וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: הסבה לבישול? כך תקדמו זאת נכון

אלון גל

19.2.2021 / 1:48

המאמן העסקי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: אשת המאזין פותחת עסק בישול לשבת - איך פורצים לשוק?

בישול פסטה בסיר מים רותחים. ShutterStock
בישול/ShutterStock

מי מאיתנו אוהב שינוי? אין ספק כי בני האדם נוטים להיצמד לדברים המוכרים ומתרצים לעצמם מדוע לא נכון לבצע שינוי בעת הזאת, או בנסיבות הנוכחיות. אך לעיתים אין מנוס - שוק העבודה דינמי ומשתנה ללא הרף ולכן אין זה מפתיע שרבים שוקלים במהלך השנים לעשות שינוי מקצועי.

מאזין שעלה לשידור בתוכניתו של המאמן העסקי אלון גל ברדיו 103FM סיפר כי אשתו החליטה לעשות הסבת מקצוע לאחר שנים של עבודה בתחום הסיעוד, ולפתוח עסק להכנת אוכל ביתי בסופי השבוע. מה ייעץ לו אלון?

המאזין סיפר כי לאחרונה החליטה אשתו לפעול למימוש חלום אותו סחבה עימה שנים רבות - להכין אוכל ביתי בקונספט של סופי־שבוע. "מבחינת פרסום, אחד החתנים עובד בהייטק. הוא אמר שיארגן לנו את האתר", אמר, אך הוסיף: "כמאזין קבוע שלך, בכל שישי בבוקר, רציתי לקבל ממך טיפים בנושא. איך אפשר למנף את זה קדימה?"

גל הסביר תחילה מהי תוכנית עסקית: "לפעמים אנשים מקימים עסק, יש להם רעיון, והם מגלים אחרי חצי שנה שהם הצליחו להגיע ליעד אבל לא מרוויחים. צריך להגדיר, כמה ארוחות כל יום חמישי צריך למכור? מה הרווחיות על כל ארוחה? כמה אני רוצה שיישאר לי בסוף?"

כמו כן, הוא הסביר מדוע לדעתו יש לנקוט בשיטת שיווק אקטיבית. גל סיפר כי הוא רוכש מדי שבוע אוכל ביתי באזור מגוריו, ומניסיונו, "ברגע שמשפחה התרגלה, היא מזמינה, וזה הופך להרגל קבוע. צריך להצליח להגיע בצורה אקטיבית אל השכונה הסובבת אתכם, אל הסביבה. שווה לבדוק אם יש קבוצות של האזור שלכם או של השכונה בפייסבוק. צריך להגיע לאנשים הרלוונטיים שיכולים להזמין מכם את הארוחות".

עוד הוסיף אלון: "אתר זה נחמד. אבל גם אם יש לך אתר, מי יראה אותו? אתה צריך להשקיע כסף כדי שאנשים יגיעו לראות את הדף שלך. במקרה הזה אני נגד. אני במקומכם הייתי דופק בדלת אצל 200 שכנים בשבוע הראשון לפני העסק. צריך להגיע אקטיבית לאנשים, אל תסמכו על פרסום. הייתי מציע לכם לשלוח טופס, מעין דף סימון, במהלך השבוע ובו אנשים יוכלו לסמן את המנות שהם רוצים למשלוח בסוף השבוע. להפוך את ההזמנה לדבר אוטומטי, נגיש ונוח".

הוא הסביר: "אתם פשוטים מבחינה שיווקית, יש סביבכם אנשים שהפתרון יכול להתאים להם. קהל היעד שלכם, בדרך כלל, הוא משפחות. למשל של הורים צעירים שעסוקים, ולכן יותר נוח להם להזמין. אתם יכולים לפנות אפילו לגני ילדים, וגם ללכת להציג את העסק שלכם במרכז המסחרי השכונתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully