וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה מכרה את מניותיה בבנק לאומי לסיטי בנק ב-1.9 מיליארד שקל

5.9.2018 / 8:30

סיטי בנק זכה בהליך עליו הכריזה המדינה אמש והוא צפוי לפזר את המניות שרכש בין משקיעים בחו"ל. ההכנסות למדינה לאחר המכירה ישמשו להקטנת החוב הממשלתי

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: דיווח מהמסחר בבורה בתל אביב למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

הצלחה לתוכנית הממשלה למכירת יתרת אחזקות המדינה בבנק לאומי. אמש (שלישי) נמכרה יתרת מניות המדינה בבנק, 5.37%, בתמורה לכ-1.9 מיליארד שקלים. הרוכש הוא בנק ההשקעות סיטי שיפיץ את המניות בין משקיעים בחו"ל. בידי המדינה נותרו 0.5% מהמניות שיונפקו כהטבה לעובדי הבנק. הכנסות המדינה מהמכירה לא ייכנסו לתקציב השוטף של הוצאות הממשלה וצפויות לשמש להקטנת החוב הממשלתי

סיטי בנק זכה בהליך לאחר שהציע מחיר של 23.38 שקל למניה אחת של בנק לאומי. מחיר זה משקף שיעור ניכיון של כ-1.43% ממחיר הסגירה של המניה בסוף יום המסחר אתמול שעמד על 23.72 שקל.

כאמור, סיטי בנק יפיץ את המניות שרכש בין משקיעים בחו"ל, בעיקר בארצות הברית ואירופה העסקה משקפת את העניין שיש למשקיעים הזרים במערכת הבנקאות הישראלית ובמשק. הצלחת המכירה היא גם בשורות טובות לשרי אריסון, המתוכוונת למכור בקרוב את מניותיה בבנק הפועלים.

סניף בנק לאומי בראשון לציון בו התרחש אתמול ניסיון שוד. ראובן קסטרו
בנק לאומי/ראובן קסטרו

המדינה השלימה את מכירת אחזקותיה בבנקים

המכירה היום משקפת מחיר הגבוה בכ-33% מהמחיר אותו קיבלה המדינה בשנת 2011

מכירה זו השלימה את מהלכי הפרטת מניות הבנקים שהוחזקו בידי המדינה מאז הלאמתן בשנות ה-80. בשנת 2010 השלימה המדינה את הפרטת בנק דיסקונט כאשר מכרה כ-25% ממניות הבנק. בשנת 2011 המדינה העמידה למכירה כ-5% ממניות בנק לאומי, המכירה ה-11 במספר של מניות המדינה בבנק החל משנת 1993. לאחר מכירה זו החזיקה המדינה בכ-6% ממניות הבנק. המכירה היום משקפת מחיר הגבוה בכ-33% מהמחיר אותו קיבלה המדינה בשנת 2011.

שר האוצר משה כחלון אמר לאחר המכירה: "כפי שהבטחנו, החזרנו את מניות בנק לאומי לציבור הרחב, פעולה שתאפשר לאזרחים להשתתף בפירות הכלכלה הישראלית, וזאת לצד המשך הורדת נטל החוב והפניית מקורות הממשלה לצרכים אזרחיים".

החשב הכללי רוני חזקיהו אמר כי "עם מכירת יתרת מניות בנק לאומי שבידי המדינה, תם עידן החזקות המדינה במניות הבנקים. בעולם של רגולציה יעילה ושוק מוסדר, לא קיים יתרון או טעם בהמשך החזקת המדינה במניות".


עדכון אחרון: 4/9 , 20:44

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully