וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה בהון השחור: בעלי עסקים בצפון העלימו עשרות אלפי שקלים

16.9.2018 / 13:04

במבצע ביקורת של רשות המסים בעפולה והסביבה נגד מעלימי מס, נמצא כי 12% מכלל העסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין. באילו תירוצים השתמשו בעלי העסקים?

איש מחזיק ערימת שטרות של 200 שקלים. ShutterStock
שטרות/ShutterStock

הון שחור באזור הצפון: במבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בעפולה ובסביבה, שכלל 223 ביקורות, עלה כי בקרב 12% מהעסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנוהל בראשות פקיד השומה עפולה, נבחרו בתי עסק בענפיי התעשייה, מסחר ומתן שירותים באזורים כפריים ועירוניים.

ביקורת זו נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת.

ברשות המסים מתארים את "התירוצים" של בעלי העסקים על העלמות המס. כך, למשל, קבלן בניית גגות רעפים מכפר טמרה נמצא באתר בנייה בבית שאן, בעת שביצע עבודה, תמורתה היה אמור לקבל 40 אלף שקל, בהתאם לרישומים בניירת העסקית שנמצאה אצלו. קבלן הגגות קיבל 20 אלף שקל כמקדמה כ-3 שבועות לפני הביקורת, ולא רשם את הכנסותיו מעבודה זו.

הקבלן, שהופתע מבואם של מבקרי מס הכנסה, הסביר: "קיבלתי את הכסף לפני 3 שבועות, אמרתי ללקוח שאני אוציא לו חשבונית ובדיוק היום אתם הגעתם". הוא נחקר ועניינו הועבר להמשך טיפול במחלקת תביעות.

גננת לא דיווחה על כ-64 אלף שקל: "בלאגן של תחילת שנה"

בביקורת אצל נגר, אף הוא מטייבה, נמצאה הצעת מחיר בסך 25 אלף שקל. על פי הרישומים, קיבל הנגר מקדמה בסך 10,000 שקל במזומן, שלא נרשמו בספרי העסק. בעל הנגריה טען שעדיין לא סיים את העבודה, והתכוון לרשום את כל הסכום שקיבל עם סיומה. גם הוא נחקר ועניינו הועבר לטיפול במחלקת התביעות.

דוגמא נוספת שמספקת רשות המסים היא של גננת מיוקנעם, אשר לא רשמה הכנסות בסך 64,300 שקלים. היא טענה שמדובר ב"בלאגן של תחילת השנה", לדבריה, ושההורים הכינו את הצ'קים אך היא לא הספיקה לרשום אותם.

כמו כן, ממידע מוקדם שהגיע לגבי עורך דין מעפולה, נמצא בביקורת כי לא רשם הכנסות בסך 41,500 שקלים ששולמו לו ב-5 צ'קים. עורך הדין "שלא ידע מה עושים", טען בפני החוקרים: "הבעל היה צריך לקבל אישור מאשתו ולא קיבל ולא ידעתי מה עושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully