וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן להתחדש: עשרת הדיברות לקנייה נכונה של מכשירי חשמל

דורון אלטר

17.4.2019 / 13:39

לקראת פסח בוחרים צרכנים רבים לחדש את ביתם ורוכשים מכשירי חשמל הנחוצים להם. מה כדאי לבדוק לפני ששולפים את כרטיס האשראי? מדריך

אישה קונה מכשירי חשמל. ShutterStock
מכשירי חשמל/ShutterStock

חג הפסח מאופיין ברצון לחדש ולרענן את הבית ואנו, הצרכנים, מנצלים את המבצעים האטרקטיביים הרבים ששוטפים את השוק, כדי לקנות כמה שיותר, בכמה שפחות. בחנויות כבר נערכים למלחמות המבצעים, וכמיטב המסורת מציעים מגוון הנחות שוות על מוצרי האלקטרוניקה והחשמל לבית.

המבצעים הרבים עלולים לעיתים רבות לבלבל ולגרום לנו לקנות מוצרים שאנחנו לא באמת צריכים, לרכוש מוצרים לא באמת משתלמים או לרכוש מוצרים שפחות מתאימים לצרכים שלנו. פעמים רבות נגלה בדיעבד שהרכישות שעשינו היו טעות שעלתה לנו ביוקר. להלן עשרת הדברות לקניית מכשיר חשמלי חדש.

1. השוו מחירים

באינטרנט קיימים אתרים שונים להשוואות מחירים של מוצרי חשמל. לכן, טרם הגעתכם לחנות מומלץ לערוך רשימה קצרה של הדגמים אותם אתם מעוניינים לרכוש. כתבו את שם המותג, סוג הדגם והמחיר, כך תוכלו להגיע מוכנים לחנות עם תקציב שאתם יודעים שניתן לעמוד בו ולא לחרוג ממנו. השוואת המחירים יכולה לתת אינדיקציה מעולה לטווח המחירים המקובל לאותו דגם ומותג.

טיפ: כאשר מופיע באתר מחיר זול במיוחד, ואתם מתכוונים לרכוש את המוצר דרך אותה החנות, התקשרו לחנות לפני שאתם מגיעים וודאו שהמכשיר אכן קיים ובמחיר המוצג באתר. לעיתים חנויות אלו מספקות מידע כוזב על מנת שתגיעו לחנות ולבסוף תגלו שהמוצר אינו קיים במלאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

2. התאימו את המכשיר לביתכם

לפני יציאתכם לחנות, מדדו את המקום שבו אתם מתכננים למקם את המכשיר וודאו שאתם רוכשים מכשיר בגודל המתאים. לעיתים גם סטייה של כמה סנטימטרים יכולה לעשות שינוי לרעה בנראות או בשימוש במוצר.

כביסה. ShutterStock
ביקו את קיבולת מכונת הכביסה/ShutterStock

3. בדקו את הצרכים שלכם

לצרכים שלכם יש משמעות רבה גם כאשר אתם באים לרכוש מכשיר חשמלי. למשפחה גדולה צרכים שונים מאלו של זוג צעיר או אדם שמתגורר לבדו. לכן, בדקו את קיבולת המכשיר: כאשר מדובר במקרר, בדקו את גודלו והאם הוא מספיק לכם. בנוסף, שאלו את עצמכם האם כדאי לקנות מקרר עם פתח ייעודי לשתייה קלה (קיוסק) אשר משמש לאחסון נוסף ויעיל של בקבוקים (שהוא זללן אנרגיה לא קטן). במכונת הכביסה בדקו את הקיבולת שלה. כאשר מדובר במייבש, שימו לב בכל הנוגע לתנאים חריגים: כאשר אין אפשרות להוציא את צינור האוורור של המייבש מהחלון מומלץ לחפש מייבש הכולל קונדסור. בקניית מדיח כלים, בדקו האם אתם זקוקים למכשיר גדול שיכול להכיל כלים רבים, או שניתן להסתפק במכשיר בעל נפח קטן יותר.

4. התמקחו בחכמה

אם ניחנתם בכושר מיקוח, נסו אותו. לא פעם מתגלה כי כושר מיקוח יכול להניב הנחה נוספת, במיוחד אם קניתם כמה מוצרים מאותה החנות.

5. בדקו את תכונות המוצר

צרכנים רבים אינם מודעים לכך שתכונות המוצר יכולות להצביע על האיכות והעמידות שלו.
תכונה חשובה של מוצר היא הדירוג האנרגטי שלו. הדירוג למעשה מגדיר את היכולת שלו לעבוד תוך ניצול נכון של אנרגיה וכך להוביל לחיסכון בחשמל. מומלץ לרכוש מכשיר שדירוג האנרגטי שלו A, מה שמסמל מכשיר ירוק וחסכוני יותר. האות G מסמלת מכשיר הזולל כמות רבה של חשמל.

6. הכי משוכלל או הכי מיותר?

תכונות מתקדמות ושכלולים חדשים אמורים להצדיק את המחיר הגבוה. שאלו את עצמכם האם אתם זקוקים לכל השדרוגים הללו? לעיתים החידושים גם תלויים בציוד נלווה ומיותר. נסו להימנע מלהיסחף אחר התיאורים המבלבלים של המוכרים, רובכם לא תנצלו כלל את החידושים שקיימים במכשיר ותוכלו להסתפק בדגמי ביניים מצוינים של אותן חברות במחירים נמוכים יותר.

7. בדקו את האחריות

תעודת אחריות מבטחת את המכשיר לתקופה מסוימת והיא משתנה ממותג למותג. כאשר אתם רוכשים מכשיר חשמלי חדש, דאגו לוודא כי הוא מגיע עם אחריות של שנה לפחות, ובדקו מה האחריות מכסה בדיוק. במקרים מסוימים יציעו לכם תשלום נוסף עבור ביטוח שמכסה יותר. בקשו הבהרה ברורה לגבי האותיות הקטנות ובהתאם לזאת החליטו האם שווה לכם להוסיף תשלום.

וודאו כי אתם רוכשים את המוצר ממשווק מוכר ומורשה לאותו מותג כדי להבטיח שאם אכן תהיה תקלה במכשיר, תוכלו לתקן אותה במסגרת תנאי האחריות. מומלץ לוודא מראש את הטלפון ואת אופן הפנייה לחברה לצורך מימוש האחריות והזמנת טכנאי במקרה הצורך.

8. בחרו את עיצוב המוצר

בעבר, במוצרי החשמל התמקדו בעיקר ביכולות ביצוע. כיום, עיצוב המוצר והסגנון שלו הוא מרכיב חשוב כמעט כמו האיכות שלו. צבע, גודל וסגנון הם מרכיבים אשר יוצרים הרמוניה בבית. לכן, אם הצבע העיקרי של המוצרים שלכם הוא כסף, רכשו מוצרים נוספים באותו הגוון, אשר מתכתבים עם שאר חפצי הבית.

9. בקשו הסבר על אופן השימוש

לעיתים ההפעלה הראשונית עלולה להיות מסורבלת ולקחת זמן רב. לכן חשוב כבר במעמד הקנייה, לדרוש הסבר מפורט על אופן הפעלת המכשיר.

10. תאמו את ההובלה לפני ששילמתם

לעיתים, אופן הובלת המוצר, יכול להרוס את חוויות הקניה. ברוב המקרים, התיאום וההובלה של המוצר נעשה דרך חברה חיצונית, לכן חשוב לסגור מראש מול המוכר את הסוגיה הזו טרם שילמתם. בקשו מהמוכר את כל הפרטים על ההובלה, אופן התשלום, האם יש צורך להוסיף כסף במידה ובבית יש מדרגות. בנוסף, בקשו מהמוכר לתאם מול החברה החיצונית את תאריך ההובלה טרם שילמתם על המוצר, מה שיכול לחסוך עוגמות נפש רבות ועצבים מיותרים. זכרו, שמלבד הובלת המוצר, אתם זכאים על פי חוק, לפינוי המוצר הישן בחינם.

הכותב הוא דורון אלטר, סמנכ"ל המכירות בקבוצת פל, חברת השירות הגדולה בישראל למוצרי חשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully