וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלחץ על פייסבוק - הגדול ביותר שחוותה מאז ומעולם"

25.6.2020 / 0:22

בעקבות חרם המפרסמים, עיתונאי הטכנולוגיה הבכיר דיוויד קירפטריק סבור שהאיום הפעם ממשי: "מעולם לא ראינו מוטיבציה כזאת להתאגד נגדה". בכיר בפייסבוק בשיחת ועידה: "אנחנו יודעים שיש חוסר אמון כלפי החברה"

רויטרס

מניית פייסבוק ירדה אתמול (רביעי) ב-3.4 אחוזים בבורסה בניו יורק, אבל את הירידה הזאת מייחסים ליום האדום שפגע כמעט בכל חברות הטק הגדולות. עם זאת, ייתכן שהדעיכה הכלכלית תימשך, משום שפייסבוק מתמודדת בחזית שונה לגמרי - מול המפרסמים הגדולים. משם, כך נראה, ניבטת אליה סכנה גדולה.

הכול החל כשמספר חברות הכריזו כי יפסיקו לפרסם בפלטפורמות של פייסבוק. אל החברות הללו הצטרפה שלשום גם בן אנד ג'ריס, וכפי שזה נראה צפויים עוד מספר שחקנים גדולים בשוק הפרסום לעלות על העגלה הזאת.

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, מעיד בפני ועדת המסחר של בית הנבחרים בוושינגטון, 11 באפריל 2018. רויטרס
הפעם זה לא משחק ילדים. צוקרברג/רויטרס

מי שהחלה את הטרנד הייתה The North Face, שמחזיקה במספר מותגי הלבשה, בהם גם טימברלנד ו-Vans. "עכשיו ברור שפייסבוק ומארק צוקרברג לא רק רשלנים, אלא למעשה משתפי פעולה עם הפצת מידע כוזב, למרות הנזק הגדול לדמוקרטיה שלנו", נמסר בהודעה שפתחה את קמפיין StopHateforProfit#.

השריפה החלה, אם כי עדיין קשה לומר שפשתה כאש בשדה קוצים - אבל נראה שזה הולך לכיוון. המפרסמים לא אוהבים את הכתף שנתן צוקרברג לדונלד טראמפ במלחמתו של הנשיא נגד טוויטר, ולאחר שעובדים בפייסבוק עצמה יצאו נגד מדיניות החברה, החלו לפגוע במקום הכואב באמת - בהכנסות.

זו לא הפעם הראשונה שפייסבוק חווה לחץ מצד גורמים עסקיים. ב-2019 הועבר בה בשידור חי הטבח בכרייסצ'רץ' בניו זילנד, ומפרסמים מקומיים קראו להחרים אותה. אלא שעסקים ניו זילנדיים הם לא עסקים אמריקאים, מה גם שלחברות בארצות הברית אכפת ממה שקורה אצלן בבית. עכשיו המשבר הגיע לפתחן.

עוד בוואלה!

סנונית ראשונה במאבק? חרם פרסום על פייסבוק

לכתבה המלאה
העיתונאי דיוויד קירפטריק. Creative Commons
"איום גדול, לפחות לתפישה לפיה החברה יכולה רק לגדול". דיוויד קירפטריק/Creative Commons

"זה משהו גדול ברמת הדירקטוריון", אמר גורם בכיר בפייסבוק ל-NBC, "הפעם לא מדובר במשהו שמגיע למנהלי השיווק ונעצר שם". דיוויד קירפטריק, מבכירי עיתונאי הטכנולוגיה שאף כתב את הספר "אפקט הפייסבוק" (תורגם לעברית ויצא לאור בהוצאת "מודן"), אמר: "מעולם לא היה על פייסבוק לחץ גדול כל כך כמו זה שמופעל עליה עכשיו. מעולם לא ראינו חברות עם מוטיבציה כזאת להתאגד נגדה. זה משהו חדש וזה צריך מאוד להדאיג אותה. האיום גדול, לפחות לתפישה לפיה החברה הזאת יכולה רק לגדול".

בעבר ניסו צוקרברג ושריל סנדברג לפייס את הציבור, אבל הפעם מס שפתיים לא יעזור. ב"פייננשל טיימס" האנגלי דווח כי בכיר בפייסבוק, ניל פוטס, הודה בשיחת ועידה עם 200 גורמים עסקיים כי החברה סובלת מחוסר אמון עמוק. הוא ניצב בשיחה בפני שאלות קשות כגון "למה שכמפרסמים נסכן את המוניטין שלנו בכך שנמשיך לפרסם אצלכם?"

כעת פייסבוק נמצאת בכוננות ספיגה להודעת החברה הבאה שתכריז על הצטרפות למאבק. המטרה של הקברניטים היא להנמיך את גובה הלהבות, אבל הרכבת כבר יצאה מהתחנה. שם גדול נוסף שיכריז על חרם צפוי לפתוח תיבת פנדורה, ומכיוון שבתיבה הזאת מסתתרות הכנסות שנתיות של 70 מיליארד דולר, צוקרברג בוודאי לא ישמח אם היא תיפתח לרווחה.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully