וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: האם בעל חברת הטיולים יקנה מלון?

אלון גל

7.12.2018 / 9:00

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: איך צריך בעל חברת ההסעות להתמודד עם דרישת החברה האמריקאית ללינה זולה למטיילים?

מדריך תיירים מוביל קבוצת מטיילים. ShutterStock
תיירים/ShutterStock

מאזין המחזיק בבעלותו חברת הסעות עלה לשידור בתכניתו של המאמן האישי אלון גל ברדיו 103FM וסיפר על קשיים בתפעול החברה. "אני ואחי שהקמנו את העסק עובדים עם חברה אמריקנית שמספקת לנו טיולים. הכל עובד ומתקתק כמו שעון, כך שלאחרונה ביקשה החברה שנתחיל לדאוג לתיירים למקום לינה עם מחיר קבוע לכל השנה - הרי בתי המלון בארץ מעלים את המחירים בחגים", אמר המאזין.

"עכשיו אני ואחי מתלבטים האם לקנות או להשכיר בית מלון שבו נוכל להחליט כי המחירים יהיו קבועים באופן תמידי, וכך נוכל להמשיך לעבוד עם החברה ולהלין את התיירים. בכל טיול יש בערך 12 מטיילים, ויש שני טיולים בחודש שמתרכזים בחיפה, ירושלים ובתל אביב", סיפר.

"אתה מתבלבל", השיב לו גל. "החברה האמריקנית לא אמרה לך לקנות בית מלון, אלא היא בסך הכל לא רוצה שמחירי החדרים ייעלו, כלומר זאת הבעיה היחידה שלהם. הם לא אמרו לך שהמלון חייב להיות בבעלותך, אלא רק רצו להעביר אליך את ניהול הלינה, והם ישלמו לך אחוזים.

"ובכל זאת אנסה לעזור לך. אם לדוגמה אתה צריך בסך הכל 20 חדרי מלון בחודש, אתה יכול לגשת לבתי מלון עם מכרז ולהציב בפניהם את התנאי שהמחיר יהיה קבוע, וגם שאתה רוצה התייחבות חוזית לזה. על כל אורח שתביא להם תקבל אחוזים ושניכם תהיו שותפים מלאים".

לדברי גל, יש כאן מעין השקעה משמעותית במלון, כך שהוא אינו רואה שום מצב שבו במלון כזה או אחר יסרבו להצעתו של המאזין. "בכל אחת מהערים שדיברת עליה שווה להם להיות איתך, הרי מראש אתה מגיע עם הבטחה למלון שתביא אליו 1,000 לינות בשנה. אתה תקבל את האחוזים מהלינות האלה, אבל חייב להיות מוסכם על שני הצדדים כל הסעיפים בחוזה - כלומר הזמינות של החדרים והמחירים הקבועים".

ומה יקרה אם אחד מהצדדים יפר את החוזה, ונניח שהמלון יעלה את המחיר? ובכן, כמו בכל חוזה - הצד המפר ישלם, והרבה. וכן, עדיף להתעסק עם בעלי מלון קיים ולא להפוך לאחד כזה בעצמך: "האופציה האחרת שלך היא לרכוש שלושה מלונות ולהוסיף לזה את כל המשתמע מכך. תצטרך הרבה מאוד כספים וגם תיכנס לניהול של דברים שאתה לא מבין בהם.

"חשוב על זה שאם על כל לינה במלון קיים תרוויח עשר דולר, תיהנה מהרווח ותרוויח לפחות 20 אלף דולרים בשנה. אם תלך למלון בוטיק ותבטיח לו עבודה, זה יהיה אחלה דיל. תהיה לך הכנסה של שמונים אלף דולר בשנה בלי לעשות כלום", סיכם גל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully