וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה לני"ע בת"א תנפיק את מניותיה לציבור - בהנפקה חברתית

3.9.2018 / 11:38

במסגרת ההנפקה יוצעו כשליש ממניות הבורסה לניירות ערך לציבור הרחב בסכום כולל של 200 מיליון שקל כך שכל בעל חשבון בנק יוכל לרכוש אותן. שווי המניות עדיין לא נקבע

צילום:אבי כהן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: ראיון עם מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב, על ההנפקה לציבור הרחב)

מניות הבורסה הישראלית יונפקו לציבור עד סוף השנה, כך הודיע היום (שני) מנכ"ל הבורסה איתי בן זאב. בן זאב הודיע שהבורסה מתכוונת להפוך את ההנפקה להנפקה חברתית הפתוחה לכלל הציבור. בכוונת הבורסה להציע לציבור לרכוש את המניות בצורה חדשנית, באמצעות אפליקציה שתאפשר לכל בעל חשבון בנק להגיש הצעה לרכישת המניות.

הכוונה היא להנפיק לציבור כשליש ממניות הבורסה לניירות ערך בתל אביב, בסכום כולל של כ-200 מיליון שקל. שווי המניות ייקבע בהתאם להערכת שווי של הבורסה. לאחרונה הנפיקה הבורסה כ-71% ממניותיה למשקיעים זרים, על פי שווי של 551 מיליון שקל. על פי הערכות הנהלת הבורסה ניתן יהיה להנפיק את המניות לציבור על פי שווי גבוה יותר, שטרם נקבע סופית. על פי ההחלטה לא תתקיים ההנפקה על פי שווי נמוך מהשווי ששילמו המשקיעים הזרים.

בניגוד להנפקות רבות אחרות של חברות מסחריות המתקיימות בבורסה, לא ייקבע מחיר המניות במכרז לציבור. מחיר המניה יהיה קבוע, לא יתקיים "מכרז למשקיעים מוסדיים" כמקובל. ייקבע סכום מינימום שווה לכל נפש להשתתפות בהנפקה, וככל שיהיה ביקוש גבוה יותר תקטן הכמות שתוקצה לכל משתתף.

הבורסה לניירות ערך, תל אביב אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
עברה שינויים ניהוליים רבים. הבורסה לניירות ערך/ראובן קסטרו

40% ממניות הבורסה נמכרו למשקיעים זרים

בשנת תשע"ח עלה מדד תל אביב 35 המייצג את המניות המובילות בבורסה הישראלית בשיעור של 19%, יותר מעליית מדד הדאו ג'ונס של הבורסה בניו יורק שעלה ב-17%

בכוונת הבורסה לפרסם כבר במהלך החודש הקרוב תשקיף לקראת הנפקה. פירטי ההנפקה, הכוללים חידושים באופן הפניה למשקיעים, צריכים לעבור את אישורה של רשות ניירות ערך, שקידמה מאד את השינויים במבנה הבעלות בבורסה ותומכת עקרונית בהנפקת מניותיה של הבורסה לציבור. "ההנפקה הזו תיזכר עוד שנים רבות בחיוך, בזכות התרומה שלה למשק הישראלי", אמר בן זאב.

בשנים האחרונות עברה הבורסה לניירות ערך הליך הפרטה, שבמהלכו בוטלה שליטת הבנקים הגדולים בבורסה. כ-40% מהמניות נמכרו למשקיעים זרים, שהגדול בהם היא קרן ההשקעות האמריקאית - אוסטרלית מניקיי.

מנכ"ל הבורסה בן זאב אמר היום כי הניסיון מלמד שערכן של כל הבורסות שעברו תהליכי הפרטה דומים עלה במאות אחוזים בעקבות ההפרטה. הוא תיאר את המהלכים שעשתה הבורסה בחיפוש אחר משקיעים אסטרטגיים שיכולו לתרום לפיתוחה, ואמר שלמשקיעים הזרים שנבחרו יש קשרים בשוק ההון העולמי והם יכולים לנצל את הקשרים על מנת להנגיש ולהכיר את הבורסה הישראלית לחברות גדולות בעולם.

בשנה האחרונה עברה הבורסה של תל אביב שינויים ניהוליים רבים, שנועדו להגביר את העניין בפעילותה. הגידול בפעילות בבורסה נסמך גם על עליות השערים במרבית שוקי ההון בעולם המערבי. בשנת תשע"ח עלה מדד תל אביב 35 המייצג את המניות המובילות בבורסה הישראלית בשיעור של 19%, יותר מעליית מדד הדאו ג'ונס של הבורסה בניו יורק שעלה ב-17%. במקביל חלק גידול ניכר בהיקף ההנפקות של חברות חדשות בבורסה ובמחזורי המסחר בזירות המניות ואיגרות החוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully