וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: להמשיך לחפש עבודה או לעשות תואר שני?

אלון גל

13.11.2020 / 0:12

המאמן העסקי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: מאזינה שסיימה לימודי מחשבים ומתקשה למצוא משרה בתחום מתלבטת לגבי עתידה

נערה מול מחשב. ShutterStock
מתכנתת/ShutterStock

מרבית הסטודנטים חולמים על היום שלאחר סיום הסמסטר האחרון, בו יהיו חופשיים ממטלות התואר והמבחנים ויוכלו לצאת אל שוק העבודה. אך האשליה הזאת מתפוגגת לרוב, והתסכול גובר. מאזינה שעלתה לשידור בתוכניתו של המאמן העסקי אלון גל ברדיו 103FM סיפרה כי התואר שלה הוא שילוב של מדעי המחשב וביולוגיה, דבר אשר מקשה עליה להתמקד בתחום מוגדר. "החלטתי לחפש עבודה במחשבים, אני מאוד אוהבת את התחום הזה ומרגישה שזה מאוד מתאים לי להיות מפתחת. ניגשתי ל-6 ראיונות עבודה, בכולם עבדתי את השלב הבין-אישי ובשלב של המשימה עצמה, לכתוב קוד, נתקעתי. ביו-אינפורמטיקה זה לא באמת מדעי המחשב ומצד שני התואר נורא תיאורטי. לא היה לי מספיק ידע שרכשתי כדי להכיר את הכלים שעובדים איתם היום. לא הרגשתי שאני מוכנה למבחנים האלה.

"היו 3 ראיונות שכן עברתי מבחינת המשימה, אבל היה מישהו שהיה לו יותר ניסיון. אני מאוד רוצה לעבוד בתחום הזה, אני מציבה לעצמי משימות, ללמוד את הקורס הזה, אבל לא עושה את זה. איבדתי את המוטיבציה אחרי הלימודים הקשים. אין הרבה משרות לבוגרים ללא ניסיון, יש קצת משרות בכל תחום אז אני לא יודע מה ללמוד ומה לא, אם אני אתרכז בתחום מסוים יכול להיות שיהיה לי קשה למצוא עבודה. חשבתי אולי להתחיל ללמוד תואר שני, אולי במדעי המחשב כי זה יכול לעזור לי".

אלון גל הקשיב לדבריה, והציע לה 2 אפשרויות: "ללמוד בצורה מסודרת קורסים במחשבים, לא צריך תואר כדי ללמוד דברים ספציפיים. לכי לחברות הרלוונטיות, תמצאי מפתח שעובד עם ניסיון, תציגי את כל הדילמה כמו שהצגת, והם יגידו לך מה הכי נכון לך ללמוד. במקביל, הגיעי לחברת סטארט-אפ ותגידי 'אני רוצה פעם בשבוע לבוא כדי לעזור, שימו אותי ליד מפתח בהתנדבות, שכר מינימום, מה שאתם רוצים'. זה ייתן לך את הרקע וגם יוסיף לקו"ח. זה הכול 'נטוורקינג ותעוזה', אין מה לעשות".

האפשרות השנייה לדעתו היא להמשיך בלימודים האקדמיים לתואר שני במדעי המחשב: "שילוב של המסלול הלימודי והמסלול של ההתמחות. תואר במדעי המחשב זה סיפור שונה לגמרי באשר למציאת עבודה אחרי התואר. תוכלי ללמוד את המקצוע, במקביל להתנדב בחברת סטרט-אפ או בעמותות שלפעמים צריכות עזרה עם פיתוח ממשקים. הייתי מציע לך לפנות לאנשים מהתחום בבקשה לעזרה, שכן אנשים מטבעם אוהבים לעזור. זה מפרגן לאנשים ששואלים אותם על התחום, נותן להם הרגשה טובה שהם בעלי ערך".

לסיום התייחס גל לנושא המוטיבציה של המאזינה, והדגיש: "אם זה מה שאת רוצה תפסיקי להתעצל ותעשי את זה. אם זה החלום וזה מה שאת רוצה - אין לי ספק שתצליחי. אם את עוברת את השלב הבין אישי וחלק מהמשימות, חסר פה רק סנט לדולר. מוטיבציה זה עניין פנימי, את רוצה להיות מפתחת? לכי תעשי את מה שאת צריכה. תרשמי לתואר שני, תמצאי מקום עבודה תוך שבוע-שבועיים. אין סיבה שלא. תפסיקי להתלונן, זה לא רלוונטי. תציגי את עצמך כך שלא יהיה ניתן להגיד לך לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully