וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך חזרה לבית הספר חוסכים מאות שקלים: איך עושים את זה?

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 12:38

בספטמבר הקרוב יחזרו כ-2.4 מיליון תלמידים למסגרות החינוך. ההתרגשות רבה והקניה הגדולה שלקראת החזרה ללימודים מעורבת ברגשנות שעלולה לעלות לכם ביוקר. הנה כמה דרכים לחסוך מאות שקלים

על פי מומחים לכלכלה עלות חזרה לכל ילד לבית הספר, נעה בין 650-850 שקל. כאשר מדובר במשפחה מרובת ילדים, ההוצאה היא גבוהה ועשויה להגיע גם לאלפי שקלים.

אחרי חודשיים של חופש גדול גדוש בהוצאות מגיעה הוצאה נוספת שלעיתים, בשל ההתרגשות והאמוציות שמעורבות בכך מצד ההורים והילדים, לאו דווקא מלוות בבחירות מושכלות, אך אם נדע להתנהל באופן חכם בין שלל המבצעים וההנחות, נוכל למצוא את המחיר המשתלם ביותר ולחסוך אפילו מאות שקלים.

ילדה כותבת על לוח שלום כיתה א. ShutterStock
הטיפ החשוב ביותר: לנסות להפריד בין ההתרגשות החיובית לקראת פתיחת הלימודים לבין הקנייה המחושבת/ShutterStock

הילה קניסטר בר-דויד, מומחית לצרכנות מנכ"לית מועדון צרכנות "שלך" ואימא ל-3 ילדים, מציעה:

טיימינג - לרוב, בתחילת השנה המחירים בשיאם. לכן, אם יש דברים שאינם הכרחיים לשבוע הראשון של תחילת הלימודים, אולי כדאי להמתין איתם ולבצע את הרכישה שלהם מעט אחרי ה-1 לספטמבר.

עשו סדר - בטרם היציאה לקניה, עשו סדר בקלמרים ובכל המקומות בבית בהם יש מכשירי כתיבה וציודים שיוכלו לשמש אתכם גם השנה. לא פעם אפילו ציודים חדשים לגמרי שלא נעשה בהם שימוש מעולם. בדקו מול רשימת הציוד הנדרש שקבלתם מבית הספר, מה יש ומה אין, והכינו רשימה משלכם של הציוד החסר בלבד.

ילקוט וקלמר הם ההוצאה הגדולה - מחירו של ילקוט אורתופדי יכול לנוע בין 200-470 שקלים וקלמר ותכולתו בעוד כ-80 שקלים בממוצע, מדובר בהוצאה גדולה מאוד. אם יש לילדכם את הפריטים האלו משנה קודמת והם במצב טוב, נקו ושפצרו אותם קצת, והשתמשו שוב. ממש אין צורך לקנות חדש בכל שנה. אם אין ברירה ואתם חייבים לקנות חדש, שווה לבצע בדיקת מחירים כי מדובר בפריט יקר, כאשר העדיפות היא כמובן לתיק אורתופדי ומאיכות טובה, שיחזיק מעמד כ-2-3 שנים לפחות עם רצועות התאמה.

מועדוני צרכנות, קופונים והנחות - בדקו האם יש לכם או לבני המשפחה חברות במועדוני צרכנות שונים, הנחות לקניית ציוד דרך העבודה, קופונים וכו'. לקראת סוף חודש יולי וכמובן בכל חודש אוגוסט, ישנה הצפה של מבצעים והטבות תחת קטגוריות חזרה ללימודים שעשויות לחסוך לכם מאות שקלים.

ספרי לימוד - הבשורה הטובה היא שמשרד החינוך מפרסם חוזר מנכ"ל המכיל רשימת מחירים לספרי הלימוד. מומלץ לבדוק את המחירים לפני שיוצאים לקנייה, כדי לוודא שלא גובים מכם יותר מהסכום בו נקב משרד החינוך. ניתן גם להזמין את הספרים מאתרי מכירות אינטרנטיים שם ניתן לבצע השוואת בקלות ובמהירות. במידה ולא מדובר בחוברות עבודה, תוכלו לרכוש ספרי יד שנייה אשר לרוב עולים כ-40-50% פחות ממחיר ספר רגיל. בנוסף ברוב בתי הספר ישנם פרויקטים של השאלת ספרים ושווה להתעניין בנושא.

השוואת מחירי תכולת התיק - ההשוואה היא כמעט בלתי אפשרית, מכיוון שיש לקחת בחשבון לא רק מחיר אלא גם סוגים, דגמים, איכות וכמות. המלצתי היא לבצע את השוואה באותה החנות אליה הגענו לקנות בין פריטים דומים שמציעים כשלוש רמות מחיר שונות.

שיתוף ילדים בקניות? - לטובת ההורים, התשובה היא "לא" חד-משמעית, השאירו אותם בבית! כלכלנים ומומחי צרכנות הגיעו למסקנה כי שיתוף הילדים בקניות מגדילה את ההוצאה בכ-25% מיותרים, בגלל הנטייה שלהם לבחור מותגים שהם אוהבים ומכירים, בחירה רגשית שאינה תלויה בצורך אמיתי או טיב המוצר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הילה קניסטר בר-דויד, מומחית לצרכנות ומנכ"לית מועדון צרכנות "שלך". יח"צ,
הילה קניסטר בר-דויד, מומחית לצרכנות ומנכ"לית מועדון צרכנות "שלך"/יח"צ

מותגים וטרנדים - בכל שנה לקראת החזרה לבתי הספר, אנו וילדינו נחשפים לשלל פרסומות עם פרזנטורים וכוכבי ילדים שמפרסמים מותגים. לפריטים שהם מייצגים עלולה להיות השפעה על הכיס שלכם ועל ילדכם שידרשו לקנות את המוצרים הטרנדיים. מומלץ להגיע להסכמה עם הילד על מוצר אחד ממותג ושאר המוצרים "רגילים יותר" במיוחד אם יש הפרשי מחיר משמעותיים ביניהם.

כמויות או לא להיות - ישנם הורים שבוחרים לקנות מראש כמויות גדולות לכל השנה ואותו המוצר במכפלות. דבקים, טושים, עטים, ניירות ועוד. החשיבה הינה נכונה אך ורק במידה שאנחנו מכירים את טיב המוצר ואת הצורך בו במהלך השנה ולא מתפתים למחירי "מציאה" שישאירו אתכם עם מלאי מיותר ולא שמיש.

תלבושת אחידה - היתרון הגדול של תלבושת אחידה היא אי התעסקות בלבוש הילד בכל בוקר והוצאה של מאות ואלפי שקלים על בגדים. אך גם פה ניתן לחפש ולמצוא את המבצעים השווים. חפשו בחברות האופנה כחודש לפני החזרה לבית הספר שם תוכלו למצוא מבצעים שווים כולל סמל בית הספר. 5 ב-100 לשרוול ארוך ועד חולצות במחיר -12-15 שקל לשרוול קצר.

בנוסף, תוכלו להצטרף למשל לקבוצות רכישה של הורים המתארגנות בפייסבוק המצליחות להשיג מחיר נמוך יותר בעבור כמות גדולה יותר של ציוד. לחילופין, זה הזמן לנצל את שלל המועדונים בהם אתם חברים כדי לבדוק האם אתם זכאים להנחות שיכולות להיות שימושיות עבורכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully