וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות החקירה: מניית טבע צונחת בכ-10%

12.5.2019 / 10:16

בסוף השבוע דווח כי טבע עומדת במרכז תביעת ענק בפרשת תיאום מחירים בשוק התרופות הגנריות בארצות הברית. מנייח החברה בפתיחת המסחר מגיבה בצלילה חדה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש ויאיר דניאל

(בווידאו: מחאת עובדי טבע)

הצרות של ענקית התרופות טבע לא נגמרות. בעקבות הדיווחים בסוף השבוע על מעורבותה של החברה בפרשת תיאום מחירי תרופות בארצות הברית נופלת הבוקר (ראשון) מנייתה בכ-10% במהלך המסחר בבורסה בתל אביב.

על פי הדיווחים נתבעת טבע יחד עם בכירים נוספים בתעשיית התרופות בעבר ובהווה בידי 40 מדינות שונות בארה"ב בהובלת התובע הכללי של קונטיקט וויליאם טונג. לטענת התובע בידיו "ראיות מוצקות לכך שתעשיית התרופות הגנריות הובילה הונאה בסך מיליארדי דולרים נגד הציבור האמריקני". בהודעה שפרסם אמר טונג כי "כולנו תוהים מדוע ביטוח הבריאות, ובעיקר מחירי התרופות הגנריות גבוה כל כך, וההונאה היא סיבה משמעותית לכך". גם המחלקה להגבלים עסקיים של משרד המשפטים האמריקני פתחה בחקירה פלילית של הפרשה.

בין הבכירים שהואשמו נמצאת מורין קבאנו, לשעבר סמנכ"לית טבע ודייויד רקנטלר סמנכ"ל המכירות לשעבר של החברה. ההאשמות מציבות את חברת התרופות הישראלית המרכז הפרשה, בכך שהובילה את תיאום מחירי התרופות בין השנים 2013 עד ל-2015. בשנים הללו העלתה טבע את מחיריהן של 112 תרופות גנריות שונות ושתפה פעולה עם מתחריה בנושא תיאום מחירים של לפחות 86 תרופות. בחלק מהמקרים חלה עלייה של כמעט 1,000% במחירי תרופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully