וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה הכניסה אותנו למטבח: המהפיכה הדיגיטלית של עולם הקולינריה

רונית מטיאס

25.2.2021 / 14:38

הסגרים המרובים גרמו לזינוק בקניות ברשת בכלל ובעיסוק בקולינריה ברשת בפרט. כך נערכו חברות המזון הגדולות למהפכה שנחתה על המחשב ועל הסירים

שינוי  אישה מזמינה באתר QUIK. מהפכה קולינרית דיגיטלית מנחם רייס. יח"צ,
אישה מזמינה ברשת/יח"צ

מגפת הקורונה יצרה שינויים דרמטיים בהרגלי הצריכה מסביב לעולם. בחלק גדול מהמקרים תהליכי השינוי כבר החלו והמגיפה האיצה אותם - כעת הם כאן כדי להישאר.

דוגמה אחת לכך הוא תחום הרפואה מרחוק. לאור חשש מפני הדבקה, רבים נמנעו מלהגיע לבתי החולים ולמרפאות והחלו להשתמש בשירות הרפואה מרחוק שכלל מגוון אפשרויות ללא מפגש פיזי בין רופאים למטופלים. גם תחום הרכישות באון-ליין צמח בצורה משמעותית. מדובר בתחום שנמצא כבר שנים בצמיחה מתמדת, ועבר האצה דרמטית בימי הקורונה. צרכנים חששו ללכת לסופרמרקט מחשש להידבק בנגיף וביצעו הזמנות אונליין. בהמשך, לאור סגירת מרכזי הקניות והקניונים התעצמו הזמנות הצרכנים.

שינוי בישולים ונהנים של אסם. סטודיו אסם,
בישולים ונהנים של אסם/סטודיו אסם

זינוק בחיפושי מתכונים

שינוי משמעותי נוסף בזירה הדיגיטלית שנראה בכל העולם הוא המהפכה הקולינרית-דיגיטלית. אנשים שהו בבתים, לא טסו לחו"ל, לא יצאו למסעדות, וחסכו בהזמנת אוכל מוכן. עובדות אלו יצרו עלייה משמעותית בבישול הביתי וצמיחה גדולה בצריכת מוצרי מזון ושהייה במרחבים המקוונים. הצפיות במתכונים ובסרטוני בישול הוכפלו ואף הושלשו. דוגמא בולטת לכך היא סרטוני הבישול שהשף גורדון רמזי צילם בביתו כשהוא נעזר בבני משפחתו כצלמים. הסרטונים הגיעו תוך ימים ספורים למיליוני צופים.

על-פי גוגל, הייתה עלייה של 25 מיליון גולשים בחיפוש אחר מתכונים, עלייה של 72% לעומת 2019. כמו כן, הייתה עלייה של 150% בחיפוש אחר מתכונים מהירים וזינוק של 170% בקטגוריית המתכונים ביוטיוב. על-פי אתר פודי, הייתה עלייה של 160% בחיפוש אחר מתכוני קינוחים. אנשים בעולם חיפשו את המילה קמח פי 10 משנה קודם.

טרנד מיוחד שהצליח להגיע לכולם הואEat with me בו אנשים אוכלים יחד, ומנסים את אותם המאכלים בפלטפורמות השונות. בישראל, הטרנד היה בעוצמתו בליל הסדר כאשר משפחות אכלו יחד בזום בעיצומו של הסגר הראשון.

גם בישראל הייתה עלייה משמעותית בצפייה במתכונים ומובילי דעה מתחום הקולינריה פרחו בתקופה הנוכחית, העלו מתכונים, שיתפו סודות בישול וצברו עוקבים נוספים. על פי נתוני סטורנקסט היקף הבישול הביתי בישראל צמח ב כ- 16% וקטגוריות של בישול ביתי צמחו משמעותית. למשל, קטגוריית התיבול צמחה בכ-20%, הפסטה ב-18%, הפתיתים ב-20% ורטבי הבישול ב-24%.

עוד בוואלה!

טעים, איכותי וסקסי: סיפורו של המשקה האדום שכבש את העולם

לכתבה המלאה
ליעד שובל. סטודיו תומאס,
ליעד שובל/סטודיו תומאס

להביא את המסעדה הביתה

"הישראלים אניני טעם, במקביל הם רוצים להביא את המסעדה הביתה. בשנים האחרונות הישראלים ביקרו בעולם במסעדות טובות, נחשפו לטעמים חדשים, יש להם חיך מפותח, וכעת גם יותר זמן"

הישראלים ממלאים את המזווה בכל מה שצריך ואף יותר מכך. ליעד שובל, מנהלת הפעילות של החטיבה הקולינרית באסם-נסטלה: "ראינו עלייה של 52% בחיפוש אחר מתכונים באתר בישולים. הדבר קרה כפועל יוצא של הישארות בבית כתוצאה מחל"ת או בעקבות הסגר, נוצר מצב בו הישראלים היו יותר בבית והיו צריכים לדאוג למנות נוספות. אם בעבר, הכנו 3 מנות לכל השבוע, היום צריך להכין כפול.

"הישראלים אניני טעם, במקביל הם רוצים להביא את המסעדה הביתה. בשנים האחרונות הישראלים ביקרו בעולם במסעדות טובות, נחשפו לטעמים חדשים, יש להם חיך מפותח, וכעת גם יותר זמן. הישראלים הפכו לאניני טעם, אנו רואים זאת דרך ניתוח החיפושים באתר בישולים, ישראלים כבר לא מחפשים רק מרק עוף אלא ראמן, במקום קציצות-עראייס, במקום רוגעלך-רוזעלך, אנחנו רואים עלייה של מאות אחוזים בחיפוש אחר המתכונים הללו והסיבה לכך היא הישראלים שרוצים לשדרג את המתכון הרגיל.

"כל התהליכים הללו הובילו האצה של טרנספומרציה מהפכנית בבסיס שרשרת הערך. אם בעבר מפעל ייצר מוצר ואז הפיצו את הבשורה במדיה והצרכן הסופי רכש, היום הצרכן אומר בפלטפורמות הדיגיטליות מה הוא רוצה, מה הצורך שלו והיצרן הוא זה שאמור לעקוב אחרי הטרנדים ולייצר בהתאם לציפיות הצרכן. בדומה לתהליך שקרה עם נטפליקס שיצרו את בית הקלפים כי ראו שאנשים אוהבים ומבקשים דרמות פוליטיות.

"אין ספק שבשנה האחרונה הייתה דרמה במרחב הדיגיטלי, מותג שלא ידע לתת מענה בפלטפורמה דיגיטלית פספס, חנות שאין לה אתר יצאה מהמשחק, מעצבת ללא דף אינסטגרם כנראה לא הצליחה לעבוד בשנה האחרונה.

"השלב הבא בתחום הוא להבין מה קרה באונליין ולייצר מוצר מתאים - הזירה הדיגיטלית הופכת לזירה יצרנית. אתר 'בישולים' הוא פלטפורמת מתכונים שנותנת לצרכן מענה במטבח, על-מנת להעמיק את המענה והקשר עם הצרכן. אסם יצרו תפקיד של 'בשלנית תוכן' אשר אחראית למענה מהיר ומיידי לגולשי האתר. "באמצעות סקר שערכנו מצאנו כי כ-60% מהצרכנים מחפשים אחר פתרונות מהירים, ו-35% מחפשים מוצרים שיאפשרו להם ביטחון בתוצאה.

"מנתונים שאספנו באתר בישולים הבנו שעל-מנת להשלים את העזרה שהצרכנים נדרשים לה במטבח, עלינו להשיק סדרת מוצרי תיבול בעזרתם יוכל הצרכן לקצר את הבישול ולהגיע לאותה רמת טעמים בלי להתאמץ או להתחכם מעבר ליכולת שלו ולזמן, כך השקנו את סדרת 'אסם בישולים' - סדרה שהגיעה בעקבות בקשות הצרכנים באונליין למדף. הסדרה מורכבת מסדרת בישולים מיקס המורכבת מ-100% רכיבים טבעיים ומוכרים, המייעלת את תהליך הבישול הביתי על-ידי הוספת כפית אחת בלבד, במקביל סדרת רוטבי הבישול המכילה 100% רכיבים מוכרים, המהווים את שילוב הטעמים המדויק שצריך למנה בבקבוק אחד. בפיתחה של 2021, הפכנו להיות מומחים בבישול ובאפייה, קיבלנו את כל העזרה שאנחנו צריכים לה באונליין ועל המדף, ונמתין בציפייה לראות מה תביא איתה השנה החדשה, ואולי פשוט נחזור למה שהיה לפני, רק בצורה בריאה יותר".

יעל פודולסקי. עופר חג׳יוב,
יעל פודולסקי/עופר חג׳יוב

המשפחה מתקבצת במטבח

יעל פודולסקי, מנהלת השיווק של סוגת אומרת כי "מגפת הקורונה מהווה עבור כולנו תקופה מאתגרת ושונה, אורח חיינו השתנה לחלוטין. כבר בסגר הראשון זיהינו כמה קהל הצרכנים בישראל אוהב לבשל ולאפות. משפחות שלמות מתקבצות במטבח ומבשלות, בשלנים חובבים מוצאים זמן לפתח את כישוריהם. בחודשים מרץ-דצמבר 2020 נראתה עליה של 40% בכניסות לאתר של סוגת המציע מתכונים וטיפים של שפים ובלוגרים מובילים, ועליה של 42% במשתמשים חדשים באתר ביחס לאותה תקופה ב-2019. כחלק מהמגמה, היה נראה לנו טבעי להעניק ללקוחות שלנו כלים וירטואלים נוספים לשדרוג חווית הבישול בבית, אנחנו מקיימים פעילויות בעמוד הפייסבוק שלנו בהן הזוכים משתתפים בסדנאות המתנהלות ב-ZOOM עם שפים מקצועיים, כמו ארז קומרובסקי ונוף עתאמנה אסמאעיל".

מנתוני חברת QUIK עולה כי הקורונה גרמה לישראלים לבשל יותר, נתון בולט במיוחד מראה על גידול של 768% בקטגוריית מוצרי בישול ואפייה בחודשים מרץ-דצמבר 2020 מול אותה תקופה ב-2019. השיא של המגמה נראה באפריל 2020 בו הצרכנים הישראלים קנו הכי הרבה מהקטגוריה הנ"ל.

  • עוד באותו נושא:
  • קולינריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully