וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניות לחג: צפי לגידול של 6% במכירות רשתות השיווק בספטמבר

28.8.2018 / 7:10

איגוד לשכות המסחר בחן את נתוני המכירות בחודש תשרי בשנים האחרונות וגילה עלייה במכירות בכל הקטגוריות. אילו מוצרים יימכרו במהירות ומה יקרה בחודש שאחרי?

קניון הזהב. ShutterStock
קניון/ShutterStock

החגים מגיעים ואיתם הקניות: באיגוד לשכות המסחר צופים גידול של כ-6% במכירות רשתות השיווק השונות בתחומי המזון, כלי הבית, ההלבשה והמוצרים בני הקיימא בחודש ספטמבר הקרוב. מבדיקה שערך אגף הכלכלה באיגוד עולה כי העלייה צפוייה עקב גידול משמעותי בתחום כלי הבית ומטבח.

נתוני השנים הקודמות, 2003-2017, מעלים כי בתקופה זו חלה עלייה ממוצעת של כ-6.7% בסך המכירות של רשתות השיווק, בהשוואה לחודש שקדם לתקופהת החגים. בחודש שאחרי החגים נרשמה בשנים אלה ירידה של 9.2%.

הגידול הבולט ביותר נרשם במכירות כלי הבית והמטבח. בשנים שנבדקו חלה עלייה במכירות בשיעור של כ-75.6% בממוצע, לעומת ירידה בהיקף של כ-15.4% בממוצע, בחודש לאחר החגים. במכירות המזון בחודש החגים נרשמה עלייה ממוצעת של כ-8.4%, לעומת ירידה של 8.2% בחודש הבא.

שינויים בצריכה בחגים. מערכת וואלה!
שינויים בצריכה בחודש החגים/מערכת וואלה!

"תחרות מחירים"

במכירות ההנעלה נרשמה בחודש החגים עלייה של כ-1.3% בממוצע, לעומת ירידה של 11.5% בחודש שלאחריו

במכירות הטקסטיל וההלבשה נרשמה עלייה של כ-7.5% בממוצע בחודש החגים, לעומת ירידה של 5.3% בחודש שלאחריו. במכירות מוצרים בני קיימא (דוגמת מוצרי חשמל ורהיטים לבית) נרשמה בחודש החגים עלייה ממוצעת של 4.3% בהשוואה לחודש הקודם. לעומת זאת נרשמה ירידה של כ-20.6% במכירות מוצרים אלו בחודש שלאחר תקופת החגים. במכירות ההנעלה נרשמה בחודש החגים עלייה של כ-1.3% בממוצע, לעומת ירידה של 11.5% בחודש שלאחריו.

לדברי ראובן שליסל, סגן נשיא לשכת המסחר ויו"ר ענף המזון באיגוד לשכות המסחר, "ניתן לזקוף את הגידול הצפוי במכירות רשתות השיווק, לעומת שנה שעברה, לתחרות המחירים העזה המתקיימת ביניהן. הצרכן הישראלי צפוי ליהנות בתקופת החגים הנוכחית ממחירים תחרותיים ומבחר נרחב".

אורן רווח, יו"ר חטיבות הרשתות הקמעונאיות באיגוד לשכות המסחר ויו"ר קבוצת החברות אסתי לאודר, הסכים איתו. "רשתות השיווק השונות מציעות לצרכן מגוון מבצעים לחג במחירים אטרקטיביים, ובמגוון אפשרויות תשלום. זאת על אף ההכבדות הרגולטוריות והביורוקרטיות המתווספות חדשות לבקרים על הענף", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully