וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות עדויות על הראל ויזל: קריאות לחרם צרכנים על חנויות פוקס

22.8.2018 / 15:21

הקריאות להחרמת המוצרים - ברקע פרסום התחקיר אודות עדויות על הטרדות מיניות, לכאורה, של מנכ"ל הקבוצה. פוקס, המחזיקה ב-323 חנויות ברחבי הארץ, בתגובה: "תתבצע בחברה בדיקה יסודית כדי להבטיח שהחברה תמשיך להתנהל בכבוד לעובדיה וצרכניה"

חנות פוקס. תמר מצפי,
חנות פוקס/תמר מצפי

ברקע פרסום תחקיר "המקור" בחדשות עשר אודות עדויות על הטרדות מיניות, לכאורה, של מנכ"ל קבוצת פוקס, הראל ויזל, התפרסמו היום (רביעי) ברשתות החברתיות קריאות לחרם צרכנים על הקבוצה והמותגים שברשותה.

"צר לנו על כך שנחשף עוד מקרה שמראה עד כמה קלה הפגיעה בנשים ועד כמה המערכת לא מנסה להגן עליהן", נכתב בחשבון הטוויטר של עמותת כולן, "כשאין ענישה ואכיפה של חוקי עבירות המין, איך תהיה הרתעה? אנחנו מקוות שנשים יחדלו מלקנות בפוקס עד להשעייתו של המנכ"ל, אין שום סיבה לפרנס אדם כזה, ואף אישה לא צריכה להיות כפופה למרותו".

מנכ"לית עמותת כולן, ברכה ברד, ציינה בעקבות צניחת מניות החברה: "מזעזע ומכעיס לגלות על עוד מקרה של אדם שחשב שהכוח שצבר מקנה לו את הזכות להתייחס לנשים בצורה אלימה ופוגעת, ושלא יהיו לכך השלכות".

בשדולת הנשים יצאו בחריפות נגד ויזל ומסרו: "העובדה שנשים צריכות להתמודד עם סיטואציות מהסוג הזה בזמן שהן מעוניינות בקשר עסקי גרידא, מכניסה אותן למלכוד 22: לא תשתפי פעולה, או לכל הפחות תהיי מנומסת, תמשיכי לחייך וגם תמשיכי להשקיע בקשר העסקי - לא תזכי להזדמנויות עסקיות. כן תחייכי ותחליקי - תמשיכי להיות מוטרדת. לפגוש את אהבת חייך בעבודה זה נהדר, אבל ממש הגיע הזמן שגברים מבוגרים בעמדות כוח יפסיקו לנצל את יחסי הכוחות לטובת הטרדה מינית של נשים סביבם. אנו מזמינות כל אישה שחוותה הטרדה מינית בעבודתה לפנות לקו הפתוח של השדולה לזכויות נשים בעבודה ולקבל ייעוץ משפטי ראשוני חינם. כי אף אישה לא צריכה להיות מוטרדת במסגרת עבודתה".

"אני אישית לא ארכוש אף מוצר ברשת פוקס וכל החנויות שבבעלות הקבוצה - עד שאראה צעד אופרטיבי משמעותי מטעמה של ההנהלה"

גם מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו, מתחה ביקורת חריפה על הפרשה: "התגובה של חברת פוקס ושל הראל ויזל עצמו מעידה על כשל מערכתי בטיפול בתופעת ההטרדות מיניות בארגון. ההתהדרות בכך שמעולם לא הגיעו תלונות, בחברה בסדר גודל שכזה, מעידה בראש ובראשונה על היעדר אמון במנגנון הקיים בטיפול בתלונות".

סוליציאנו הוסיפה כי "אם מנכ"ל החברה מתנהג כלפי עובדותיו באופן מיני, מטריד ובוטה - הדבר יוצר תרבות ארגונית פוגענית. על בעלי המניות של פוקס לדרוש בדיקה יסודית של מה שקרה, לתת סיוע לנשים שנפגעו וכן להקים מנגנון חיצוני לטיפול בתלונות שאינו כפוף למנכ"ל החברה".

הגולשת מיכל רזניק סיפרה לוואלה! עסקים כי כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "חרם על פוקס! מתי יגיע הזמן שבעלי כוח יפסיקו לנצל את הכוח שלהם?". עוד הוסיפה: "עברתי היום בקניון, הייתי צריכה לקנות חולצה. בפוקס היה מבצע נהדר, אבל לא יכולתי להכנס. איך אני בתור אישה יכולה לפרנס את הראל ויזל, שלא נותן כבוד לנשים? לשם אני לא נכנסת".

הפעילה החברתית יעל שרר הוסיפה בשיחה עם וואלה! עסקים כי "ההתנהגות שנחשפה בתחקיר בוטה ומזעזעת, ואני אישית לא ארכוש אף מוצר ברשת פוקס וכל החנויות שבבעלות הקבוצה - עד שאראה צעד אופרטיבי משמעותי מטעמה של ההנהלה, שיסייע לעובדות וימנע המשך הפגיעה בהן. אני קוראת לקבוצה להכריז במהירות כי כל עובדיה יעברו סדנאות שידאגו לעקור מהשורש נורמות פסולות שהשתרשו בעבר לרווחתם ובטחונם של העובדים והעובדות".

עוד באותו נושא

מאחורי פרשת ההטרדות המיניות עומד איש שהפך חנות קטנה לאימפריה

לכתבה המלאה
הראל ויזל מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס בבורסה לניירות ערך בת"א, 5 בספטמבר 2010. ראובן קסטרו
מנכ"ל פוקס, הראל ויזל/ראובן קסטרו

13 רשתות, נוכחות בכל קניון אופנה

מקבוצת פוקס נמסר בתגובה: "בשל החשיבות הגדולה שאנו מייחסים לנושא, תתבצע בחברה בדיקה יסודית, הכול כדי להבטיח שהחברה תמשיך להתנהל בכבוד לעובדיה וצרכניה"

קבוצת פוקס, שמשמשת ספונסרית של קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב, נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב לפי שווי של מיליארד שקל. עם 323 חנויות ברחבי הארץ יש לפוקס נוכחות גבוהה בכל קניון אופנה בישראל, והיקף מכירותיה כ-1.7 מיליארד שקל בשנה. פוקס נחשבת לחברה הרווחית והצומחת ביותר בענף. הקבוצה מחזיקה ב-13 רשתות: פוקס, אמריקן איגל, Aerie, סאקס, בילבונג, יאנגה, צ'ילדרנ'ס פלייס, מנגו, פוט לוקר, נייקי, ללין, פוקס הום ואורבן אאוטפיטרס.

ויזל מסר בתגובה לחדשות עשר: "במהלך חיי המקצועיים והחברתיים, נפגשתי עם עשרות אלפי נשים. השתדלתי תמיד להפגין יחס הולם ולשמור על כבודן. צר לי מעומק ליבי, אם פגעתי במי מהן. אם דברי, או התנהגותי פגעו במי מאלו, שעמן נפגשתי - אני מביע את צערי והתנצלותי העמוקה, בפני כל אחת מהן ונוטל על עצמי מחויבות להקפיד על דיבור רגיש והתנהלות מבוקרת הרבה יותר".

קבוצת פוקס מסרה בתגובה לתחקיר: "הקבוצה פועלת בהתאם להוראות הדין ומפעילה מנגנונים בתוך החברה לצורך בירור וטיפול בנושאים אלו ובכללם קיומם של ממונה על מניעת הטרדה מינית בחברה וכן 'מלשינון' המאפשר פניות ותלונות אנונימיות לכל אחד מעובדות ועובדי החברה. בקבוצת פוקס לא התקבלה מעולם כל תלונה שהיא העוסקת בהטרדה מינית על ידי מי מבכירי הקבוצה, לרבות המנכ"ל, ואף לא תלונה כלשהי בעניין קיומה לכאורה של אווירה סקסיסטית. בשל החשיבות הגדולה שאנו מייחסים לנושא, תתבצע בחברה בדיקה".

אשר לקריאות לחרם צרכנים מסרה קבוצת פוקס בתגובה: "כפי שהודענו אתמול, בשל החשיבות הגדולה שאנו מייחסים לנושא, תתבצע בחברה בדיקה יסודית, הכול כדי להבטיח שהחברה תמשיך להתנהל בכבוד לעובדיה וצרכניה".

seperator

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully