וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: כך תשווק מפעילת הילדים את עצמה בזמן קורונה

אלון גל

4.9.2020 / 1:36

המאמן העסקי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: בשגרה עובדת המפעילה מול גני ילדים - מה תעשה עכשיו כשזה לא אפשרי?

אמא ופעוטה משחקים בבובות אצבע. ShutterStock
הפעלה לילדים/ShutterStock

מאזינה שעלתה לתוכניתו של המאמן העסקי אלון גל ברדיו 103FM סיפרה כי העסק שלה "תיאטרון שיגעון" לא התחיל כשירות המגיע עד לבית הלקוח, אך תקופה הקורונה אילצה אותה לשנות את אופן הפעילות. "אני מעבירה שעות סיפור בגנים, ספריות, מתנ"סים. מאז הקורונה, ההורים לא אהבו את הרעיון שאני עוברת מגן לגן, משום שאם חלילה לי יש קורונה - אני מדביקה 20 גנים, והם נכנסים לבידוד. כרגע מצאתי לזה פתרון, אני עושה ערכת 'תיאטרון בסלון' עם תחפושות ועם אביזרים לילדים, אשר מגיעה לבית הלקוח עם שליח. ההורים הם בעצם השחקנים, תוך כדי ההצגה אנחנו יוצאים סרטון לדוגמה איך לעשות את הפעילות בבית לילדים".

היא הסבירה שלמעשה היא ממחיזה את ההצגה בסרטון. "אני מתחפשת לאבא של נמו עושה את כל הפעילות, 'נמו, בואו נשחה ביחד. מוכנים? וההורים עכשיו יחפשו את כל הילדים לחיות מים' ויוצאים ביחד לפעילות תנועה תוך כדי ההצגה. אתה לא מאמין כמה הורים מאוד רוצים פעילויות כרגע, כי אין מענה להצגות והתרבות חסרה כל כך במדינה שלנו". מזה 6 שנים היא מפעילה את העסק, לרוב מול גננות וכעת היא תוהה: "איך לשווק את המוצר הזה?"

אלון גל ציין כי הוא נותן ייעוץ לארגונים בנושא הזה. "אני גאה להיות בצוות המקצועי המייעץ של רשת 'בית בכפר'. רוב ההורים לוקחים הפעלה בשביל שקט נפשי, בדיוק בשביל לא להיות דג. אבל זה פונה לילדים קטנים, אז יש בזה היגיון. למעשה, עד עכשיו שיווקת לגורם שמוכר לילדים, וכעת עלייך להגיע אל 'לקוח הקצה' בעצמך".

הוא הציע לה 2 אפשרויות, אשר נכונות תמיד בשיווק - שיווק פסיבי ושיווק אקטיבי. שיווק פסיבי הסביר אלון בעזרת דוגמה, הוא כאשר בעל עסק מכין סרטון ומעלה אותו לרשתות חברתיות. כך הוא למעשה מצפה שאנשים יפנו אליו. "במקרה שלך זה לא רלוונטי. הפרסום הפך להיות מאוד בעיתי, הקשב של האנשים בפרסום כמעט לא קיים, אנשים מפוצצים במידע רב, הדעת מוסחת בשנייה. מצד שני, אם את מכינה סרטון קצר ושולחת לתחקירנים של תוכניות הבוקר אני מבטיח שיעלו אותך כי עכשיו מחפשים אייטמים חמודים ופתרונות".

עוד בוואלה!

אלון גל מייעץ: כך תדאג האם חד ההורית לבתה - ולעצמה

לכתבה המלאה

גל ייעץ למאזינה לנקוט בשיטת שיווק אקטיבית, כלומר להגיע אל משתמשי הקצה. "בניגוד לשיווק פסיבי, שיווק אקטיבי מחייב הרבה יותר פעולות שיווקיות בפועל. בסוף, המטרה היא להגיע אל 3-2 אנשים שיפנו אלייך, אז אין הבדל. זה קצת עבודה, אבל זה עולה הרבה פחות. יש לך מספיק גננות שאת מכירה ומספיק משפחה וחברים, תכיני מסד נתונים ראשון. קודם כל תתמקדי במנועים, כמו הגננות שיתנו לך רשימות של הורים ואז תרשמי להם הודעה - 'אהלן, עשיתי לכם בזמנו פעילות. עכשיו אני מגיעה עד הבית'. את צריכה לאתר מנועים, אדם שהוא עצמו יעזור לך להגיע אל קהל הקצה".

לסיכום אמר גל: "את צריכה להגיע לתוכנית עסקית שיווקית, אם את רוצה ש-3 אנשים בשבוע כל שבוע יפנו אלייך להתעניין, את צריכה לחשוב לכמה אנשים את צריכה לפנות באופן אישי, כמה עבודה על בסיס יומי את צריכה לעשות. אפשר לשלוח הודעות פרטיות ברשתות החברתיות וככה בעצם השליטה השיווקית עברה לידייך. לאט־לאט תהיה לך סטטיסטיקה, את תראי לכמה אנשים את צריכה לשלוח הודעות במהלך השבוע כדי שיהיו לך מספר הלקוחות כמו שרצית. את הופכת את המשפך, במקום לחכות שיראו אותך, את גורמת לכך שתהיה לך וודאות".

  • עוד באותו נושא:
  • אלון גל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully