וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותג האופנה המוביל שהתחיל בכלל מסיפור גירושין

רונית מטיאס

עודכן לאחרונה: 12.4.2021 / 8:15

את הקריירה שלו התחיל מייקל קורס בחתונתה השנייה של אימו לאחר שעיצב את שמלת הכלולות - היום המותג על שמו נחשב לאחד ממותגי האופנה המובילים בעולם

מייקל קורס. יח"צ,
מייקל קורס/יח"צ

מייקל קורס או בשמו המקורי, קארל אנדרסון גו'ניור, נולד בלונג-איילנד ניו-יורק, ב-9 באוגוסט 1959 למשפחה מבוססת כלכלית. אביו היה נוצרי שהתגייר ואימו יהודיה. לימים הוריו התגרשו, ואימו, שנישאה בשנית לביל קורס כשהוא היה בן 5, אמרה לו שהוא יכול לשנות את שמו. כך, הילד קארל אנדרסון ג'וניור הפך למייקל דיויד קורס - וגם למעצב אופנה צעיר כי עזר בעיצוב שמלת הכלולות של אימו שהייתה דוגמנית, בין היתר לבית "רבלון".

קורס הנער המשיך לעצב ולמכור בגדים במרתף בית הוריו, הוא למד באקדמיה לעיצוב אופנהFIT ובגיל 19, החל לעצב אופנה עבור הבוטיק הני-יורקי JOTHAR . בגיל 22 קיבל הזמנה לעיצוב קולקציה שלמה מבתי הכולבו הניו-יורקים היוקרתיים BERGDORF GOOGMAN ו- SAKS FIFTH AVENUE. בזכות הבגדים הנינוחים, המחמיאים והמתחשבים שלו, זכה קורס לכינויי "מלך ה"קז'אול", אם כי הודה שכנער צעיר התפתל על הרצפה כדי להצליח ללבוש זוג מכנסי ג'ינס צמודים.

קורס נחשב למאסטר של ה-SPORTWEAR האמריקני עם יכולת לתרגם את סגנון הלבוש הקלאסי לבגדים עכשוויים עם נגיעות של זוהר. אנה ווינטור, עורכת המהדורה האמריקנית של המגזין VOGUE, שנחשבת לאחת ה"פטרוניות" של קורס, אמרה עליו שהוא ירש את המסורת העתיקה והמפוארת של בגדי הספורט שמסמלים את אווירת Born in the usa .

מייקל קורס בישום. יח"צ,
7 בשמים לנשים ו-3 לגברים/יח"צ

גם לגברים

קורס, ניו-יורקי בנשמתו, גם מילא את כל הציפיות שתלה בו טייקון האופנה ברנרד ארנו, שבחר בו ב-1997 לשמש כמעצב האופנה הראשי של בית CELINE הפריזאי. במהלך 7 השנים שעבד שם, קטף קורס את פרס מעצב השנה מטעם מועצת מעצבי האופנה של אמריקה. במקביל, המשיך קורס לעצב אופנה, אביזרים ובשמים תחת המותג הנושא את שמו.

על גישתו לעיצוב אמר קורס שהוא חושב שכל הנשים רוצות להיראות גבוהות, סקסיות, רזות, חזקות ועשירות, אבל לפני כל זה, הן רוצות ומחפשות נוחות. קורס אמר כי הוא מעצב את הקולקציות שלו כמו שכל אישה מתכננת את המלתחה שלה לעונה הקרובה. קורס יוצר תמיד את הבגדים שלו בהשראת הבגדים שלבשו הנשים המזוהות ביותר עם הסגנון האמריקני הקלאסי כמו: ז'קלין קנדי-אונסיס, קתרין הפבורן, לורן באקל - הדיוות האמריקאיות שלבשו את הבגדים שלהן עם סטייל ונינוחות. בין לקוחותיו של קורס לאורך השנים היו: קתרין זיתה-ג'ונס, שרון סטון, ברברה סטרייסנד, גווינת פלטרו, ג'ניפר לופז, רנה רוסו ואייקון האופנה אנה ווינטור שמקפידה להגיע לתצוגות שלו עם בגד מהקולקציה שהוצגה על המסלול.

קורס לא הזניח את הגברים וב-1997 הציג את קולקציית הגברים הראשונה שלו. ב-2000 השיק את הבושם הראשון לנשים ועד היום השיק 7 בשמים לנשים כשהאחרון היה HELLO GORGEOUS ועוד 3 בשמים לגברים.

עוד בוואלה!

80 שנה של ליקוק אצבעות: סיפורה של KFC

לכתבה המלאה
מיייקל קורס קולקציית CITY GIRL מכותנה אורגנית ופוליאסטר ממוחזר מבקבוקים. יח"צ,
מיייקל קורס קולקציית CITY GIRL מכותנה אורגנית ופוליאסטר ממוחזר מבקבוקים/יח"צ

מעצב חוג הסילון

החנות הראשונה שלו נפתחה במדיסון-אבניו בשנת 2000 וכיום ישנן מאות חנויות מותג ברחבי העולם, כולל בישראל

קורס זכה בפרסים רבים על עיצוביו במגוון תחומי הסטייל ואף נבחר כחבר בדירקטוריון המנהלים של מעצבי האופנה האמריקנים. ב-1983 הוא זכה בפרס "דופונט" ובפרס של המגזין ELLE, ב-1999 נבחר על ידי ה CFDA - מועצת המעצבים האמריקאים, למעצב השנה וב-2003 כמעצב אופנת הגברים הבולט.

החנות הראשונה שלו נפתחה במדיסון-אבניו בשנת 2000 וכיום ישנן מאות חנויות מותג ברחבי העולם, כולל בישראל. חנות הדגל בישראל ממוקמת בקניון אביב, ברשת חנויות FACTORY 54 ובאתר. החנויות שלו ממוקמות בשדרת מדיסון בניו-יורק, ברודיאו- דרייב בלוס-אנגלס, ובמקומות אסטרטגיים כמו: טוקיו, הונג-קונג, דובאי ועוד. בחנויות מוצע ביגוד, תיקים, נעליים, משקפי ראייה, שעונים, ליין של בשמים ומוצרי איפור.

בשנת 2004 נבחר כשופט בתוכנית הריאליטי הטלוויזיונית "פרויקט מסלול" בהנחיית היידי קלום, שם הוחלט למתג אותו כדמות הזוהרת ביותר בתעשיית האופנה הצפון אמריקנית, ואף להצמיד לו את הכינוי מעצב חוג הסילון, באותה שנה החל לעצב נעליים ותיקים תחת המותג MICHAEL. בשנת 2012 בדיוק ביום הולדתו ה-53, הונפקה החברה שלו בבורסה לפי שווי של 3.8 מיליארד דולר, ומנית החברה זינקה כבר ביום הראשון בבורסה של ניו-יורק, והייתה להנפקה הגדולה ביותר אי פעם של חברת אופנה אמריקנית.

מייקל קורס  קולקציית סוהו-האזור האהוב על קורס. יח"צ,
מייקל קורס קולקציית סוהו-האזור האהוב על קורס/יח"צ

רכש את ורסאצ'ה

ב-2014 המגזין פורבס הכריז כי הונו של קורס נאמד בסכום של למעלה ממיליארד דולר. בהמשך רכשה החברה את מותג הנעליים היוקרתי ג'ימי צ'ו בסכום של 900 מיליון ליש"ט. ב-2018 רכש קורס רכש את בית האופנה האיטלקי ורסאצ'ה בסכום של למעלה משני מיליארד דולר על-מנת להרחיב את נוכחותה בעולמות הריטייל. דונטלה ורסאצ'ה, אחותו של המייסד נשארה בחברה.

את קולקציית אביב-קיץ 2021, מובילה הפרזנטורית של המותג, דוגמנית-העל בלה חדיד, והיא עוצבה בהשראת דיאנה ורילנד- עיתונאית ועורכת אופנה אגדית ששאבה השראה לפרויקטים שלה משוטטות בניו יורק, ובדגש על ציטוטה: The eye has to travel. בעקבות משבר הקורונה והמצב בעולם, הקולקציה של קורס מתמקדת בשינוי פרספקטיבה, הסתכלות מחודשת על המוכר ויצירת חוויות חדשות בתוך העיר, קרוב לבית, במקומות האהובים על קורס בניו יורק בהם ביקר ושאב השראה וגליה גילויים חדשים כמו: סנטרל פארק, המוזיאון לאומנות מודרנית, שכונת סוהו האהובה עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully