וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: רוצים פנסיה מספקת - חשבו על עצמכם כמשקיעים

אלון גל

30.9.2018 / 0:00

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: מאזינה הדואגת לחברתה שקצבת הפנסיה שלה צפויה להיות נמוכה במיוחד

שתי נשים מבוגרות שותות קפה. ShutterStock
פנסיונריות/ShutterStock

מאזינה שהתקשרה לתוכניתו של המאמן האישי אלון גל ברדיו 103FM סיפרה לגל כי היא דואגת לחברתה שאחרי 30 שנות קריירה במקום העבודה, הפנסיה שלה נמוכה במיוחד ותהתה האם מאוחר מדי לשפר את המצב. "חברתי כבר 30 שנה עובדת במשרד שעוסק בנדל"ן, מנהלה הפריש לה כל חודש כסף לפנסיה על פי החוק ולאחרונה היא גילתה שהפנסיה שלה תהיה כ-2,300 שקל בלבד. מה היא יכולה לעשות בנקודת הזמן הזו? חברתי מרגישה מרומה וטיפשה שלא בדקה את הדברים".

"אינני יודע מה המשכורת שלה אך אם מדובר במשכורת נמוכה ייתכן שהפנסיה שלה תהיה נמוכה", אלון ציין, "מכיוון שמדובר במגזר הפרטי, רק בשנים האחרונות הסדירו את הנושא בחוק ויצרו פנסיית חובה. אם היא יוצאת לפנסיה אחרי 30 שנה - קודם כל מגיעים לה פיצויים. אם היא הרוויחה כ-7,000 שקל שכר חודשי אז היא אמורה לקבל 7,000 שקל כפול 30 - וזה בלי קשר למה שהופרש לה או לא בפנסיה".

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

לקריאה נוספת:
מחיר הנפט בשיא: הסיבות שבגללן הדלק ימשיך להתייקר בחורף הזה
ריקול למנורת תקרה של איקאה: סכנה לנפילת זכוכיות
חוק הטיפים: המסעדנים וההסתדרות מנסים להגיע להסכם

לדברי גל, "עליה לחשוב על עצמה כמשקיעה. הייתי ממליץ לה ללכת לייעוץ ולבחון את האפשרויות. אם יש ברשותה נכס אחרי משכנתא אז עליה לבדוק את השווי שלו. היא יכולה לקבל עליו משכנתא הפוכה. אדם בפנסיה מעל גיל 60 שיש לו נכס בבעלותו יכול לקחת משכנתא על הבית ומי שיחזיר אותה הם היורשים שלו. כך יהיה לה כסף להשקעה שממנו היא תוכל לעשות עוד כסף".

אלון סיפר שהרבה מאוד אנשים במגזר העסקי הרוויחו שכר בסיס וככל שנשארו בעבודתם שכרם עלה אך פנסיית הבסיס נותרה כפי שהיא. "היא בהחלט יכולה לנסות לנהל משא ומתן עם המנהל בבקשה להעלות את הפנסיה שלה אך הוא לא מחויב לכך על פי חוק כי כאמור, רק בשנים האחרונות הסדירו את הנושא. במקומה הייתי מתמקד באיך להפוך את עצמי למשקיע. אם היא תיקח את המשכנתא ההפוכה ואת הפיצויים ממקום העבודה היא תוכל לקנות דירה להשקעה שתניב לה תשואה יפה. כך במקום להפוך לקורבן של המקרה היא תיקח אחריות ותמנף את המשכורת של הפנסיה שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully