וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: האם למכור דירה או להשכיר אותה?

אלון גל

12.7.2019 / 0:00

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: מאזין שנאלץ לעבור לדירה גדולה ומתלבט כיצד לממן את המעברי

מפתח לבית. ShutterStock
דירה חדשה/ShutterStock

מאזין שעלה לשידור בתוכניתו של המאמן האישי אלון גל ברדיו 103FM סיפר על מצבו המשפחתי. "אני נשוי פלוס שלושה ילדים. אנחנו גרים בדירת שלושה חדרים ולאחרונה נהיה לנו די צפוף. זה לא פשוט". לדבריו, ילדיו המתבגרים דורשים שלכל אחד מהם יהיה חדר משלו, מה שלא מותיר לו הרבה ברירות אלא לחפש דירה גדולה יותר. "הבניין שלנו ממש ישן, כך שהוא מיועד לפינוי בינוי - אבל אני יודע שהפינוי יכול לקרות עוד הרבה מאוד שנים .

"אם נמכור את הדירה שלי, נקבל בערך מיליון ומאה שקלים. בשביל לקנות דירה מרווחת יותר באזור שבו אנו גרים, נצטרך לקחת משכנתה של 800 אלף שקלים לפחות". אולם, גם על הדירה הנוכחית הוא עדיין מחזיר את המשכנתה שקיבל בגובה 450 אלף שקלים, ומשלם בכל חודש כ־2,600 שקלים. אם כך, בחישוב הכולל יכול להגיע המאזין לחובות על סך מיליון ומאתיים אלף שקלים - מה שיעלה לו את ההחזר החודשי לגובה של 6,000 שקלים. וזה, לטענתו, ממש לא אפשרי.

לפי גל, מוטב לו דווקא להשכיר ולשכור דירה, ולאו דווקא לרכוש אחת. "נניח שתשכיר את הדירה שבה אתה גר היום ב־3,700 שקלים, ותעבור לגור בדירה שכורה וגדולה יותר שתעלה כ־4,700 שקלים בחודש. תוכל לעמוד בהוצאה של עוד אלף שקלים בחודש?", שאל אלון.

"זה גבולי, אבל נגיד שאפשר", השיב המאזין.

"אתה רוצה לגדול ולא להעלות את המשכנתה שלך כי פשוט לא תעמוד בזה", הבהיר אלון, "מה גם, אולי לא שווה בכלל למכור את הדירה שלך כי אולי עוד מעט יתחיל שלב הפינוי בינוי. ולכן, כדאי שתשכיר אותה ותשכור אחרת, וכך גם הדירה תישאר ברשותך, ובמקרה של פינוי בינוי היא תכפיל את שוויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully