וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כניסת דנקנר לכלא - מסר כפול למשקיעים בבורסה"

2.10.2018 / 15:19

במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS אמר הכלכלן הראשי של BDO כי העונש שנגזר על איש העסקים מאותת למשקיעים כי הבורסה בטוחה ממניפולציות וכי כלכלת ישראל חזקה. על הסכם הסחר החדש שנחתם בין ארה"ב וקנדה: "יותר כותרות מתוכן"

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: הכלכלן הראשי של BDO, חן הרצוג, במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

"נוחי דנקנר אמנם לא פעיל בשוק ההון כיו"ר קונצרן כבר מספר שנים אבל כניסתו היום לכלא נושאת מסר כפול", כך אמר היום (שלישי) חן הרצוג הכלכלן הראשי של חברת הייעוץ BDO במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS. לדבריו, מאסרו של דנקנר מאותת כי לבורסה אין סבלנות למניפולציות בניירות ערך. "מי שמשקיע בבורסה יכול להיות רגוע ולדעת שבבורסה הישראלית יש קו אדום שלא מאפשר פעולות כאלה. זה יוצר אמון", אמר הרצוג.

בנוסף, אמר הרצוג, המאסר משדר מסר על הכלכלה הישראלית. "רק לפני כמה שנים דיברו על טייקונים שהם יותר מדי גדולים מאשר ליפול ונפילתם תביא לקריסה במשק. והנה, טייקונים נפלו ולא קרה כלום -אין במשק גוף שיכול לאיים על היציבות", הסביר הרצוג.

נוחי דנקר נכנס לכלא מעשיהו 2 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
נוחי דנקנר בכניסה לכלא מעשיהו/ראובן קסטרו

דנקנר התייצב הבוקר בכלא מעשיהו כדי להתחיל בריצוי עונשו בגין תרמית ניירות ערך בפרשת הרצת מניית איי.די.בי אחזקות. עונש המאסר, שיעמוד על 3 שנים, החל אחרי שבית המשפט העליון החמיר בעונשם של דנקנר ושל איתי שטרום, שהורשע גם הוא בפרשה, לאחר שהשופטים קיבלו את ערעור הפרקליטות.

הרצוג התייחס במהדורה גם להסכם הסחר החדש עליו חתמו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו - USMCA. לדברי הרצוג מדובר בהסכם שנועד יותר ליצור כותרות ואינו מהווה שיפור משמעותי על הסכם נפט"א אותו הוא מחליף - הסכם שטראמפ טען כי אינו טוב. "בעיית הגירעון אינה מול קנדה אלא מול סין", אמר הרצוג. "טראמפ מאוד מתגאה בהסכם הזה אבל כשמסתכלים בפרטים ההבדלים מינוריים ויש יותר כותרות מתוכן. לדוגמא, ההסכם החדש מאפשר ליצרני ביצים וחלב אמריקאיים גישה לשוק הקנדי - גישה ל-3.6% מהשוק. זאת לעומת 3.25% בהסכם הקודם - הבדל מינורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully