל אלו, לדבריו בני הבית לא חשו בטוב לאחר ששתו מהמים, והוא חושש. "שתינו כד שלם, ועוד רבע כד בשבוע האחרון", אמר בשיחה עימו. "התחלנו להרגיש כאבי בטן וראש באותם הימים. אנחנו לא יודעים האם זה קשור לכד, אבל מאוד יכול להיות שיש קשר, זה קרה במקביל לשבוע בו שתינו מהמים עם תאריך הייצור ה-5/8", סיפר. "אנחנו מהבוקר מנסים להשיג תשובה רשמית מהחברה, ואיש לא חוזר אלינו".

בתגובה לפניית המערכת, אמרו בחברת מי עדן שיאספו את כדי המים של הצרכן לבדיקה. "כל המים שיצאו מהמפעל עברו את כל הבדיקות ונמצאו תקינים", ביקשו לציין. "מעבר למי המעיין שנבדקים גם במים במפעל נבדקים תדיר וגם המים שמבוקבקים עוברים בדיקות ולא יוצאים מהמפעל עד לאישור הבדיקות". עם זאת, הוסיפו - "אנחנו נשמח לאסוף את הכד מהלקוח שפנה אליך ולבדוק אותו במעבדה ולעדכן בתוצאות".

מי עדן. (באדיבות המרואיין), באדיבות המצולמים
התכתובת עם נציג מי עדן. "אין קשר לכתבות"/באדיבות המצולמים, (באדיבות המרואיין)

האם שווקו לציבור הצרכנים מים ממאגרים שאותרו כנגועים?

"ככלל בהתאם לחקיקה, יצור ומילוי של מים מינרלים מחויבים בביצוע בדיקות יומיות למקור המים. חברת מי עדן מחויבת על פי חוק לבצע בין היתר בדיקות מיקרוביולוגיות למקור המים"

בעקבות הממצאים המדאיגים האחרונים, פנינו למשרד הבריאות ולחברת מי עדן, וביקשנו תשובות לסוגיות המרכזיות בפרשה:

האם שווקו לציבור הצרכנים מים ממאגרים שאותרו כנגועים?

במשרד הבריאות ענו: "המשרד מעדכן את הציבור במידה שנמצא כי מים עם חריגה שווקו לציבור. דבר שלא קרה".

מה תדירות בדיקות המים של חברות המים המינרלים?

במשרד הבריאות ענו: "ככלל בהתאם לחקיקה, יצור ומילוי של מים מינרלים מחויבים בביצוע בדיקות יומיות למקור המים. חברת מי עדן מחויבת על פי חוק לבצע בין היתר בדיקות מיקרוביולוגיות למקור המים".

כיצד נוהגים במקרה של חריגה בייצור?

במשרד הבריאות ענו: "מתבצעות בדיקות שוטפות כל הזמן וכאשר יש חריגה ביצור, השיווק נעצר כפי שנעשה עד כה".

מי עדן. (באדיבות המרואיין), באדיבות המצולמים
תאריך הייצור של המים 5/8/באדיבות המצולמים, (באדיבות המרואיין)

למי עלי לפנות במידה ואני חושש שהמים ברשותי אינם תקינים?

"מי עדן דואגת שכל מוצריה היוצאים מהמפעל, משווקים רק לאחר קבלת תוצאות תקינות של בדיקות מעבדה. במקרה של חריגה בבדיקת מי המעיין, החברה מעדכנת את משרד הבריאות ופועלת בהתאם לתקנות והנחיות משרד הבריאות"

איך אדע שכדי המים שברשותי בטוחים לשתייה?

מי עדן ענו: "החברה מדגישה כי כל מוצרי החברה אשר יצאו ממפעל החברה והמשווקים על ידה איכותיים, בריאים וכמובן ראויים לשתייה. מי עדן דוגמת את מי מעיין הסלוקייה אחת ליום לפחות והדגימות נבדקות על ידי מעבדה המוסמכת על ידי משרד הבריאות. בנוסף, מבצעת החברה מדי שעה ניטור שוטף בתהליך הייצור להבטחת איכות מוצריה. אחת ליום נשלח דיגום של המוצר למעבדה מאושרת על ידי משרד הבריאות. המוצרים משווקים בחלוף 48 שעות לפחות ממועד ייצורם, וזאת על מנת להבטיח כי המוצרים בטוחים וראויים לשימוש".

יש לי בבית מים שתאריך הייצור שלהם לפני ה-6.8. מאיזה מעיין הם נשאבו והאם צריך להחזיר אותם?

מי עדן ענו: "המים הנמכרים של מי עדן הינם מים מינרליים מופקים ממעיין הסלוקייה בלבד ולא מכל מקור אחר. כמו כן כל מוצרי החברה המשווקים על ידה ואשר נמצאים ברשות הלקוחות וברשתות השיווק איכותיים, בריאים וכמובן ראויים לשתייה בהתאם לתקני איכות מהמובילים בעולם. במקרה הצורך ניתן לפנות למוקד הצרכנים באמצעות ערוצי השירות הדיגיטליים".

האם יש מחסור במים בחברה ומתי הוא צפוי להסתיים?

מי עדן ענו: "נכון לרגע זה אין מחסור במוצרי מי עדן בשוק. כרגע אין מחסור במוצרי החברה. יחד עם זאת, בשבועות האחרונים היו מחסור במוצרי החברה שהוביל שיבושים באספת מים סדירה. אנו עושים את כל המאמצים כדי לספק את הדרישה".

למי עלי לפנות במידה ואני חושש שהמים ברשותי אינם תקינים?

מי עדן ענו: "בכל פנייה בנושא בקבוקים ניתן לפנות למוקד הצרכנים: 1-800-701-701. בכל פנייה בנושא כדים ניתן לפנות בטלפון *5335".

האם רק מי עדן מפיקים מים ממעיין הסלוקיה?

מי עדן ענו: "כן, רק מי עדן מפיקה מים ממעיין הסלוקייה".

האם במידה ונמצאו חריגות בבדיקות יש חובה לדווח לצרכנים?

מי עדן ענו: "לא, אך יש חובה לדווח למשרד הבריאות. מי עדן דואגת שכל מוצריה היוצאים מהמפעל, משווקים רק לאחר קבלת תוצאות תקינות של בדיקות מעבדה. במקרה של חריגה בבדיקת מי המעיין, החברה מעדכנת את משרד הבריאות ופועלת בהתאם לתקנות והנחיות משרד הבריאות".

האם חריגות בבדיקות הם עניין שכיח? כל כמה זמן נמצאות חריגות?

מי עדן ענו: "חריגות במקורות המים מתגלות מעת לעת ואין לכך תדירות קבועה. במקרה של תוצאות בדיקות חריגות במקור המים מופסקת כניסת המים למפעל באופן מיידי".

seperator

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully