וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר ממש לא רק לעניים: הוויאנס כבר דרכו בכל העולם

רונית מטיאס

עודכן לאחרונה: 24.5.2021 / 16:30

ההשראה הגיעה בכלל מיפן, אבל כפכפי הגומי הפשוטים כבשו את רגלי העובדים הברזילאים. מאז הם כבר החליפו צבעים, הגיעו לגביע העולם והפכו למותג עולמי

הוויאנס. Alpargatas,
הוויאנס/Alpargatas

כפכפי הוויאנס (HAVAIANAS) מגיעים אמנם מברזיל אך ההשראה להם הגיעה דווקא מהצד השני של העולם. המקור לכפכפים הפופולריים הו סנדלי הזורי היפנים העשויים מרצועות בד וגבעולי אורז. זו הסיבה, אגב, שלסוליה הפנימית של כפכפי הוויאנס, יש טקסטורה של אורז. השם, אם תהיתם, הוא פורטוגזי ופרושו - מהוואי. כך או כך, כפות רגליים רבות כבש מותג הוויאנס משנת 1962 אז יוצרו הכפכפים הראשונים ועד שהפך למותג הכפכפים הנמכר ביותר בעולם.

הוויאנס, המיוצרים מגומי, החלו את דרכם ככפכפים של העניים בשל מחירם הנמוך. לדגם הראשון הייתה סוליה פנימית בצבע לבן וסוליה חיצונית צבעונית ומגוון הצבעים היה מצומצם. ב-1964 סוחרים מקומיים הפיצו את הכפכפים ברחבי ברזיל, והם היו נפוצים בעיקר בקרב גברים עובדים.

כמה שנים אחרי, ב-1969, קרתה תקלה בתהליך ייצור הכפכפים. במקום כפכפים בצבע כחול יצאו מפס הייצור כפכפים בצבע ירוק - צבע שלא היה קיים עד אותו זמן בקולקציה. כמאמר הקלישאה השחוקה, החליטו בחברה להפוך את הלימון ללימונדה, ניצלו את הסיטואציה לטובתם והחלו למכור בנוסף לצבע הקיים גם כפכפים ירוקים - והשאר היסטוריה. הכפכפים הירוקים הפכו לפופולריים במיוחד, מה שהביא להחלטה לשלב את הדגם הירוק בקולקציה הקיימת.

הוויאנס. Alpargatas,
הוויאנס - גם משקפי שמש/Alpargatas

הפופולריות של כפכפי הוויאנס הלכה וגדלה ורבים ניסו להעתיק את ההצלחה, מה שהביא את החברה לצאת בקמפיין פרסומת עם הסלוגן: HAVAIANAS - the real ones. בנוסף, לאור הביקוש הרב לכפכפים, ב-1980 החליטה ממשלת ברזיל להכניס את הכפכפים לרשימת המוצרים החיוניים עבור האוכלוסייה. בשנות ה-70 וה-80, החברה יצאה בסדרת פרסומות עם הקומיקאי הברזילאי Chico Anysio כשהתובנה שהובילה את החברה באותה התקופה הייתה-
They don't lose their shape, don't smell and the straps don't get loose.

במהלך השנים הפופולריות של הכפכפים הלכה וגדלה וב-1990, כפכפי הוויאנס הפכו למוצר קומודיטי והחברה יצאה עם פרסומת שהובילה מאלו מאדר - מכוכבות הטלוויזיה המובילות בברזיל באותה התקופה, במטרה להציג לצרכנים שהוויאנס יכולה לשמש את כולם גם מחוץ לבית. כך, לאט אבל בצעד בטוח, צעדו הכפכפים והפכו מפריט צריכה למותג טרנדי ומבוקש.

עוד בוואלה!

שלושה פסים ששינו את העולם: ההיסטוריה של אדידס

לכתבה המלאה
הוויאנס. Alpargatas,
הוויאנס/Alpargatas

ב-1994 החלה מגמה של להפוך את העיצוב של הדגם הקיים כך שהסוליה החיצונית תהיה לבנה והסוליה הפנימית תהיה צבעונית - מגמה שהיוותה השראה להשקת הדגם הצבעוני HAVAIANAS TOP . הברזילאים שידועים כמי שאוהבים דברים צבעוניים, החליטו לייצר את דגם ה- TOP כך ששני צדי הכפכפים יהיו צבעוניים, כשבמקביל החליטה החברה להגדיר את נושא הצבעוניות כסמל המסחרי שלה. בתחילת המהלך, עם השקת דגם HAVAIANAS TOP הושקו 8 גוונים, היום כבר יש כ-20 צבעים שונים.

חברת HAVAIANAS המשיכה לצעוד קדימה ולהוביל טרנדים ומגמות בשוק הכפכפים בברזיל, החברה התפתחה והשיקה ליין מוצרים שמיועדים לתינוקות. הדגמים המשיכו להתפתח ובמהלך השנים הושק דגם בשם TOP MIX אשר כולל את כל האלמנטים הקלאסיים של דגם TOP בנוסף לשילוב של צבעים ברצועה, בלוגו ובסוליה. ב-1997, החלה החברה בייצוא הכפכפים למדינות אחרות, כשהמדינה הראשונה הייתה צרפת. עד 2006 יוצאו הכפכפים ללמעלה מ-80 מדינות כולל ישראל, וכיום הכפכפים נמכרים בלמעלה מ-100 מדינות ברחבי העולם.

במהלך השנים השיקה HAVAIANAS דגמים ייחודיים במסגרת אירועים מיוחדים. לכבוד המונדיאל שנערך ב-1998, החליטה החברה הברזילאית להשיק דגם מיוחד בשילוב דגל ברזילאי קטן על הרצועה על-מנת להביא מזל לנבחרת הברזילאית במשחקים. הדגם היווה גאווה לאזרחים הברזילאים שנעלו אותם, לא פסח על חברי המדינות האחרות אך לא הביא מזל והברזילאים הפסידו בגמר המונדיאל לצרפתים, הם יצאו בתחושת גאווה ואמרו "אמנם גביע העולם לא שלנו אבל HAVAIANAS יהיה שלנו לנצח".

הוויאנס. Alpargatas,
הוויאנס - התחלה צנועה/Alpargatas

כחלק משאיפתה של החברה להציג את הכפכפים כמוצר טרנדי ואופנתי, היא יצרה מספר שיתופי פעולה בתחום האופנה. הראשון היה עם שבוע האופנה בפריז במסגרתו לראשונה ב- 1999 עלו על המסלול דוגמנים ודוגמניות כאשר הם נועלים כפכפי הוויאנס. שיתוף פעולה בולט נוסף של החברה היה עם חברת H.Stern, יחד השיקו דגם כפכפים יוקרתי עם עיטור מזהב.

כיום חברת הוויאנס משווקת בעולם כ-729 דגמים של כפכפים - אצבע ולא רק, אליהם התווספה קולקציית משקפי שמש צבעוניים אשר משווקים אף הם בישראל וליין בגדי חוף וים. היבואנית הרשמית של החברה בישראל היא חברת Different. לחברה יש בארץ 12 סניפים ועוד כ-3,000 נקודות מכירה בפריסה ארצית בהן נמכר המותג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully