וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הכלכלה "תופר" תוכנית לחיזוק תעשיית האופנה המקומית

20.9.2018 / 11:15

על רקע המשבר אליו נקלעו יצרני הביגוד, ובעיקר העסקים הקטנים, מתכנן המשרד להקצות יותר מ-20 מיליון שקל לקידום תוכניות חדשניות בענף לצד שיווק באמצעות מסחר מקוון. בנוסף ימליץ על הטלת מכסי מגן בשיעור 12% על יבוא אופנת נשים מהמזרח

אישה קונה בגדים. ShutterStock
אישה קונה בגדים/ShutterStock

משרד הכלכלה והתעשייה "תופר" תוכנית לחיזוק תעשיית הביגוד והאופנה המקומית. על רקע הקושי שחוותה תעשיית האופנה בשנה האחרונה, גיבש המשרד צעדים שאמורים לסייע לחברות לפרוץ לשווקים חדשים. הצעדים מבוססים על תוכניות קיימות במשרד ובהתאמה ליצרנים מהתעשייה. כך למשל, יקצה המשרד 10 מיליון שקל לשדרוג ציוד וקידום תוכניות עם הרשות לחדשנות; 9 מיליון שקל לקידום פעילות היצוא באמצעות פורטל אינטרנטי והכוונה במכון היצוא; ו-3 מיליון שקל לקידום עסקים קטנים ובינוניים לקידום מסחר מקוון.

עוד מתכנן המשרד להכריז על סניף מעוף תל אביב (סניפים מטעם המשרד שמסייעים לעסקים קטנים) בתור הסניף המרכזי למתן שירותי ייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים בתחום האופנה, וכן לקיים קמפיין להגברת המודעות לתעשיית הטקסטיל המקומית. בנוסף, המשרד ימליץ לגבי מספר מוצרים שהיקף ייצורם משמעותי לא להאריך את הפטור ממכס לשנת 2019 - ולהעמידו בשיעור של עד 12%.

בדיקה שערך משרד הכלכלה, באמצעות חברת KPMG סומך חייקין, מעלה כי ענף האופנה בישראל במונחים קמעוניים לשנת 2017 (ביגוד ללא הנעלה) מורכב בעיקרו מפידיון המבוסס ייצור מקומי בהיקף של כ-3.2 מילארד שקל, יבוא בהיקף של כ-7.5 מיליארד שקל, מסחר מקוון הנאמד ב-2.5-3 מליארד שקל וטיולי רכישה בחו"ל הנאמד בהיקף של מליארד שקל.

מגמה גוברת של הפחתת מחירי ההלבשה

"גובשו מספר המלצות, החשובה בהן - מכסי מגן מהמזרח על אופנת הנשים בגובה 12%. אם המלצה זו תיושם, אנו רואים בכך צעד חשוב ראשון וחשוב לענף הטקסטיל כחול לבן"

מהבדיקה עולה עוד כי בענף קיימת מגמה גוברת ועקבית בשנים האחרונות של הפחתת מחירי ההלבשה, המוסברת בעיקר בשל תהליכי גלובליזציה, רכש מוצרי טקסטיל אונליין ומעבר ליצור זול בארצות המזרח. יצוין כי בהתאם לנתוני הלמ"ס, ממוצע מדד מחירי ההלבשה השנתי מאז שנת 2011 ועד לממוצע לתקופה ינואר-מאי 2018 ירד בשיעור של כ-9% ומאז שנת 2013 בשיעור של כ-6.5%.

לדברי שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, "משרד הכלכלה והתעשייה נרתם לענף האופנה באתגר העומד ושיעמוד בפניו בשנים הקרובות - התחרות הגוברת מול העולם. כלי הסיוע שהועמדו, לאחר עבודה משותפת, לרשות התעשיינים בענף, יכולים לסייע בידם בתחרות המקומית ובאפשרות לפרוץ לשווקים חדשים בעולם, תוך שיפור הפריון והחדשנות".

את התוכנית גיבש המשרד בשבועות האחרונים במשותף עם נציגי הענף, במטרה לתת להם כלים לחיזוק תעשיית האופנה המקומית. לדברי דן אלחרר מהתנועה לעידוד האופנה בישראל, המייצגת יצרני אופנה ותומכי יצור כמו יבואני בד ואבזרים "בחודשים האחרונים נעשתה עבודה יסודית, משותפת, עם משרד הכלכלה והתעשייה, לניתוח מצב הענף וגובשו מספר המלצות, החשובה בהן - מכסי מגן מהמזרח על אופנת הנשים בגובה 12%. אם המלצה זו תיושם, אנו רואים בכך צעד חשוב ראשון וחשוב לענף הטקסטיל כחול לבן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully