וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהמאדים ועד שביל החלב: החברה המתוקה שכבשה את העולם

רונית מטיאס

1.3.2021 / 11:54

הניסיון להקים את החברה צלח רק בפעם השנייה - אבל הו, איזו הצלחה. החברה שיצר פרנק מרס בתחילת המאה הקודמת היא כעת מחברות הממתקים המובילות בעולם. המותגים שלה אף הגיעו לחלל

מותגי מרס. יח"צ,
ממתקי מרס/יח"צ

כשמדברים על עולם השוקולד והממתקים השם MARS עולה - ולא רק כשם של חטיף. מדובר באימפריית ממתקים בינלאומית שנוסדה בארצות הברית לפני יותר מ-100 שנים.

חברת מרס נמצאת בבעלות פרטית ומשפחתית מלאה של משפחת מרס - ממשיכיו של פרנק מרס המייסד. מרס החל למכור ממתקים בתחילת המאה הקודמת. ב-1911 הוא ניסה לראשונה להקים חברה משל עצמו במטבח ביתו בוושינגטון - ונחל כישלון חרוץ. עשור אחר-כך, ניסה שוב, הפעם ממיניאפוליס, והחברה החלה להתייצב.

ב-1923 פוסטר - בנו של פרנק הגה את החטיף האהוב עד היום - Milky Way, שהפך במהרה לחטיף הנמכר ביותר בארצות הברית ואת החברה למשגשגת. עם השנים התרחבה החברה ואיתה מגוון החטיפים שהיא מייצרת עד היום בהצלחה. חברת MARS פועלת ביותר מ-78 מדינות בעולם, על-פי עקרונות שהם לב ליבו של העסק: מחויבת לאיכות, אחריות, הדדיות, יעילות וחירות בכל עסקיה.

החברה מייצרת ומשווקת ממתקים ושוקולדים בשווי של כ-10 מיליארד דולר כל אחד. וכל ממתק אף מקפל בתוכו סיפור היסטורי.

פרנק מרס. יח"צ,
לא ויתר. פרנק מרס/יח"צ

סוכריות M&M's

M&M's הושק לראשונה ב-1941. הצבע המקורי של השוקולד היה חום והמוצר יועד בתחילה לצבא ארה"ב במלחמת העולם השנייה. המטרה היתה לייצר חטיף שלא יימס בקלות וכך הומצא ציפוי הדרז'ה המוכר שבזכותו המוצר הותאם לתנאי השטח ועזר בהעלאת מוראל החיילים. האות M נמצאת על כל אחת מהסוכריות הן ראשי התיבות של מרס ומורי שהיה השותף של מרס לייצור המוצר.

סוכריות השוקולד והבוטנים של M&M's הפכו בשנת 1984 לחטיפים הרשמיים של המשחקים האולימפיים. M&M's הפך לממתק הראשון בחלל, כאשר נבחר על-ידי האסטרונאוטים של מעבורת החלל הראשונה ב-1980 להיכלל באספקת המזון שלהם.

עוד עובדות על הסוכריות המצליחות: בכל יום מיוצרים 400 מיליון חטיפי M&M's; הצריכה השנתית העולמית שלM&M's תכסה 73 פעמים את היקף כדור הארץ מקצה לקצה; ב-1995 ערכה MARS סקר בו התבקש הציבור האמריקאי לקבוע את הצבע החדש שיתווסף לשאר הצבעים. כ-10 מיליון אמריקנים השתתפו במשאל והצבע הכחול נבחר ברוב של 54%; ב-2002 נעשה סקר גלובאלי בו נבחר הצבע הסגול; בשנת 2008, הושקו פרצופים לכל אחת מסוכריות M&M's, מה שאפשר ללקוחות להתחבר לאישיות של הממתק שלהם; בשנת 2017 הושקו סוכריות M&M's קרמל והן גם הגיעו להודו, 75 שנה לאחר שהחלו להימכר בארה"ב; M&M's הוא המותג הצומח ביותר בסגמנט הנשנושים בישראל, מכירות המותג עלו ב-13% השנה מול שנה שעברה, בעוד סגמנט הנשנושים כולו היה בירידה של 4%, לפי נתוני Storenext.

עוד בוואלה!

הקורונה הכניסה אותנו למטבח: המהפיכה הדיגיטלית של עולם הקולינריה

לכתבה המלאה
מרס. יח"צ,
לא תאמינו כמה M&M's יש בעולם/יח"צ

Snickers

בשנת 1930 הושק חטיף Snickers - חטיף שוקולד, קרמל ובוטנים, שנקרא על שם הסוס האהוב של משפחת מרס. ב-2020 לכבוד חגיגות 90 השנה ל-Snickers , יצרה החברה חטיףSnickers עצום בגודלו שקבע שיא גינס כחטיף השוקולד הגדול בעולם. החטיף היה עשוי מ-544 קילו קרמל, נוגט ובוטנים וטון וחצי של שוקולד.

Orbit

Orbit הוא שמו של מותג המסטיקים האמריקאי שהושק ב-1944 בעקבות מחסור בסוכר שנוצר במהלך מלחמת העולם השנייה, והפך למסטיק ללא סוכר המוביל בעולם. איגוד בריאות הפה האמריקאי (ADA), קבע כי לעיסת מסטיק Orbit ללא סוכר במשך 20 דק' לאחר אכילה, מגרה את זרימת הרוק המסייעת במניעת חורים בשיניים על-ידי הפחתת חומצות פלאק.

Skittles

תאגיד MARS הוא חברה גלובאלית אמריקנית שבנוסף לממתקים מוביל בעולם בקטגוריית מזון לחיות מחמד, ומייצר מוצרי מזון נוספי

ה- Skittleהומצאו בשנת 1974 באנגליה. ב-1979 הוצגו בארצות הברית כמוצר מיובא וב-1982 החל ייצור בארצות הברית. הממתק בטעם פירות הוא הממתק הלעיס השני הכי פופולרי באמריקה ומגיע במגוון טעמים כולל טרופי, פירות יער פראיים, חמוצים, תערובת שייק, נענע, שוקולד ועוד. מרשון לינץ', משחקני הפוטבול המפורסמים בארה"ב, קיבל Skittles מהמאמן כדי לחגוג את הטאצ'דאון שלו במשחק נגד פילדלפיה איגלס, מאז האוהדים שלו נוהגים להשליך עליו סוכריות Skittles בכל פעם שהוא כובש טאצ'דאון.

הם היו מחלוצי הממתקים שהשקיעו במדיה החברתית בצורה רצינית. ב-2009, Skittles הפכו לנוכחים ביותר ביוטיוב, בפייסבוק ובטוויטר, ויצרו קמפיין שיווקי שלם סביבם. מותג Skittles תומך בקהילת הלהט"ב בעולם ובישראל, כחלק מערכי המותג של שיוויון וליבראליות. בשנים האחרונות כאות הזדהות עם הקהילה החליט מותג Skittles הגלובאלי, הידוע במגוון טעמי הפירות הצבעוניים שלו, להשיק מהדורה מוגבלת וייחודית שבה כל הסוכריות בשקית יהיו בצבע לבן במטרה להעביר את המסר: "ישנה רק קשת צבעים אחת הראויה לעמוד במרכז הבמה-קשת דגל הגאווה!".

בישראל לקחו את המהלך צעד קדימה לפעילות ברשת של הפצת מסרים חיוביים מול פוסטים פוגעניים נגד קהילת הלהט"ב, פעילות אליה הצטרפו ידוענים רבים, כש-10% מההכנסות מהמכירות, הועברו לטובת ארגון "איגי"-ארגון התנדבותי למען נוער גאה בישראל.

במהלך השנים, בעיקר האחרונות, תאגיד MARS החל לקדם יעדים סביבתיים וברי קיימא ופיתוחים חדשניים טכנולוגיים כולל השקעות בפודטק הישראלי, כמו תכנית השקעה ראשונית של מיליארד דולר לשיפור ההשפעה הסביבתית של התאגיד, שיפור משמעותי של חיי העובדים בכל שרשרת האספקה והקהילות בהן פועלת החברה, וסיוע למיליארדי אנשים לנהל חיים בריאים ומאושרים יותר. תאגיד MARS הוא חברה גלובאלית אמריקנית שבנוסף לממתקים מוביל בעולם בקטגוריית מזון לחיות מחמד, ומייצר מוצרי מזון נוספים. התאגיד מעסיק כ-125 אלף עובדים ב-82 מדינות. בישראל מועסקים כ-60 עובדים במטה החברה ברעננה. מחזור מכירות העולמי מוערך בכ-35 מיליארד דולרים בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully