וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון! שני הגרמנים ששינו את פני החזה הנשי

רונית מטיאס

עודכן לאחרונה: 15.6.2021 / 15:48

במהלך המאה ה-20 השתנתה ההלבשה התחתונה לנשים והמחוכים הפכו לחזיות תומכות ונוחות יותר. בחזית השינוי ניצבה חברת טריומף הגרמנית שהתפשטה מאז ל-120 מדינות בעולם - וגם לישראל

טריומף. שי כהן ארבל,
טריומף/שי כהן ארבל

מאחורי חברת ההלבשה התחתונה טריומף עומדים, בניגוד למה שהיה ניתן לצפות, שני גברים - גוטפריד ספיסהופר ומיכאל ברהון מהעיר ווירטמברג שבגרמניה. ב-1886 היו השניים יצרני מחוכים שהיו פריט הכרחי במלתחתה של כל אישה ושימשו להדגשת הגזרה הנשית. השניים החזיקו במפעל קטן שפעל באסם והכיל 6 מכונות תפירה ובמהלך השנים הוציאו לפועל את הרעיון ליצור תמיכה לחזה הנשי באמצעות ריפוד.

פריצת הדרך הראשונה התרחשה ב-1894, כאשר השניים קיבלו הזמנה של מחוכים מבריטניה. הזמנה גורלית ומוצלחת זו היתה היציאה הראשונה שלהם מגבולות גרמניה והיא שינתה את פני המותג לנצח. הסניף הראשון של חנויות המותג מחוץ לגרמניה נפתח ב-1933 בשווייץ.

בתחילת המאה ה-20 החלה ההלבשה התחתונה לנשים להשתחרר מ"עצמות הלוויתן" ששימשו עד אז כאמצעי תמיכה בחזה. המעצב צ'רלס פרידריק וורת' היה הראשון לשדרג את צורתה של החזייה בפריז. המחוכים נעו כלפי מטה, השכבות המסורבלות פינו את מקומן לקווים ישרים ופשוטים יותר, והנשים האירופאיות החלו להתלבש בצורה שביטאה את אישיותן. טריומף עלתה על הגל והזרימה לתחום רוח צעירה של עיצוב וחדשנות. בתחילת שנות ה-30 השיק המותג את החזייה הראשונה עם כתפיות מותאמות המתכווננות להתאמה מושלמת.

מחוך של טריומף. יח"צ,
החברה החלה כיצרנית מחוכים/יח"צ

מוצר הדגל של המותג הוא מחוך שלימים הפך לחזייה. ה-Amourette שהושק רשמית ב-1954. הרעיון מאחוריו היה סגנון מותניים צרים וחזה מחודד. באותה שנה עלה הקמפיין של טריומף שהיה הקמפיין הראשון בעולם להלבשה תחתונה לנשים.

ב-1967, טריומף יצרו לראשונה את seamless cups - חזייה מרופדת, מוצר חדשני לתקופה, שלימים הפך לאבן דרך בעתיד ההלבשה התחתונה.

בשנות ה-60, טריומף השתמשו בחומר חדש ומהפכי בשם Elastane ששינה את ההיסטוריה של ההלבשה התחתונה. בזכות השימוש בו איכות המוצרים השתדרגה, כמו גם עמידות המוצר הפכה לגבוהה יותר.

ב-1970 התפתחה תנועת Free the nipple. באותה שנה ולראשונה בתצוגת אופנה של טריומף, הדוגמניות עלו חשופות כשהן עוטות הלבשה תחתונה שקופה. טריומף הייתה הראשונה להשיק הלבשה תחתונה המתמקדת בספורט לנשים חובבות ספורט שמטרתו להקנות תנועה נוחה יותר במהלך פעילות גופנית.

למותג טריומף דגמים נוספים תחת מותגי בת. כמו סלוגי שהושק לראשונה לקראת סוף שנות ה-70, הכולל פריטי הלבשה תחתונה שיוצרו מאחוז גבוה של כותנה. ב-1986 החלה החברה לייצר בגדי-ים בנוסף להלבשה תחתונה.

עוד בוואלה!

הקרב על הקציצה: כך הפך ההמבורגר ללהיט עולמי

לכתבה המלאה
טריומף. יח"צ,
חזיה ישנה של טריומף/יח"צ

רכישת המותגים הצרפתיים HOM ו-Valisère הפכה את טריומף אינטרנשיונל לחברה מובילה גם בתחום ההלבשה התחתונה לגברים ולאנז'רי איכותי לנשים. ב-1995 יצאה החברה במסע פרסום נרחב בהשתתפות דוגמניות מובילות כמו נעמי קמפבל והלנה כריסטנסן.

התרחבות החברה נמשכה בעשור הראשון של המאה ה-21 עם רכישת בלדונה Beldona-המפיצה הגדולה ביותר של הלבשה תחתונה בשווייץ, בהמשך רכשה החברה חברות הפצה גם במקסיקו ובארצות הברית.

חברת טריומף אינטרנשיונל AG, שהייתה אחראית על כל עסקי החברה בגרמניה, נסחרה בבורסה בפרנקפורט. ב-2011 רכשה החברה את מניות המיעוט שהוחזקו בידי הציבור וכיום החברה מוחזקת כולה בידי משפחות בראון ושפיצהופר.

טריומף נוכחת היום ביותר מ-120 מדינות ברחבי העולם, 1,650 חנויות, בנוסף להיותן אתרי תצוגה אמיתיים למוצרי טריומף, מספקות פלטפורמה נפלאה לקשרים אישיים בין המותג ללקוחותיו. החברה מפתחת, מייצרת ומוכרת 4 מותגים: טריומף, סלוגי, ואליזר והום, במגוון המוצריהם ניתן למצוא: הלבשה תחתונה, בגדי שינה, בגדי בית ובגדי ים. תהליך אבטחת איכות קפדני מלווה כל מוצר החל משלב הגעת חומר הגלם, דרך הגזירה והתפירה ועד לביקורת איכות סופית בגמר הייצור. מרכזי הפיתוח של הקונצרן מעצבים ומפתחים קולקציות חדשות פעמיים בשנה.

טריומף. יח"צ,
המחוך הפך לחזיה המוכרת לנו כיום. טריומף/יח"צ

המותג קיים בישראל מ-1969, אז הוקמה נציגות מקומית והמותג נמכר ברשתות המתמחות ובאמצעות סיטונאים בתחום ההלבשה התחתונה והבית. החודש עתידה להיפתח חנות ראשונה של המותג בישראל בקניון גבעתיים.

חנויות הרשת בעולם מעוצבות על-פי קו בינלאומי אחיד והחנות שתפתח בישראל תהיה נאמנה לקו המנחה ותעוצב באופן זהה לחנויות הקונספט באירופה. ישראל תהיה המדינה ה-121 שפותחת חנות של הרשת ובמהלך השנה תפתח הרשת מספר חנויות נוספות במיקומים ייחודיים. הנהלת המותג הבינלאומי מאמינה בשוק הישראלי ואף הגיעה במהלך השנה האחרונה מספר פעמים לבחירת לוקשיינים, וללמד על החזון של המותג ברמה העיצובית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully