וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: כך ינצל השף את משבר הקורונה כדי להתפתח

אלון גל

22.1.2021 / 0:15

המאמן העסקי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: המאזין רוצה להעביר סדנאות בישול ומתייעץ איך להקים את העסקי

שף מבשל ספגטי. ShutterStock
שף/ShutterStock

את ההדים של משבר הקורונה אנחנו עתידים להרגיש גם אחרי שמבצע החיסונים הגדול יסתיים. שכן, עסקים רבים בישראל קרסו, ואנשים רבים מתמודדים עם חוסר ודאות ברמה המקצועית והאישית כאחד. אנשים מוצאים לחל"ת, מקצועות רבים הופכים להיות לא רלוונטים בעקבות אי היציבות הכלכלית, והמשק עומד בפני שוקת שבורה.

אז איך בכל זאת מצליחים להרים את הראש מעל למים העכורים? זוכרים שאיפה שיש סיכון יש סיכוי. לוקחים יוזמה, ולומדים לקחת את החיים שלנו בשתי ידיים מתוך מחשבה על היום שאחרי המגפה. אם תמיד רציתים להיות מורים, ייתכן שעכשיו זה הזמן. אם תמיד חלמתם לעסוק בגינון, מומלץ שתתחילו לעשות צעדים ראשוניים בתחום. הקורונה יכולה להיות זרז לצמיחה והתפתחות אם רק נרצה.
אחד המאזינים של המאמן העסקי אלון גל ברדיו 103FM עלה לשידור וביקש לספר שהוא שף במקצועו, אבל בעקבות המצב הוא לא עובד וכך גילה כי חלומו הוא לשלב בין תחום החינוך לבישול, ולהעביר סדנאות העצמה רגשית לילדים ונוער באמצעות הבישול. כיצד ניתן להרים את העסק המיוחד והחשוב כל כך קדימה? אלון גל פרש את משנתו בנושא, והתייחס באריכות לכל השלבים שעליו לעבור.

"שפים רבים שכולנו מכירים התחילו להעביר סדנאות בישול דרך הזום", סיפר גל למאזיניו והסביר שבאופן מפתיע, או שלא, הלקוחות הכי גדולים שלהם הן דווקא חברות הייטק כאלה ואחרות. "הן שולחות לעובדים עד הבית את המצרכים לסדנה, ואז הם מתנסים יחד בבישול ואפייה דרך הזום עם השפים, וזה עובד מדהים. מדובר בקונספט שמאוד מצליח בתקופת הקורונה.

"הרעיון שלך נשמע פנטסטי, אבל חשוב מאוד שתגבש את הקונספט לפני שאתה מתקדם קדימה. תבדוק בדיוק בכמה מפגשים מדובר, מהי כמות הילדים המקסימלית בסדנה מסוג זה, ומה תעשה גם אחרי הקורונה - האם זה ימשיך בזום גם כן", ביקש גל מהמאזין לשים לב לכל האותיות הקטנות בבניית העסק החדש שלו.

קווים לדמותו של חוק המספרים הגדולים

"מעבר לזה, אני הייתי משקיע בסרטון נחמד של שתי דקות שמראה את העיקרון של הסדנה שלך. אם תוכל לצלם איזה קטע קצר מתוך הסדנה זה יהיה מדהים. תעלה את הסרטון הזה ליוטיוב, ותשלח פנייה לכל מוסדות החינוך איתם היית רוצה לעבוד. אחר כך תגבה את הפנייה שלך גם בשיחת טלפון, תפנה אליה ותגיד ששלחת פרטים על סדנה נהדרת שיכולה להטיב עם הילדים ובני הנוער במקום, ובמחיר הגון", טען גל.

גל הסביר כי קהל היעד של המאזין מאוד ברור, והוא לא צריך לנחש מי ירצה לקחת חלק בסדנה הזו. "אתה יכול לבוא ממש בביטחון ולפנות למי שצריך. לכן, מספיק שתבצע כ־10 ואפילו 20 פניות כאלה ביום, ותתקשר למי ששלחת לו את המייל לפני יומיים ככה תוכל להגיע לכמות נכבדת של מוסדות וארגונים לילדים ולנוער, ואפילו לנוער בסיכון. אני תמיד אומר לבעלי עסקים ששיווק זה סטטיסטיקה, ואתה צריך למצוא את הסטטיסטיקה שלך. אפשר לחשב הסתברות של כל דבר, אבל על פי מה? על פי חוק המספרים הגדולים. ככל שתנסה יותר פעמים תקבל את התוצאה הרצויה. אם אתה רוצה לעבוד עם שני מוסדות חדשים כל חודש אתה חייב למצוא את הסטטיסטיקה שלך ולהבין כמה פניות כאלה אתה צריך לעשות כל יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully