וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנובה הודתה בקיום הסדרים כובלים ותשלם 25 מיליון שקל

3.9.2018 / 10:08

בית הדין להגבלים עסקיים קונס את ענקית המזון, שהודתה כי בין 2008-2011, טרום המחאה החברתית, תיאמה מחירים עם שופרסל ומגה. הכסף יועבר לצרכני רשתות השיווק באופן אוטומטי באמצעות כרטיס אשראי. שני בכירים לשעבר ישלמו קנס בגובה 75 אלף שקל

נמשך החרם על תנובה: "ההנהלה פשוט מתעלמת". טל אנגלנדר
מוצרי תנובה/טל אנגלנדר

בית הדין להגבלים עסקיים אישר היום (שני) לפרסום את החלטתו, הנותנת תוקף לצו המוסכם שאליו הגיעו רשות ההגבלים העסקיים וחברת תנובה. לפי הסיכום, ענקית המזון מודה באחריותה ל-3 הסדרים כובלים, ותשלם 25 מיליון שקל. זהו הסכום הגבוה ביותר ששילמה חברה על הפרת חוק ההגבלים העסקיים.

לאחר אישור הצו, יועבר הכסף באופן אוטומטי וללא צורך בכל פעולה מצד הצרכנים ישירות לכיסם של צרכני רשתות השיווק דרך כרטיסי האשראי. נוסף על כך, הודאת תנובה בעבירות צפויה להקל משמעותית על תובעים ייצוגיים בקשר לתביעות פיצוי הנוגעות להפרות שבצו.

על פי הצו, תנובה הייתה צד לשני הסדרים כובלים שנערכו בין 2008 ל-2011, עת היתה תנובה בשליטת קרן אייפקס וניהולה של זהבית כהן. הסכם אחד נערך מול שופרסל והשני מול מגה. במסגרת ההסדרים הסכימה תנובה עם שתי הרשתות להעלות את המחיר לצרכן של מוצריה. הסיכום עם מגה היה ביחס למרבית מוצרי הגבינה הצהובה של תנובה ולמספר מוצרים אחרים. הסיכום עם שופרסל התייחס למוצרי מאמא עוף, סנפרוסט ומעדנות.

זהבית כהן באירוע המנהיגים העסקיים של דן אנד ברדסטריט מרץ 2010. אורי לנץ
ניהלה את החברה בתקופת ההסדרים. זהבית כהן/אורי לנץ

קנס אישי לבכירים

תנובה תחזיר לצרכנים סכום של 25 מיליון שקל ישירות באמצעות זיכוי בכרטיסי האשראי. הזיכוי יועבר אוטומטית ללקוחות שרכשו ברשתות מגה ושופרסל בספטמבר 2017

כמו כן, מודה תנובה בהיותה צד להסדר נוסף שבמסגרתו ביקשה מרשתות שופרסל ומגה לערוך מבצע אחיד על מוצרי גבינה לבנה 250 גרם של 3 ספקיות החלב הגדולות (תנובה, שטראוס וטרה) לקראת חג שבועות 2011, כך שלא תתקיים תחרות מבצעים בין הספקיות. תנובה מודה כי הרשתות נענו להצעה וביצעו מבצעים אחידים לכל הספקיות על המוצר.

תנובה תחזיר לצרכנים סכום של 25 מיליון שקל ישירות באמצעות זיכוי בכרטיסי האשראי. הזיכוי יועבר אוטומטית ללקוחות שרכשו ברשתות מגה ושופרסל בספטמבר 2017. בנוסף לכך, שני נושאי משרה בכירים לשעבר בתנובה ישלמו קנס אישי בגובה של 75 אלף שקל כל אחד.

השופט עודד שחם ציין כי אישור הצו נעשה על סמך שיקולים רבים, וביניהם העובדה כי זהו הסכום הגבוה ביותר ששולם על ידי מפר בודד על הפרת חוק ההגבלים העסקיים; וכי הכסף צפוי להגיע לכיסם של הצרכנים, וכן לנוכח כך שהודאת תנובה צפויה להקל על הגשת תובענות ייצוגיות בנוגע להפרות החוק מצידה.

מחברת תנובה נמסר בתגובה: "מדובר ב-3 אירועים שהתרחשו לפני 10 שנים ולפני 7 שנים תחת הבעלות הקודמת של תנובה. המנהלים שלגביהם החליטה הרשות לנקוט צעדים אישיים אינם עובדים היום בחברה. הנהלת תנובה מקפידה על קיום הוראות דיני ההגבלים‏ העסקיים ומשקיעה משאבים ניכרים בהדרכת עובדיה לקידום מטרה זו. תנובה יצאה זה מכבר לדרך חדשה, והמשך המחויבות שלנו לצרכנים ולקהל לקוחותינו ‏עומד בראש סדר העדיפות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully