וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: כך תצליח להשיג שלוות נפש

אלון גל

8.2.2019 / 9:00

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: מאזין שהוא עובד מוכשר אך אף פעם אינו מרוצה במקום עבודתו

אילוסטרציה. ShutterStock
איש עסוק/ShutterStock

מאזין שהתקשר לתוכניתו של המאמן האישי אלון גל ברדיו 103FM סיפר על בעיותיו. "אני בן 30 נשוי ומתגורר בצפון הארץ. אני לא מרוצה מהמקום שלי בחיים וכל שמונה-תשעה חודשים מחליף מקום עבודה. אני אמנם עובד מצוין ומנסים לשכנע אותי שלא לעזוב ולא ללכת אך אני לא מרוצה ולא מרגיש הנאה. אמנם צברתי כסף אבל אני לא יודע איך ליהנות ממנו. גדלתי בפנימייה צבאית אך בתהליך הגיוס ניסיתי להתחמק מהשירות הצבאי ומצאתי את עצמי משרת קרוב לבית ואחרי שנתיים שוחררתי".

"אתה מתאר מצב של חוסר שקט בכל תחומי החיים", ענה לו גל. "אדם מרגיש מרוצה מחייו כשהוא מוצא משמעות. בתחתית פירמידת הצרכים של מאסלו יש את תחושת הביטחון (האוכל, השתייה והפרנסה) ובקצה הפירמידה נמצאת ההגשמה. כאשר אדם עושה משהו והוא מחובר למהות שלו אז ישפיע על כל תחומי חייו.

"אין לך מרכז בחיים ולכן אתה בועט לכל הכיוונים. כשבן אדם מטפס ורוצה להגיע לצמרת הוא צריך להשקיע ולהתמיד. הוא צריך לעבור קשיים, להתמודד עם פחד גבהים, כאבי מאמץ ועוד. אתה מסוג האנשים שמטפסים על הגזע אחד, מוותרים ועוברים לאחר וכך חשים חוסר שביעות רצון. אתה צריך למצוא מה יגרום לך לקום עם תשוקה כל בוקר".

המאזין ציין שעבד במפעל במשך חמש שנים בו החזיק במשכורת הגבוהה. אחרי חמש שנים הנפיק רישיון להיות נהג מונית, ניסה את עצמו בתחום חדש, הכיר בחורות ואפילו התחתן עם אחת מהן. "היה לי טוב באותה תקופה ועדיין המשכתי לחפש מקומות עבודה נוספים באותה עת כי הרגשתי חוסר ביטחון תעסוקתי. כעת אני תקוע".

גל השיב: "אני חש שסביבת מגוריך אינה מתאימה לאישיות שלך, אתה לא עושה את מה שמרתק אותך. יכול להיות שהגיע הזמן לשתף את אשתך במה שדיברת איתי בדיוק עכשיו. כל עוד אתה לא נמצא בסביבה הנוחה לך - לא יהיה לך טוב. אתה צריך לשחזר את התקופה הטובה שלך ולהבין מה עבד בה. חפש עבודה עם תזזיתיות גבוהה שיוצרת מפגש עם הרבה אנשים. אל תחפש איפה לברוח אלא איך להתמודד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully